Renegadexxripxx
Well-known member
Ik heb het vooral over de administratieve lasten die GDPR enz. met zich meebrengen. In een land waar er al onvoldoende ambtenaren zijn om alles te controleren, die niet gaan vervangen worden cfr. ander topic hier, waar er tekort is aan administratief personeel in de privé, waar heel wat wetten dagdagelijks vertrappelt worden door miljoenen mensen, tja, waarom steekt men er dan tijd in? Om artificieel nieuwe jobs te creëren die niemand wil doen? We maken ons leven te ingewikkeld, en ja die wet is er, maar wordt quasi niet toegepast, behalve bij enkele
Een register van de beeldconsultaties heb ik hier ook liggen, leeg. Als ik voor iedere keer ik naar camerabeelden kijk dat moet gaan invullen wordt ik daarvoor op geen enkel moment gecompenseerd, ik heb echt andere dingen te doen, net als alle andere mensen. Wie die wet serieus neemt, veel succes ermee! En als ik ooit tegen de lamp loop, wel dan is het maar zo, betalen zal ik nooit doen en een advocaat inschakelen evenmin. Dan verdwijn ik wel naar 't buitenland.
Men steekt daar tijd in omdat men vindt dat dit belangrijk is. Belangrijk genoeg om er een wet van te maken. Mogelijks niet belangrijk genoeg om deze massaal te enforcen. Maar degene die men vindt enforced men.
Eigenlijk is dit gelijkaardig aan ons snelheidsbeleid. We vinden het belangrijk dat er een maximumsnelheid voorzien wordt voor de veiligheid van elkeen. Desondanks zijn er geen middelen om elke weg 24/24 te bewaken dat men zich houdt aan de maximumsnelheid. Dus heeft men ondertussen techniek voorzien om hierbij te helpen. Maar desondanks de techniek en de middelen die hier naartoe gaan is en blijft de controle imperfect.
Desondanks zeggen we daar toch ook niet over overregulering of waarom steekt men daar zijn tijd in... laat het zijn.
We maken ons leven te ingewikkeld.
Die regels zijn niet te ingewikkeld. Maar je moet een beetje mee evolueren. En ik weet dat dit niet altijd evident is. Ikzelf begin ook wat ouder te worden en net zoals ik dat vroeger bij mijn ouders zag, ben ik ook een beetje meer laat het zijn. Maar dat wil daarom niet zeggen dat men het niet moet doen of dat dit overregulering is.
Uiteindelijk in onze maatschappij is de enige manier om ervoor te zorgen dat er iets wijzigt ofwel stemmen op anderen met andere ideeën. Maar daar moet je met genoeg tot enorm zeer veel mee zijn. Of protestacties uitvoeren of betogingen doen met veel mensen om te tonen dat bepaalde wetgeving of issues anders moeten. Met een voorstel waar men zich dan allemaal achter schaart van hoe.
En niet een massaprotest waarbij de ene komt betogen voor MEER PENSIOENEN en de andere komt betogen voor LAAT ONS ZELF INSTAAN VOOR DE PENSIOENEN WIJ ZIJN GROOT EN WIJS GENOEG OM DAT ZELF TE DOEN EN LAAT ONS DAN OOK ZELF MEER OVERHOUDEN VAN ONS LOON.
Of een andere variant van issues die langs elkaar staan.
Maar ook daar moet je een grote hoeveelheid mensen hebben. Niet de hoeveelheid mensen die klagen over Palestina of een genocide ergens in sjakkemakka... niet dat dit niet erg zou zijn. Maar zolang als dit een beperkte hoeveelheid is, rangschikt dit item zich onder de algemene issues van het beleid. En het helpt de partijen voor wie dit ideologisch belangrijk zou kunnen zijn niet echt met het niet verschieten van hun politiek actief. om daarmee deze zaken binnen te halen.
Je moet geen register bijhouden. Voorzie u een softwarepakket die dat voor u bijhoudt. Vroeger waren die softwarepakketten niet aangepast daaraan, ondertussen is dat een stuk basis. Zeker met de eis van NIS2 bij de grotere entiteiten is dat iets waar ze zo goed als aan vastzitten. Waardoor zo goed als elke persoon zijn eigen account moet hebben waaraan je in de log van die software dan ook die consultatie (begin en eindpunt) automagisch kan laten bijhouden.
Of voorzie gewoon een organisatie. Het is toch ook niet zo moeilijk om gewoon uw naam even te schrijven in en uituur. En dan een paragraaf te zetten op het moment dat je gedaan hebt. Ik kom dat regelmatig tegen en dat neemt in totaal een minuutje in. Wooptiefrickingdoo... dat is nu eens echt significant tijdverlies...
Ik verlies een pak meer tijd in andere zaken elke dag dan zo'n registertje even in te vullen. En het is ook niet alsof je dagdagelijks naar die beeldjes moet kijken. Allez ik heb nog nooit mij voor mijn tv of PC gezet en gezegd van awel sé nu ga ik eens de camerastreams bekijken.
Youtube, netflix, prime, vrt/vtm... en goed boek... whatever winnen het toch altijd daarvan hoor.
De inbraakmeldingen... dat is iets anders. Maar daar stelt dat issue zich niet. En die kan ik op 1 hand tellen.

Ik had eerst niet door dat het mijn wagen was.
En als je niet teveel wilt opvallen, dan Quicksilver.