De Tesla thread

Ik heb de Juniper nu 2 maand, maar die youtube app heeft nooit gewerkt over LTE.
Telkens een DNS PROBE FINISHED NX DOMAIN error bij het openen.

Terwijl Netflix geen probleem is of andere online diensten van de wagen.

Over wifi allemaal geen probleem maar over de 4G/5G lukt het niet voor YT.

Iemand een idee? Precies of die dienst wordt geblokkeerd…

Ik heb de Juniper nu 2 maand, maar die youtube app heeft nooit gewerkt over LTE.
Telkens een DNS PROBE FINISHED NX DOMAIN error bij het openen.

Terwijl Netflix geen probleem is of andere online diensten van de wagen.

Over wifi allemaal geen probleem maar over de 4G/5G lukt het niet voor YT.

Iemand een idee? Precies of die dienst wordt geblokkeerd…
Heb je premium connectivity?

Edit - je hebt wel netflix dus ja. Dan weet ik het niet, heb gisteren nog gekeken zonder problemen.

Yep, snap het nie zo goed 🙃
Soft restart, reboot van de wagen en clear browser cache ook al gedaan.

En om daar nu speciaal voor naar Tesla Brugge te rijden…
Je moet daarvoor niet naar daar rijden. Als ze het niet op afstand kunnen oplossen, sturen ze iemand langs.
Ik heb al 2x zo een interventie aan huis gehad voor kleine dingen.

Hebben jullie diezelfde problemen ook als je via hotspot van je gsm werkt? Dan kan je al beter pinpointen dat het echt aan het 4G netwerk ligt van de interne simkaart.

Hebben jullie diezelfde problemen ook als je via hotspot van je gsm werkt? Dan kan je al beter pinpointen dat het echt aan het 4G netwerk ligt van de interne simkaart.
Dat werkt ook. Het is specifiek de youtube app over de interne simkaart.
Zal eens proberen met zo’n ticket.

Voor mij niet zo’n issue maar voor de kids achteraan is het soms leuk en het moet uiteindelijk gewoon werken.

Nare ochtend bij mijn twee jaar oude Tesla model Y. Zoals elke dag gebruikte ik de verwarming zodat de auto ontdooid is. Het verschil van de binnen en de buitentemperatuur is er een barst van 20 cm in mijn voorruit. Ik vind dat Tesla eigenlijk verantwoordelijk voor is want ik gebruik de normale voorverwarm en niet die extreme snelle defrost modus.

Nare ochtend bij mijn twee jaar oude Tesla model Y. Zoals elke dag gebruikte ik de verwarming zodat de auto ontdooid is. Het verschil van de binnen en de buitentemperatuur is er een barst van 20 cm in mijn voorruit. Ik vind dat Tesla eigenlijk verantwoordelijk voor is want ik gebruik de normale voorverwarm en niet die extreme snelle defrost modus.
Damn dat is een zure, en ook tamelijk verontrustend. Ik gebruik ook altijd voorverwarming bij vriestemperaturen, en ik heb altijd gedacht dat dat nooit een probleem zou geven.

Het goede nieuws is dat het wel onder garantie valt, als er al geen sterretje was of iets dergelijks.

Zelf nog nooit problemen mee gehad en gebruik het altijd.
Kan natuurlijk een zwakke plek geweest zijn in het glas waardoor dit nu plots gebarsten is.

Terug van skireis met de Model Y standard range.
Het viel toch weer reuzegoed mee. Verbruik van 189 Wh / km, vlot kunnen opladen overal.
De terugreis was ongeveer 10-15 graden kouder en dat heb ik (voor het eerst eigenlijk) echt wel gemerkt aan de range: 1 keer meer moeten opladen dan de heenrit.

Verder ook iets vreemds meegemaakt aan een Supercharger ergens in Frankrijk. De prijs stond geadverteerd als 31 cent / kWh, ik begin te laden en na 10 minuten toont de auto toont plots 57 cent / kWh :eek:
Dan maar vroegtijdig gestopt want dat is crimineel duur in Frankrijk. Een paar uur later in de app gecheckt en ik heb effectief maar 31 cent / kWh betaald, vreemde glitch.

