De Tesla thread

Helpt een vochtig microvezeldoekje niet?
'Deep clean' van m'n zetels doe ik enkel daarmee, nooit iets van producten.
Nee dat helpt enkel bij oppervlakkige vlekken, dit is ingetrokken, van een zwarte jeansbroek, een bekend probleem bij die witte zetels.
Ik ga eens isopropanol proberen als 'last resort'

Nee dat helpt enkel bij oppervlakkige vlekken, dit is ingetrokken, van een zwarte jeansbroek, een bekend probleem bij die witte zetels.
Ik ga eens isopropanol proberen als 'last resort'
Is 't (namaak)leder? Die ledercleaner van Dats werkt bij mijn bleekbeige zetels enorm goed.

Ik wou het hier net vragen, sinds laatste update constant TA ... Zeer vervelend.
Nog niet opgemerkt, nochtans geüpdatet en dan een uur mee gereden, niks. Of werkt het niet als de radio niet actief of bv. wel Spotify?

Trouwens, ik heb hier nog een splinternieuw Hankook Winter i*cept evo3 winterbandensetje voor Tesla Model Y met Gemini velgen met helaas stoeprandschade. Iemand interesse?
Heb ook wieldoppen liggen ervoor, daarmee zie je die schade natuurlijk niet meer.

Is het een oplossing om via tijdelijke via Tune In naar de radio te luisteren i.p.v. via DAB? Gezien het niet bij Spotify voorkomt, is dat misschien een tijdelijke workaround.

Is inderdaad moeilijk als je ze niet in het echt kan zien. Als je op type/modelnr. zoekt op Google kan je soms wel foto's terugvinden met andere wagens.

Op de Y zaten er hier bij tweedehands aankoop al custom velgen op van MSW. Model 27T Gloss Black.
Op hun site vind je dan van bepaalde wagens een foto.

Als je via je bandencentrale koopt doe je ze wel een plezier, aangezien ze meestal ook bij groothandels of rechtstreeks je velgmodel kunnen bestellen. Ik had vroeger voor m'n Model 3 eens een specifieke velgenwens, maar was helaas enkel in US/CA beschikbaar.
Hier even verder op inpikken. Komende week de nieuwe model Y bestellen. Twijfel alleen tussen de LR AWD met de standaard 19inch velg die ik dan wil veranderen naar iets zoals dit bv: https://www.givawheels.nl/nl/tesla-...m_has_wide_rear=&rim_has_wide_rear_d=#results

Ofwel toch rechtstreeks voor de Performance variant gaan. Het enige is dat ik voor de LR AWD 5000 extra korting krijg voor de inlevering van mijn huidige wagen. Scheelt dus een kleine 15k wat de LR AWD ook interessant maakt.

Hier even verder op inpikken. Komende week de nieuwe model Y bestellen. Twijfel alleen tussen de LR AWD met de standaard 19inch velg die ik dan wil veranderen naar iets zoals dit bv: https://www.givawheels.nl/nl/tesla-velgen/model-y/2024-2026-long-range-awd-||/gmp-totale-black-with-polished-face---winter-approved/?page=1&rim_inch=21&rim_colors=&rim_brands=GMP&rim_is_dedicated=&rim_is_winter=&rim_is_tuv=&rim_is_directional=&rim_has_wide_rear=&rim_has_wide_rear_d=#results

Ofwel toch rechtstreeks voor de Performance variant gaan. Het enige is dat ik voor de LR AWD 5000 extra korting krijg voor de inlevering van mijn huidige wagen. Scheelt dus een kleine 15k wat de LR AWD ook interessant maakt.
Doe eens een testrit met beide en beslis dan.
Niks zo ambetant om de 5k inruil korting te nemen, maar dan elke dag in de wagen zitten en denken: wat als ik de performance maar had gekocht?

Met de performance al gereden en indruk was zeer positief. Zou inderdaad eens met de AWD LR moeten rijden om het verschil te voelen. Zelf al een model 3 SR Highland dus het interieur is idem aan de overige model Y’s.

Waarom ben jij voor een mode 3 performance gegaan?

Met de performance al gereden en indruk was zeer positief. Zou inderdaad eens met de AWD LR moeten rijden om het verschil te voelen. Zelf al een model 3 SR Highland dus het interieur is idem aan de overige model Y’s.

Waarom ben jij voor een mode 3 performance gegaan?
Omdat ik graag meer power, sportzetels en de adaptieve ophanging wou hebben.

Bij de highland en juniper is de ophanging een stuk zachter en de auto rolt meer in de bochten. Das voor mij al een no go.

Op de oude model 3 was die vrij hard en de auto reed erg strak.

Meer power? Mijn LR AWD heeft 514pk, ik heb die altijd in Chill mode staan, anders veel te snel op binnenwegen.
Enkel bij inhaalmanoeuvres of zo zet ik die even op.
Ik snap ook niet goed de vermogencijfers van Tesla: voor de vorige model Y AWD vind je 441pk, 514pk en nog wat andere cijfers.
Nu zou de Performance 460pk hebben. Kan toch niet zijn dat een nieuwe Performance minder vermogen heeft dan de oude AWD?

Sportzetels of adaptieve ophanging kan ik wel begrijpen.
Mijn Model Y van 2022 is vrij hard geveerd. Gaat goed de bocht om, maar wel hard op slechte wegen.
Mijn Model 3 van 2024 (Highland) is eigenlijk perfect geveerd. Lager, dus die rolt sowieso minder in bochten, maar neemt drempels ook heel goed en goed afgeveerd op slechte wegen.

Meer power? Mijn LR AWD heeft 514pk, ik heb die altijd in Chill mode staan, anders veel te snel op binnenwegen.
Enkel bij inhaalmanoeuvres of zo zet ik die even op.
Ik snap ook niet goed de vermogencijfers van Tesla: voor de vorige model Y AWD vind je 441pk, 514pk en nog wat andere cijfers.
Nu zou de Performance 460pk hebben. Kan toch niet zijn dat een nieuwe Performance minder vermogen heeft dan de oude AWD?

Sportzetels of adaptieve ophanging kan ik wel begrijpen.
Mijn Model Y van 2022 is vrij hard geveerd. Gaat goed de bocht om, maar wel hard op slechte wegen.
Mijn Model 3 van 2024 (Highland) is eigenlijk perfect geveerd. Lager, dus die rolt sowieso minder in bochten, maar neemt drempels ook heel goed en goed afgeveerd op slechte wegen.
Geen idee waarom Tesla zo met die cijfers adverteert. Het klopt langs geen kanten. 460pk is bij 10% SOC ofzo.
De Performance heeft een andere drive unit op achteras. De 2 motoren samen kunnen 630pk leveren (461kW volgens het COC certificaat), maar de batterij kan dit niet aan. Hoe voller en hoe warmer de batterij is, hoe meer power je hebt. Ergens rond de 600pk zal het optimale maximum zijn.

Als ik hem via CANBUS uitlees, krijg ik altijd tussen 500-540pk bij normale SOC's (60-80%) en temperaturen (15-25°C).
Met Dragy meet ik 3.3s naar 100kmh bij 80% SOC en 3.5s bij 45% SOC, dus dat is sneller dan een AWD.

Ik rij altijd op insane mode waarbij het maximaal vermogen beschikbaar is. Ik heb er niet echt problemen mee om daar mee te rijden.

Ik heb een Y LR met 515pk en uiteindelijk doe ik daar nog altijd 5 seconden over tot de 100.
Daar zou wel nog een seconde van af mogen :devilish:

Terug
Bovenaan