Bompaization
Active member
Over deepclean gesproken, iemand tips om de strepen uit mijn witte zetel te krijgen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Helpt een vochtig microvezeldoekje niet?Over deepclean gesproken, iemand tips om de strepen uit mijn witte zetel te krijgen?
Nee dat helpt enkel bij oppervlakkige vlekken, dit is ingetrokken, van een zwarte jeansbroek, een bekend probleem bij die witte zetels.Helpt een vochtig microvezeldoekje niet?
'Deep clean' van m'n zetels doe ik enkel daarmee, nooit iets van producten.
Is 't (namaak)leder? Die ledercleaner van Dats werkt bij mijn bleekbeige zetels enorm goed.Nee dat helpt enkel bij oppervlakkige vlekken, dit is ingetrokken, van een zwarte jeansbroek, een bekend probleem bij die witte zetels.
Ik ga eens isopropanol proberen als 'last resort'
Nog niet opgemerkt, nochtans geüpdatet en dan een uur mee gereden, niks. Of werkt het niet als de radio niet actief of bv. wel Spotify?Ik wou het hier net vragen, sinds laatste update constant TA ... Zeer vervelend.
Gekende bug met de nieuwe update. In de volgende update zal die eruit gaan. In tussentijd kunnen ze niets doen. Heb er zelf nog geen last van gehad.Ik wou het hier net vragen, sinds laatste update constant TA ... Zeer vervelend.

Hier even verder op inpikken. Komende week de nieuwe model Y bestellen. Twijfel alleen tussen de LR AWD met de standaard 19inch velg die ik dan wil veranderen naar iets zoals dit bv: https://www.givawheels.nl/nl/tesla-...m_has_wide_rear=&rim_has_wide_rear_d=#resultsIs inderdaad moeilijk als je ze niet in het echt kan zien. Als je op type/modelnr. zoekt op Google kan je soms wel foto's terugvinden met andere wagens.
Op de Y zaten er hier bij tweedehands aankoop al custom velgen op van MSW. Model 27T Gloss Black.
Op hun site vind je dan van bepaalde wagens een foto.
Als je via je bandencentrale koopt doe je ze wel een plezier, aangezien ze meestal ook bij groothandels of rechtstreeks je velgmodel kunnen bestellen. Ik had vroeger voor m'n Model 3 eens een specifieke velgenwens, maar was helaas enkel in US/CA beschikbaar.
Doe eens een testrit met beide en beslis dan.Hier even verder op inpikken. Komende week de nieuwe model Y bestellen. Twijfel alleen tussen de LR AWD met de standaard 19inch velg die ik dan wil veranderen naar iets zoals dit bv: https://www.givawheels.nl/nl/tesla-velgen/model-y/2024-2026-long-range-awd-||/gmp-totale-black-with-polished-face---winter-approved/?page=1&rim_inch=21&rim_colors=&rim_brands=GMP&rim_is_dedicated=&rim_is_winter=&rim_is_tuv=&rim_is_directional=&rim_has_wide_rear=&rim_has_wide_rear_d=#results
Ofwel toch rechtstreeks voor de Performance variant gaan. Het enige is dat ik voor de LR AWD 5000 extra korting krijg voor de inlevering van mijn huidige wagen. Scheelt dus een kleine 15k wat de LR AWD ook interessant maakt.
Omdat ik graag meer power, sportzetels en de adaptieve ophanging wou hebben.Met de performance al gereden en indruk was zeer positief. Zou inderdaad eens met de AWD LR moeten rijden om het verschil te voelen. Zelf al een model 3 SR Highland dus het interieur is idem aan de overige model Y’s.
Waarom ben jij voor een mode 3 performance gegaan?
Geen idee waarom Tesla zo met die cijfers adverteert. Het klopt langs geen kanten. 460pk is bij 10% SOC ofzo.Meer power? Mijn LR AWD heeft 514pk, ik heb die altijd in Chill mode staan, anders veel te snel op binnenwegen.
Enkel bij inhaalmanoeuvres of zo zet ik die even op.
Ik snap ook niet goed de vermogencijfers van Tesla: voor de vorige model Y AWD vind je 441pk, 514pk en nog wat andere cijfers.
Nu zou de Performance 460pk hebben. Kan toch niet zijn dat een nieuwe Performance minder vermogen heeft dan de oude AWD?
Sportzetels of adaptieve ophanging kan ik wel begrijpen.
Mijn Model Y van 2022 is vrij hard geveerd. Gaat goed de bocht om, maar wel hard op slechte wegen.
Mijn Model 3 van 2024 (Highland) is eigenlijk perfect geveerd. Lager, dus die rolt sowieso minder in bochten, maar neemt drempels ook heel goed en goed afgeveerd op slechte wegen.
Met 515 pk en vierwielaandrijving zou ge toch echt minder dan 5 seconden moeten doen over 0-100. Lijkt mij dat die opgave niet helemaal accuraat is.Ik heb een Y LR met 515pk en uiteindelijk doe ik daar nog altijd 5 seconden over tot de 100.
Daar zou wel nog een seconde van af mogen![]()
Het zijn de officiële cijfers en als ik met de stopwatch time komt dat wel overeen.Met 515 pk en vierwielaandrijving zou ge toch echt minder dan 5 seconden moeten doen over 0-100. Lijkt mij dat die opgave niet helemaal accuraat is.