De Tesla thread

Ja maar ik vind dat nogal tijdrovend om telkens die Hotspot op te zetten.
En bovendien vergeet ik die daarna vaak af te zetten.
Met een iPhone kun je een Siri shortcut maken. Als er geen active verbinden meer zijn, gaat de hotspot vanzelf uit.
Zelf al een keer getest en het automatisch verbinden gaat 80% van de tijd goed, maar niet altijd.

Dus zonder premium connectivity kan ik niet gewoon Spotify in de Tesla gebruiken?

Bij mijn huidige bmw is dat gewoon carplay die de verbinding maakt, zonder dat ik een hotspot moet opzetten?

Dus zonder premium connectivity kan ik niet gewoon Spotify in de Tesla gebruiken?

Bij mijn huidige bmw is dat gewoon carplay die de verbinding maakt, zonder dat ik een hotspot moet opzetten?
Je kan Spotify wel gebruiken zonder premium connectivity als je op wifi zit, en dat los je dus op door een personal hotspot te activeren waarmee je verbonden bent.
Zoals @MorGo7h al zei, gaat vaak goed maar niet altijd.

Dit is inderdaad anders dan carplay die een mirror van jouw iphone is en dus rechtstreeks data van jouw iphone gebruikt.

Dit is toch ook 1 iets dat ik niet ga missen als ik binnenkort mijn Tesla inruil :tongue:

Jawel, maar de auto heeft internet nodig. Dus je moet een hotspot opzetten met uw smartphone of premium connectivity nemen zodat de auto voorzien is van mobiel internet.
Personal hotspot kun je op iOS automatisch opzetten als je instapt. Geen idee bij Android.

Tesla heeft geen carplay.

Als alternatief kan je ook via bluetooth Spotify afspelen, maar dan heb je geen Spotify interface op het scherm van de wagen.

Bij android kan je via tasker app hetzelfde bekomen. Wanneer je via verbindt met je wagen -> automatisch hotspot aan.
In principe gaat je hotspot automatisch uit als je bepaalde tijd geen devices verbonden hebt(lees niet verbonden bent met je wagen)

Bij android kan je via tasker app hetzelfde bekomen. Wanneer je via verbindt met je wagen -> automatisch hotspot aan.
In principe gaat je hotspot automatisch uit als je bepaalde tijd geen devices verbonden hebt(lees niet verbonden bent met je wagen)
Het probleem was (want nu geen tesla meer) dat men hotspot verbonden bleef omdat de wagen voor de deur stond.
En hij dus ook updates deed via men hotspot

Hier paar jaar geleden ook zo proberen te doen, maar laten vallen want irritant, als ik geparkeerd sta voor de deur, en dus op +/- 5 à 10m afstand zit, blijft de hotspot hierdoor aan... Want ik ben immers dan ook verbonden met de wagen. Heb dan soms schrik dat men de auto gewoon kan open doen omdat m'n smartphone nabij in huis ligt... (zal dit later eens testen...).

En omgekeerd krijg ik maar geen WiFi signaal van binnenshuis naar de auto, terwijl ik wel met m'n smartphone nog verbonden ben met een goed signaal. Ik download updates dus altijd met de hotspot via m'n smartphone.

In de toekomstige woning voorzie ik wel een WiFi AP voor buiten.

Hier hebben we toch ook die tesla connectivity genomen. Das 120 euro op een jaar. Valt al bij al mee maar ik ben wel iemand die huiverig staat tegenover al die 'micro contractjes'
Tis gemakkelijk, geen hotspots. De flitsers en trajectcontroles zijn heel leuk. Hij geeft je gemiddelde snelheid aan over de trajectcontrole waardoor je het laatste stuk dan screw this kunt zeggen en nog wat autos voorbijvlammen.

Hier hebben we toch ook die tesla connectivity genomen. Das 120 euro op een jaar. Valt al bij al mee maar ik ben wel iemand die huiverig staat tegenover al die 'micro contractjes'
Tis gemakkelijk, geen hotspots. De flitsers en trajectcontroles zijn heel leuk. Hij geeft je gemiddelde snelheid aan over de trajectcontrole waardoor je het laatste stuk dan screw this kunt zeggen en nog wat autos voorbijvlammen.
Is geen garantie.

Gemiddelde snelheid moet niet noodzakelijk op het volledige traject zijn. men kan dit ook berekenen op de tussentrajecten. En verbaliseren.
Je passeert niet 1 of 2 ANPR camera. Als ze werken natuurlijk.

