De Tesla thread

Awel nu begrijp ik er niets van.

Op 45.000 km achterbanden vervangen omdat ze 2mm boven verklikkers zaten en we road trip hadden.

Vandaag op 65.000 km check ik eens en ze zijn bijna helemaal op…

Dus op de helft van de afstand zijn ze nog meer versleten opeens? Terwijl het dezelfde banden zijn…

Voorbanden nog steeds ok.

Y performance

Awel nu begrijp ik er niets van.

Op 45.000 km achterbanden vervangen omdat ze 2mm boven verklikkers zaten en we road trip hadden.

Vandaag op 65.000 km check ik eens en ze zijn bijna helemaal op…

Dus op de helft van de afstand zijn ze nog meer versleten opeens? Terwijl het dezelfde banden zijn…

Voorbanden nog steeds ok.

Y performance
Zou ik op zijn minst door de garage laten nakijken. Misschien probleem van uitlijning? Best stevige wagen dus verkeerde uitlijning kan wel een hoop extra slijtage verklaren. Zoveel als je aanhaalt weet ik nu niet maar...

De achterbanden van mijn M3P (Pirelli P Zero) waren na 23k km ook plets. 50/50 korte afstanden (steenweg, telkens weer optrekken) vs honderden kilometers aan een stuk.

Zou ik op zijn minst door de garage laten nakijken. Misschien probleem van uitlijning? Best stevige wagen dus verkeerde uitlijning kan wel een hoop extra slijtage verklaren. Zoveel als je aanhaalt weet ik nu niet maar..

Ze zijn wel mooi egaal gesleten wel..

Denk dat ik wat wilder rij sinds madam weg is van me 🫣

Ah, je zit gewoon op sport te vlammen dan :oi22:
Vlam wel redelijk door elke kans die ik krijg, maar das al altijd zo dus weet niet als dat invloed heeft…

Gelukkig heb in mijn banden aan garageprijs bij een nieuwe klant/leverancier. Scheelt een pak 😆

edit: ze liggen er exact 1 jaar op trouwens, vorige vervangen 20 oktober 24 (en dat was toen 1,5 jaar)
Lekker 6-700 euro per jaar aan banden xD

Laatst bewerkt:
Ja maar ik vlam altijd al wel redelijk dus die eerste set die dubbel zo lang mee ging :p

Twijfel zelfs als de banden wel vervangen geweest zijn lol …
Als je met een Performance rijdt en steeds goed peert is dat echt gewoon het antwoord.

Ik rij nu 4 jaar met de LR, zit aan 90k km met steeds +-6m zomerbanden +-6m winterbanden. Set zomerbanden zijn vorig jaar (voorjaar '24) al vervangen, winterbanden zijn zonet vervangen.
Qua rijgedrag: wagen is nieuw van 12/2021, meteen winterbanden opgelegd. Nieuw speelgoed met belachelijk veel pk dus de eerste maanden ook goed gepeerd, sprintjes aan de lichten etc, en bij de winter-zomerwissel voorjaar 2022 heb ik toch een subtiele opmerking naar mijn kop gekregen dat de banden het al goed geweten hadden :biglaugh: sindsdien let ik er wel meer op en peer ik nog maar zelden. Niet zozeer voor de banden, ik ben ook gewoon rustiger geworden denk ik :unsure:

Ja maar ik vlam altijd al wel redelijk dus die eerste set die dubbel zo lang mee ging :p

Twijfel zelfs als de banden wel vervangen geweest zijn lol …
Je kan dat nakijken door de productiedatum die op de banden staat. Ik kijk hier toch altijd naar om te zien dat ze bv niet al banden die 3j oud zijn opleggen.

Nu de MYP eraan komt wil ik per wagen een aparte betaalkaart. Is dit mogelijk binnen 1 Tesla account? Dus supercharging van de model 3 gaat van kaart X af en model Y van kaart Y. Ik kan meerdere kaarten toevoegen binnen 1 account maar dan moet ik telkens de juiste kaart instellen als standaard alvorens de supercharge sessie te starten ?

Je kan meerdere accounts hebben, elk met eigen betaalmogelijkheid.
Dan kan je je verschillende accounts toegang geven tot de andere wagen.
Deze vraag heb ik hier ook gesteld 1,5 maand geleden.

