Ik heb er een touring assistentie bij en deze zomer was ik blij die te hebben. Platte band op zaterdagavond, tesla kon enkel afslepen naar een tesla service center en dan op maandag een nieuwe band steken. Touring onderaannemer stak een plug en stuurde me op weg met de raad om maandag eens te laten controleren bij een bandenboer.Net nog twee test ritten gaan doen bij Tesla.
Eerst met de model 3 Highland gereden
Daarna met de Model Y standard
Mijn ervaringen:
- De stoffen zetels in de Model Y standard leken merkbaar zachter tegenover de ventilated seats in de model 3. Het feit dat de zetels ook gewoon wat hoger staan in de Y was voor mij een stuk comfortabeler.
- Het feit dat het glazen dak afgedekt was heeft me niet echt gestoord. Wel of geen glas maakt mij in principe niet héél veel uit
- De frunk is duidelijk minder afgewerkt, maar op zich lijkt mij dat geen issue aangezien ik hier toch enkel kabels in ga bewaren die hoogstwaarschijnlijk toch nooit echt proper gaan zijn
- De model Y reed merkbaar minder sportief dan de 3, maar nog altijd meer dan genoeg komende van een niet elektrische wagen.
- De model Y standard heeft niet meer overal de akoestische beglazing (enkel nog de voorruit), maar zelfs zonder die nieuwe beglazing vond ik de auto heel erg stil. Een stuk stiller dan mijn huidige BMW 3 (logisch ook gezien die al 8 jaar oud is).
- De vering heeft terug passieve demping, maar ook hier eigenlijk niet echt iets van gemerkt. Was zeker meer dan comfortabel genoeg.
- De nieuwe stalen velgen en bijhorende covers zijn wel niet echt mijn ding, maar ik hoop dat hier ook wel aftermarket covers voor gaan komen op termijn?
Na meer dan een jaar twijfelen denk ik om deze week dan uiteindelijk de Model Y standard in Stealth Grey te bestellen. De hogere zitpositie en meer ruimte binnenin wegen sterker door dan de voordelen die de 3 voor mij heeft. Op dit moment nog steeds 0% financiering dus dat is wel een mooie meevaller.
Vraagje aan diegenen hier die privé een Tesla hebben, nemen jullie naast de 'assistentie' die Tesla heeft ook nog een assistentie pakket bijvoorbeeld bij de VAB of Touring?
Zijn er hier met gelijkaardige ervaringen?
iemand toevallig ideeën? Is een android gsm