De Tesla thread

Ik krijg mogelijk een Tesla Model 3 Standard model via de werkgever.
Ik ontvang een laadpas, maar de voorkeur van de werkgever is dat er zo veel mogelijk thuis wordt geladen.
Thuis beschik ik enkel over een standaard 220–230 V buitenstopcontact, waardoor laden vrij traag verloopt.
De werkgever voorziet geen vaste wallbox.
Daarom had ik graag duidelijkheid over welk type lader voorzien wordt of aangevraagd kan worden:
Wordt de Tesla geleverd met een Tesla Mobile Connector (UMC)?
Of is de wagen enkel uitgerust voor 1-fasig laden via een gewoon stopcontact zonder bijkomende beveiliging (“tussencomputer”)?
Is laden via een standaard stopcontact veilig voor regelmatig gebruik, of wordt een mobiele/slimme lader met extra beveiliging aangeraden? UMC
Betreffende capaciteitstarief (digitale meter – Vlaanderen)
Is het mogelijk om het laadvermogen:
te beperken
of dynamisch te sturen
zodat er geen hoge piekbelasting ontstaat en het capaciteitstarief niet onnodig stijgt?
De mobile connector wordt niet meer standaard meegeleverd bij de aankoop van een nieuwe Tesla. Als je via stopcontact gaat laden heb je die sowieso nodig. Het kan natuurlijk wel zijn dat je werkgever die heeft bijbesteld.
Voor een "slimme" besturing heb je uiteraard een slimme laadpaal nodig.

Als je een apart buiten stopcontact hebt, kun je daar een Shelly EM op zetten om het verbruik te meten. Ik deed het zo voordat mijn laadpaal er was. Kost iets van een 50euro

Hij zou de laadbeurten thuis vergoeden. Opname via een tussenmeter. Ik vraag me af hoe dit technisch wordt uitgevoerd.

Ik krijg ook een laadpas
Bij ons worden er voor collega's die geen laadpaal kunnen zetten, een slimme laadkabel besteld die dan meet hoeveel stroom er door die laadkabel gaat. Met screenshots / manuele ingaven wordt dan gewoon het aantal kw terugbetaald.

Bij ons worden er voor collega's die geen laadpaal kunnen zetten, een slimme laadkabel besteld die dan meet hoeveel stroom er door die laadkabel gaat. Met screenshots / manuele ingaven wordt dan gewoon het aantal kw terugbetaald.
Bij mijn vorige werkgever ging dat zelfs automatisch met die slimme laadkabel.

FSD bij Tesla wordt vanaf 14 februari enkel mogelijk als een maandelijks abonnement.
kostprijs op dit moment : 99 dollar per maand.

Ik ga er wel vanuit dat als het actief is als een eenmalige aankoop, dat je geen abonnement zal moeten betalen.

FSD bij Tesla wordt vanaf 14 februari enkel mogelijk als een maandelijks abonnement.

Ik ga er wel vanuit dat als het actief is als een eenmalige aankoop, dat je geen abonnement zal moeten betalen.
Mensen die het gekocht hebben gaan het inderdaad niet maandelijks moeten betalen.

Maar wat als je je Tesla verkoopt en een andere koopt…
Denk niet dat er dan een FSD transfer mogelijk zal zijn….

FSD is echt een grap. Tegen dat de regelgeving het toelaat in België zitten de early adopters (die dan ook nog 12k betaald hebben) al aan hun volgende wagen.

Mensen die het gekocht hebben gaan het inderdaad niet maandelijks moeten betalen.

Maar wat als je je Tesla verkoopt en een andere koopt…
Denk niet dat er dan een FSD transfer mogelijk zal zijn….
Nope, aangekochte FSD blijft bij de auto, als je een nieuwe koopt zal je huur moeten betalen. Van de eerste investering kan je nog een fractie recupereren bij de verkoop, voor iets dat je dus nooit hebt kunnen gebruiken.

Ikzelf heb een Model Y uit 2023 dus FSD zal er niet al te snel deftig op werken.
Ik zou het wel willen voor de rit naar Zuid-Frankrijk dus als ik dan een maandje kan abonneren is het goed genoeg :-).

Nice, dat wil ik wel eens proberen als het hier toegelaten is.

Ik denk dat ze dat doen om het aantal FSD gebruikers wat te verhogen. Ik had ergens gelezen dat het in de US maar een 10% is?
Als de "grote" kost nu wegvalt, zie ik wel meer mensen dat gebruiken als ze bv eens ver moeten rijden voor 1 maand,
99 EUR per maand, is ook wel 5j tegen dat je zelfs al maar aan de prijs van 7.500 EUR zit.

Terug
Bovenaan