Je kan meerdere accounts hebben, elk met eigen betaalmogelijkheid.
Dan kan je je verschillende accounts toegang geven tot de andere wagen.
Deze vraag heb ik hier ook gesteld 1,5 maand geleden.
De vraag is of het te vermijden valt dat je moet switchen tussen kaarten binnen hetzelfde account. Dan lijkt mij switchen van account ook even omslachtig.

Ik heb nu op 1 account 2 wagens met 2 betaalkaarten. Maar dus wanneer we eens moeten superchargen is het kwestie van de juiste kaart te selecteren als primair betaalmiddel om de laadkosten te dekken ? Een tweede account aanmaken kan ook maar als het zo werkt lijkt het me ook minder omslachtig om een wagen om te zetten naar een nieuw account.

De vraag is of het te vermijden valt dat je moet switchen tussen kaarten binnen hetzelfde account. Dan lijkt mij switchen van account ook even omslachtig.
Account switchen is enkel nodig voor de facturen te downloaden dan. Je kan gewoon je andere uitnodigen als extra bestuurder. Dan heb je beide auto's in 1 app, maar volledige split billing.

Desnoods zet je de tesla app op een ipad ofzo en dan hoef je niet te switchen om de facturen te downloaden.

Mijn Samsung telefoon heeft Secure Folder, wat eigenlijk een 2e omgeving is, waarin ik dus de Tesla app een 2e maal kan installeren.
Ene account is dus met de Tesla app gewoon geïnstalleerd, ander account is met Tesla app in Secure Folder geïnstalleerd.
Ipv Secure Folder kan je ook een ander toestel gebruiken natuurlijk.

Dan nodig ik inderdaad de andere bestuurder (mezelf en mijn vrouw) uit als extra bestuurder.
In de app swipe je gewoon links/rechts om de andere auto te selecteren.
Tesla app in Secure Folder gebruik ik bijna nooit.
Facturen download ik via mijn computer.

Man, de Tesla Model 3/Y achterdeur emergency ontgrendeling is toch belachelijk!
Nu net nogmaals deze dingetjes gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005008300283480.html

Had er al eens gekocht, maar ik kreeg toen geen beweging in die kabel en het trekkoortje kapot getrokken.
Nu nieuwe gekocht en nog eens heel goed gekeken en zitten voelen.
Blijkt dat er een andere kabel is, helemaal niet zichtbaar, helemaal niet gemakkelijk te bereiken die de noodontgrendeling doet.
Daar bovenstaand trekkoord aan bevestigd, werkt perfect!

Maar hoe belachelijk is dit?
Je moet dus eerst dat stukje karton in de portierbekleding los krijgen.
Dat is mij niet gelukt met mijn handen, heb ik platte schroevendraaier voor nodig gehad.
De eerste keer niet, toen het karton nog vast zat, maar ook net, toen het karton al gebroken was!
Dan moet je die kabel vinden. Niet de kabel die je direct voelt, maar een kabel ernaast die ergens verborgen zit.
Ben ik dus 1-2 minuten op aan het prullen geweest, in het daglicht met zaklamp en schroevendraaier.
En dat moet je dus doen in het donker, in paniek als je wagen in brand staat of aan het zinken is!!

Om 2€ per deur te besparen...
Ik snap niet dat ze wagens bouwen die bij de botsproeven als de beste naar boven komen en dan zoiets idioot doen.

Bij mijn nieuwe Model 3 steekt dat lipje in dat bakje redelijk wat uit en kun je het er gemakkelijk uithalen. Maar misschien voor de veiligheid ook maar eens een trekkoortje aan hangen, want een kind krijgt dat anders niet open.

Maar wat als het kinderslot aan staat? Gaat die deur dan wel of niet open?

't Is echt erg, ik heb vorige week ook die touwtjes geïnstalleerd en dat is inderdaad schandalig. No way dat ik, laat staan mijn kinderen, dat open krijgen in een noodgeval.

Aan de voorkant is het nochtans zeer gebruiksvriendelijk. Nu die logo'tjes er op staan, pakken mijn passagiers vaak de hendel i.p.v. de knop... Ik hoop dat ruiten toch blijven zakken als er stroom aanwezig of ik ga eens een gebroken ruit hebben.

Terug
Bovenaan