De Tesla thread

Viel me nu op bij het wassen van mijn Model 3 dat er onderaan precies een doorzichtige folie aan de drempels zit?
Klopt dat? Is dat standaard, of het heeft de vorige eigenaar dat misschien geïnstalleerd?

Viel me nu op bij het wassen van mijn Model 3 dat er onderaan precies een doorzichtige folie aan de drempels zit?
Klopt dat? Is dat standaard, of het heeft de vorige eigenaar dat misschien geïnstalleerd?
Standaard ja, m'n model 3 van 2019 had dat niet, maar dan wel m'n Model Y van 2023.
Dus ergens in 2022-2023 geïntroduceerd.

Iemand de Tesla Multipass al gebruikt en weet waar je ergens laadpalen kan terugvinden ? Ik heb de pass geactiveerd maar zie zowel in de app als in de navigatie van de auto zelf geen laadpalen staan. Alleen de superchargers staan erin.

Iemand de Tesla Multipass al gebruikt en weet waar je ergens laadpalen kan terugvinden ? Ik heb de pass geactiveerd maar zie zowel in de app als in de navigatie van de auto zelf geen laadpalen staan. Alleen de superchargers staan erin.
In de navigatie kan je bij de laders een ander icoontje vinden om ook de thirdparty laders te zien.

Zal dit komende weken eens testen, moet weer een tripje doen...
Voornamelijk handig omwille van de facturatie op éénzelfde Tesla (bedrijfs)account.

Iemand Tesla forum heeft er een paar getest.

Deze ochtend een melding op m'n telefoon : Tesla Multipass kon geactiveerd worden. Dit dan maar direct gedaan en gedurende de dag bij een aantal andere merken gestopt en geprobeerd om te laden. Bij deze de resultaten.

- Total Energies ❌

- EV Point ❌

- Fastned ✅

- Q8 Electric ❌

- Elektra ✅

- Allego ✅

- Ionity ❌

- Shell Recharge ❌

Je moet in de instellingen van de navigatie of laden, laadpunten van derden aanzetten. Dan komen de fastneds enzo ook in de navigatie te staan.

Wait... what... Teslas hebben geen Android Auto of Apple Carplay ?!?! 🤦‍♂️
Dit was ook mijn eerste reactie, maar de Spotify app staat er wel op en navigatie en telefonie is goed dus ik heb de Apple Carplay eigenlijk nog niet gemist gezien ik dat enkel gebruikte voor Spotify of Waze.

Dan kan je dus je premium connectivity afzeggen want je kan alles via Apple Carplay doen. Zou toch bizar zijn dat ze bij Tesla deze inkomsten zouden laten vallen

Dit was ook mijn eerste reactie, maar de Spotify app staat er wel op en navigatie en telefonie is goed dus ik heb de Apple Carplay eigenlijk nog niet gemist gezien ik dat enkel gebruikte voor Spotify of Waze.
En hoe zit dat met de functies die Waze heeft zoals bv politiecontrole meldingen en ongevallen? Wordt dit ook weergegeven op de Tesla nav?

Ik rij continue zowel met Waze en de Tesla navigatie, en er is wel echt een groot verschil.

Waze heeft een betere navigatie op elk vlak, betere aanduiding van file en ook realistischere tijdsinschatting. De routes zijn bij Tesla ook niet altijd up to date. Bijvoorbeeld de Verapazbrug in Gent is al enkele maanden zichtbaar op de kaart, maar de Tesla kan er niet over navigeren. Hij stuurt je altijd langs de knip die eigenlijk niet meer toegankelijk is voor auto's. En ook wegenwerken enzo zijn totaal niet up to date.

CarPlay zou voor mij zeer welkom zijn, da's het enige dat ik mis van mijn vorige auto (alé en zetelventilatie).

Neat (if true!)
Dan kan je dus je premium connectivity afzeggen want je kan alles via Apple Carplay doen. Zou toch bizar zijn dat ze bij Tesla deze inkomsten zouden laten vallen
De vraag gaat zijn hoe ze CarPlay gaan integreren? Sommige van die geruchten gaan ook dat het puur voor rototaxi is en/of achterste scherm en niet voor het voorste. Maar inderdaad als CarPlay komt kun je Apple Music / spotify zo doen en valt al een groot deel van de use case voor Premium Connectivity weg.
En hoe zit dat met de functies die Waze heeft zoals bv politiecontrole meldingen en ongevallen? Wordt dit ook weergegeven op de Tesla nav?
Verkeersinformatie wel, en trajectcontroles en vaste flitsers, al de rest niet. Waze fitsmeister enz zijn niet op Tesla.

Vaste flitspalen en traject controles zitten er in. Mobiele controles niet.
Ik rij continue zowel met Waze en de Tesla navigatie, en er is wel echt een groot verschil.

Waze heeft een betere navigatie op elk vlak, betere aanduiding van file en ook realistischere tijdsinschatting. De routes zijn bij Tesla ook niet altijd up to date. Bijvoorbeeld de Verapazbrug in Gent is al enkele maanden zichtbaar op de kaart, maar de Tesla kan er niet over navigeren. Hij stuurt je altijd langs de knip die eigenlijk niet meer toegankelijk is voor auto's. En ook wegenwerken enzo zijn totaal niet up to date.

CarPlay zou voor mij zeer welkom zijn, da's het enige dat ik mis van mijn vorige auto (alé en zetelventilatie).
Ze doen 2x per jaar een maps update, dus hopelijk binnenkort opgelost

Als ge echt Android auto/carplay wilt kunt ge nu ook de S3XY-dash kopen.

Waze is inderdaad toch nog wel handiger en beter in snelheden en natuurlijk ook mobiele flitsers en zo.

Ik let ook best goed op mijn snelheid maar soms zit je er sneller over dan gedacht.
Zeker met een Tesla.

Terug
Bovenaan