Auto De Tesla thread

Mja, maar dan is die binnen 5 jaar terug al 8 jaar oud, als die afgeschreven is. Misschien toch maar gewoon doen.

Bij deze: mijn allereerste aankoop van een nieuwe wagen is een feit. Nog nooit gebeurd de laatste 40 jaar 😄

Morgen zet ik mijn Bmw 640i te koop. Hopelijk is deze nog iets waard. Spannend, mijn eerste EV 😎

Verwachte levertermijn half mei (dan komt de boot toe zei de verkoper)
 
Mja, maar dan is die binnen 5 jaar terug al 8 jaar oud, als die afgeschreven is. Misschien toch maar gewoon doen.

Bij deze: mijn allereerste aankoop van een nieuwe wagen is een feit. Nog nooit gebeurd de laatste 40 jaar 😄

Morgen zet ik mijn Bmw 640i te koop. Hopelijk is deze nog iets waard. Spannend, mijn eerste EV 😎

Verwachte levertermijn half mei (dan komt de boot toe zei de verkoper)
Tesla probeert zoveel mogelijk (meer rendabele) model Y te verkopen in Q1 en heeft de levertermijn van de model 3 naar Q2 verzet. Misschien bellen ze je wel op in maart of je je model 3 al wilt hebben. :cool:
 
Zijn die voetmatten van €250 de moeite? Toch raar dat dat niet inbegrepen is in een wagen van 60k 😄
Er liggen vloermatten in. Die andere zijn all weather vloermatten. Is meer een persoonlijke keuze. Ik heb alleen in de koffer zoiets maar niet van Tesla gekocht.
 
Die Tesla stores, is dat zoals een gewone auto dealer? Gewoon binnenlopen, Waar verschilllende modellen staan, verkoper die uitleg geeft en je eventueel al testrit kan vastleggen.

Of is het nu ook allemaal op afspraak of gewoon online ?
 
Die Tesla stores, is dat zoals een gewone auto dealer? Gewoon binnenlopen, Waar verschilllende modellen staan, verkoper die uitleg geeft en je eventueel al testrit kan vastleggen.

Of is het nu ook allemaal op afspraak of gewoon online ?
Yes, kan je gewoon bezoeken. Organisatie is naar mijn ervaring wel iets minder dan de klassieke garage, en bv in Gent heb ik al verschillende keren enkel de 3 en de Y zien staan.
 
Yes, kan je gewoon bezoeken. Organisatie is naar mijn ervaring wel iets minder dan de klassieke garage, en bv in Gent heb ik al verschillende keren enkel de 3 en de Y zien staan.
Logisch. De model s wordt voorlopig nog niet geleverd hier en prijzen staan zelfs niet meer op de website. Is nu eigenlijk meer reservaties. Heeft dus ook geen nut om iets in de showroom te plaatsen wat je toch niet kan verkopen.
 
Yes, kan je gewoon bezoeken. Organisatie is naar mijn ervaring wel iets minder dan de klassieke garage, en bv in Gent heb ik al verschillende keren enkel de 3 en de Y zien staan.
Kan je gewoon langs gaan in deze tijden ?
Laatste keer bij de BMW werd ik vriendelijk maar kordaat naar buiten gestuurd wegens geen afspraak. (Geen bezoeker te zien in de showroom op dat moment)

In de loop van de week eens in Hasselt binnenspringen dan
 
Kan je gewoon langs gaan in deze tijden ?
Laatste keer bij de BMW werd ik vriendelijk maar kordaat naar buiten gestuurd wegens geen afspraak. (Geen bezoeker te zien in de showroom op dat moment)

In de loop van de week eens in Hasselt binnenspringen dan
De garages waar ik ben geweest afgelopen maanden wel. En daar was ook een BMW garage bij.
 
Kan je gewoon langs gaan in deze tijden ?
Laatste keer bij de BMW werd ik vriendelijk maar kordaat naar buiten gestuurd wegens geen afspraak. (Geen bezoeker te zien in de showroom op dat moment)

In de loop van de week eens in Hasselt binnenspringen dan
In Latem alleszins wel, vorig jaar nog onaangekondigd langsgeweest.
 
Dinsdag testrit met de model 3 LR.
Benieuwd hoe het meevalt, in de showroom voelde de zetels wel enorm zacht/mals aan vergeleken met de huidige wagen (3 reeks)
 
Dinsdag testrit met de model 3 LR.
Benieuwd hoe het meevalt, in de showroom voelde de zetels wel enorm zacht/mals aan vergeleken met de huidige wagen (3 reeks)
Ik vond ze in de Y eigenlijk boven verwachting goed (vorige wagens 5-reeks en iX3 met leder zetels als vergelijking).

Vandaag telefoon gekregen van de Tesla account manager dat mijn wagen onderweg is. Vermoedelijke levering op 10/03, hopelijk werkt de leasemaatschappij nu nog een beetje mee qua vlotheid...
 
Same here. Eerst was het half mei… nu is het half maart… 😒

Een normale mens is tevreden maar ik moet wel eerst mijn eigen wagen verkocht krijgen (voorschot leasing)
 
Even bij corona verzekeringen gekeken, zij bieden een full omnium voor €991

Alhoewel een mini omnium voor @541 daar mij interessanter lijkt.
 
Eergisteren testrit gehad met een model 3 Long Range (+-45minuutjes)

Stoelen heb ik me inderdaad in vergist, zitten toch wel heel goed, vooral heel goed in de rug.
Het scherm heb je ook snel onder de knie.

One pedal driving is wel heel chill rijden, wel wat zoeken en wennen aan dat afremmen want toch een paar keer al veel vroeger stilgestaan dan ik wou :D
Enige wat ik mis is een een head up display, nu continu op dat scherm moeten kijken voor je snelheid is enorm vervelend.

Beetje aan het twijfelen nu.
De long range is veel leuker om te rijden volgens mij dan de standard range, maar eigenlijk te duur om de meerprijs de compenseren (op dit moment)
De Standard range is lager qua prijs en zou wat break-even kunnen uitdraaien, maar lijkt me minder fun (trager als de huidige auto) om mee te rijden
 
Enige wat ik mis is een een head up display, nu continu op dat scherm moeten kijken voor je snelheid is enorm vervelend.
Ik denk wel dat het went om naar dat scherm te kijken, op 45min ga je dat nog niet kunnen ervaren.
Maar een headup display zou idd een enorme toevoeging zijn.
Er zijn daar aftermarket oplossingen voor, maar het zou leuker zijn moest Tesla dat al implementeren.
 
Ik rij bijna 3 jaar met mijn model 3. In het begin dacht ik ook wel dat een head-up display een leuke toevoeging zou zijn. Maar nu heb ik dat totaal niet meer.
 
Ik rij bijna 3 jaar met mijn model 3. In het begin dacht ik ook wel dat een head-up display een leuke toevoeging zou zijn. Maar nu heb ik dat totaal niet meer.
Je went daar wel aan, maar het blijft wel een feit dat de Model 3 wél gewoon een HUD had moeten hebben...
 
Terug
Bovenaan