Terug van skireis met de Model Y standard range.
Het viel toch weer reuzegoed mee. Verbruik van 189 Wh / km, vlot kunnen opladen overal.
De terugreis was ongeveer 10-15 graden kouder en dat heb ik (voor het eerst eigenlijk) echt wel gemerkt aan de range: 1 keer meer moeten opladen dan de heenrit.

Verder ook iets vreemds meegemaakt aan een Supercharger ergens in Frankrijk. De prijs stond geadverteerd als 31 cent / kWh, ik begin te laden en na 10 minuten toont de auto toont plots 57 cent / kWh :eek:
Dan maar vroegtijdig gestopt want dat is crimineel duur in Frankrijk. Een paar uur later in de app gecheckt en ik heb effectief maar 31 cent / kWh betaald, vreemde glitch.
Tesla is echt tof om mee op verlof te gaan. De werkgever betaald sinds dit jaar de buitenlandse laadbeurten ook en ondanks dat denk ik toch dat weer met de prive wagen op reis ga gaan.

Ik las net een artikel over wat er in autokeuringsland allemaal verandert in 2026.
Blijkbaar wordt de keuring voor trekhaak afgeschaft.
Nu heb ik een model Y die officieel tot 1600kg mag trekken, maar de keuring is maar tot 750kg gebeurd. Want als ik voor 1600kg wilde keuren, mocht ik ieder jaar terugkomen (ik weet van deze achterlijke regel sinds ik die keuring van 750kg deed en niet begreep waarom het niet direct 1600kg was).
Betekent dit dat ik nu vanaf de zomer 2026 (wanneer deze keuring afgeschaft wordt) ik nu de volle 1600kg mag gebruiken aan de trekhaak?

Ah dat zou goed nieuws zijn inderdaad!! Best dan nog eens mondeling vragen dat ze die opmerking van 750kg schrappen op het nieuwe keuringattest?

Waar heb je dat gelezen? Want op een HLN artikel lees ik dit, en dat is niet hetzelfde
Geen aparte keuring meer voor trekhaak
Vanaf 2026 hoef je niet meer naar de autokeuring als je op een gekeurde auto een trekhaak laat monteren. Tot nu toe moest je alleen voor die trekhaak een aparte keuring ondergaan.

Ah dat zou goed nieuws zijn inderdaad!! Best dan nog eens mondeling vragen dat ze die opmerking van 750kg schrappen op het nieuwe keuringattest?

Waar heb je dat gelezen? Want op een HLN artikel lees ik dit, en dat is niet hetzelfde
Ik vond er ook te weinig informatie over terug.

Het enige waar ik wel zeker over ben en was. Is dat als je van plan bent om een trekhaak te monteren, dat je als je dit kan uitstellen dit best doet na de zomer van 2026. Dan kun je ook zeker zijn of die keuring toch nog van toepassing is als je tot 1600kg zou wensen te trekken.

Jaarlijkse of 2-jaarlijkse keuring (wagen jonger dan 10j) blijft van toepassing.

Sneeuw en ijs: 't is weer die ene week van 't jaar dat ik het mij beklaag dat ik rij met een Model Y RWD (i.p.v. AWD LR/P). :)
Op sommige plaatsen is dat toch echt gene lach, zo een EV van bijna 2 ton met achterwielaandrijving. Bij ons in de straat wordt niet gestrooid en wordt de weg dan echt een ijslaag bij aanhoudend vriesweer. Mijn vorige wagen (BMW X1 2018) had 4x4 en was toch wereld van verschil.

Gisteren ook nog aan een supercharger gehangen in Duitsland om 50% van de batterij vol te laden en dat heeft ook ongeveer 45 minuten geduurd in het vriesweer (en ja, de batterij was preheated).

Terug
Bovenaan