Hier paar jaar geleden ook zo proberen te doen, maar laten vallen want irritant, als ik geparkeerd sta voor de deur, en dus op +/- 5 à 10m afstand zit, blijft de hotspot hierdoor aan... Want ik ben immers dan ook verbonden met de wagen. Heb dan soms schrik dat men de auto gewoon kan open doen omdat m'n smartphone nabij in huis ligt... (zal dit later eens testen...).

En omgekeerd krijg ik maar geen WiFi signaal van binnenshuis naar de auto, terwijl ik wel met m'n smartphone nog verbonden ben met een goed signaal. Ik download updates dus altijd met de hotspot via m'n smartphone.

In de toekomstige woning voorzie ik wel een WiFi AP voor buiten.
De wi-fi antenne in mijn Tesla is echt bagger. Ik heb een access point in de garage op amper 6 meter van de Tesla met een dunne garagepoort er tussen, en dan heeft hij nog last om de updates te downloaden.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging voor men huidige wagen.(ICE van 13 jaar oud, Lexus CT200) Nu de regering de BIV & wegenbelasting heeft ingevoerd voor EV's vanaf 2026 wil ik graag nog dit jaar een EV kopen, bij voorkeur een Tesla. Liefst een Y, maar daarvoor is m'n budget ontoereikend, dus dan maar een model 3.
M'n budget is 22 a 25k. Ik doe slechts 11 a 14000 km per jaar.

Voor dat budget kom ik model 3's SR+ LFP tegen van 2021 met 90 a 110k km. (bijvoorbeeld bij Tesla zelf met garantie) Volgens verschillende fora is die hoge kilometerstand geen probleem bij een EV/Tesla. Is dat effectief zo?

Ik ken de verschillende specs tussen de modeljaren redelijk goed, maar ik heb enkel zelf gereden met een m3 highland en een Y juniper, in een 2019 model heb ik gezeten als passagier. Is de 2021 model 3 dan zo'n wereld van verschil, als in stappen achteruit? Vooral dan op vlak van ophanging en geluidsisolatie?

Langs de andere kant, als ik wacht tot Q2 2026 zal ik voor dit budget waarschijnlijk wel een m3 2022 model kunnen vinden, dus met de Ryzen CPU ipv de Atom. Maar dan zit ik mogelijk met de kans dat later de wegentaks zomaar verhoogd kan worden...

Ook ziet een nieuwe model 3 highland met de 5000 euro inruilpremie er wel interessant uit. Maar dat is natuurlijk zomaar even 11k meer dan ik ervoor voorzien heb. :unsure:

Is een 2021 model kopen nog interessant anno eind 2025, of zouden jullie toch wachten tot een highland betaalbaarder wordt op de tweedehandsmarkt, gezien de upgrades?

Dat hem dan zijn poort open zet en de deur van zijne auto . ;)
Ik stel mij eerder de vraag waarom hij dan niet zijne auto gewoon “in” de garage zet ?
Probleem zou dan toch simpel opgelost moeten zijn . ;)
Dat helpt niet, de antenne zit naar verluidt ook in de spiegel dus, en ik zet mijn auto nooit in mijn garage, die dient meer als opslagplaats.
Nu, op zich is het allemaal niet echt zo'n probleem, de updates komen uiteindelijk wel binnen, alleen aan een tergend langzame snelheid.

Dat helpt niet, de antenne zit naar verluidt ook in de spiegel dus, en ik zet mijn auto nooit in mijn garage, die dient meer als opslagplaats.
Nu, op zich is het allemaal niet echt zo'n probleem, de updates komen uiteindelijk wel binnen, alleen aan een tergend langzame snelheid.
Zet dan de auto eens in omgekeerde richting, zodat de zijspiegel dichter bij de wifi zit als je sneller wilt downloaden.

De AP moet echt buiten zijn, achter bakstenen, isolatie en daarnaast ook een garagepoort met vermoedelijk metalen delen erin zal het moeilijk zijn.

De wi-fi antenne in mijn Tesla is echt bagger. Ik heb een access point in de garage op amper 6 meter van de Tesla met een dunne garagepoort er tussen, en dan heeft hij nog last om de updates te downloaden.
Als er in poort isolerende materialen zitten met een aluminium laagje, komt de straling er slecht door.

Wij wonen in een nieuwe houtskelet woning met muren van 45cm dik incl. een baksteen van 8cm, maar daar zit rotswol in en geen pir platen. De Tesla heeft geen issue om updates te downloaden vanaf de oprit.
De auto haalt -58dB als ik mijn access point wat nog steeds zeer goed is. Geen idee hoe snel een update download eigenlijk, daar let ik nooit op. Maar meestal ik de auto wel klaar na 35-50min met updaten incl. de download.

Terug
Bovenaan