De Tesla thread

Het zijn de officiële cijfers en als ik met de stopwatch time komt dat wel overeen.
Dat lijkt inderdaad te kloppen. Alsnog lijkt 5 seconden met 500+ pk en vierwielaandrijving redelijk "traag".
De BYD Sealion 7, die een pak (+-450 kg) meer weegt dan de Model Y LR AWD, doet het met 523 pk in 4.5 seconden.

Zal wel te maken hebben met de opgaves die verschillen (piekvermogen vs continu), of iets dergelijks.

5 seconden is alsnog totaal belachelijk snel.

Elke keer als ik met mijn collega in zijn EV6 GT meerijd beeld ik mij altijd in dat als ik aan dat stuur zit dat ik al elke keer ik op de binnenbaantjes kom ik mijn rijbewijs mag afgeven...

30 - 50 rijden is nu al een hel...

Is toch best wel gevaarlijk en eigenlijk ook nutteloos in België.
Tenzij je er af en toe mee op een circuit of de autobahn gaat.
Ik weet niet waarom dat gevaarlijker is dan een LR die in 4.4s naar 100 gaat. Ik rij gewoon mee met het verkeer.
Maar als ik een verlaten oprit zie of de situatie laat het even toe, dan trap ik het pedaal soms eens (bijna) volledig in. Maar echt veel boven de snelheidslimiet rij ik niet hoor.

Ik rij bijna nooit boven de snelheidslimiet, maar die 515pk spreek ik wel heel regelmatig aan.
Niet iedereen zit hele dagen in fileverkeer.

Ik weet niet waarom dat gevaarlijker is dan een LR die in 4.4s naar 100 gaat. Ik rij gewoon mee met het verkeer.
Maar als ik een verlaten oprit zie of de situatie laat het even toe, dan trap ik het pedaal soms eens (bijna) volledig in. Maar echt veel boven de snelheidslimiet rij ik niet hoor.
Gisteren wel even doorgeslipt (allez traction control ingegrepen) toen ik met mijn achterwiel op een riooldeksel stond. Ik vind bij tesla het verschil in optrekken tussen 'planché' of het gaspedaal 75% indrukken ook nihil feitelijk?

Gisteren wel even doorgeslipt (allez traction control ingegrepen) toen ik met mijn achterwiel op een riooldeksel stond. Ik vind bij tesla het verschil in optrekken tussen 'planché' of het gaspedaal 75% indrukken ook nihil feitelijk?
Ja, hun throttle mapping is een beetje zoals een ICE. Op de RWD is het verschil niet zo groot. Op de P misschien wat meer, maar dat valt ook wel mee.

Als je het pedaal bv 50% indrukt als het groen is, zal hij rustig optrekken onderin en naarmate je sneller begint te rijden, krijg je meer power. Druk je dan nog verder door, dan krijg je wel nog iets extra, maar het valt wel mee.

Iemand een idee hoe ik automatisch kan linken met Spotify zonder telkens een Wifi-hotspot aan te moeten maken?
(en zonder premium connectivity te moeten kopen)

Iemand een idee hoe ik automatisch kan linken met Spotify zonder telkens een Wifi-hotspot aan te moeten maken?
(en zonder premium connectivity te moeten kopen)
Gaat niet. Je kan het bij iPhone automatiseren met opdrachten om die hotspot aan te maken. Althans zelf niet geprobeerd maar ik las dat wel eens als alternatief voor een premium account.

Ik rij bijna nooit boven de snelheidslimiet, maar die 515pk spreek ik wel heel regelmatig aan.
Niet iedereen zit hele dagen in fileverkeer.
Ik doel meer op de koppel, dat dit in feite niet echt nodig is in België/Europa, want wat ben je ermee met al die trajectcontroles en flitspalen?
Het is inderdaad niet gevaarlijk als je weet wat je doet, maar je moet maar om een of andere reden per ongeluk eens 'in drive' op het electronpedaal zitten terwijl dat niet moest, bv. in de file kan je een auto of 3-4 mee vooruitduwen, of over een brug naar beneden of in 't water vliegen.

Iemand met slechte bedoelingen kan met een standaard mainstream Tesla dan weer serieus schade aanrichten. Met zo'n directe koppel, die je op een standaard ICE wagen, tenzij een 'patserwagen' in (veel) mindere mate hebt, is er een direct onomkeerbaar effect. Denk bv. aan een (car)armageddon t€rr0ristische aanslag zoals in Nice, maar dan met één of meerdere Tesla...

Zal wel te maken hebben met de opgaves die verschillen (piekvermogen vs continu), of iets dergelijks.
Hangt er van af wat continu is. Op mijn gelijkvormigsheidsattest van de Model Y AWD staat:
Max net power: 158KW (front), 220KW (rear) => 515pk
Max 30min power: 65KW (front), 88KW (rear) => 208pk (dit staat gelukkig ook op mijn inschrijvingsbewijs!)
Max hourly output: 65KW => 88pk

Laatst bewerkt:
Al enkele keren geflitst de laatste maanden 😅 .

Krijgen jullie flitspaalmeldingen te zien op jullie navigatie in de Tesla?
Ik vind nergens een optie om ze te tonen.

Al enkele keren geflitst de laatste maanden 😅 .

Krijgen jullie flitspaalmeldingen te zien op jullie navigatie in de Tesla?
Ik vind nergens een optie om ze te tonen.
Je moet een premium sub hebben en de navigatie moet ingesteld staan. Hij toont alleen flitspalen en trajectcontroles op de route.

Mobiele flitsers of niet gekende flitsers toont hij niet.

Je moet een premium sub hebben en de navigatie moet ingesteld staan. Hij toont alleen flitspalen en trajectcontroles op de route.

Mobiele flitsers of niet gekende flitsers toont hij niet.

Dus voor zowel Spotify als flitspalen heb ik die Premium Connectivity nodig? :(
Zal dat dan maar eens bekijken.

Ja maar ik vind dat nogal tijdrovend om telkens die Hotspot op te zetten.
En bovendien vergeet ik die daarna vaak af te zetten.

Terug
Bovenaan