Auto De Tesla thread

Ik ga een Tesla Model 3 kopen.

Financiële renting kost €400 per maand als ik het max bedrag van 18k ‘aanbetaal’

Lening kost €334 per maand als ik het max bedrag van 24k ‘aanbetaal’

Aangezien ik dat kan en wil, kies ik voor die laatste optie. Ze spreken daar van 3,3% rente in de kleine lettertjes. Kan ik bij een bank lenen aan een lagere rente? En euhm, waar kan ik dat dan selecteren?

*edit: alhoewel ik blijkbaar meer terugbetaal met een lening? 🤔
 
Ik ga een Tesla Model 3 kopen.

Financiële renting kost €400 per maand als ik het max bedrag van 18k ‘aanbetaal’

Lening kost €334 per maand als ik het max bedrag van 24k ‘aanbetaal’

Aangezien ik dat kan en wil, kies ik voor die laatste optie. Ze spreken daar van 3,3% rente in de kleine lettertjes. Kan ik bij een bank lenen aan een lagere rente? En euhm, waar kan ik dat dan selecteren?

*edit: alhoewel ik blijkbaar meer terugbetaal met een lening? 🤔
Gewoon bij uw bank horen. Tarieven kunnen lager liggen want 3,3% is wel hoog voor een lening. Die 400 is excl btw ook vermoed ik?
En wat bedoel je waar kan ik dat selecteren? Als je bij de bank wil lenen voor de auto koop je de auto bij Tesla, met het geld van de bank.

Ik zou gewoon eens informeren bij uw bank.
 
Ik ga een Tesla Model 3 kopen.

Financiële renting kost €400 per maand als ik het max bedrag van 18k ‘aanbetaal’

Lening kost €334 per maand als ik het max bedrag van 24k ‘aanbetaal’

Aangezien ik dat kan en wil, kies ik voor die laatste optie. Ze spreken daar van 3,3% rente in de kleine lettertjes. Kan ik bij een bank lenen aan een lagere rente? En euhm, waar kan ik dat dan selecteren?

*edit: alhoewel ik blijkbaar meer terugbetaal met een lening? 🤔
Dus je wou geen leasing doen omdat je dan op het einde een groter bedrag betaalt. Maar als je dat groter bedrag in het begin betaalt is het allemaal oke?
Ik snap u niet
 
We zijn er bijna!

Weet iemand of je die onepedal af kan zetten in Model 3? Ik vond dat echt niet leuk.
Je kan het verminderen dacht ik, maar afzetten gaat normaal niet.
Vergeet ook niet dat die one-pedal driving voor serieus wat extra energie zorgt, je kan er maar beter aan wennen.
 
We zijn er bijna!

Weet iemand of je die onepedal af kan zetten in Model 3? Ik vond dat echt niet leuk.
Je hebt drie mogelijkheden: hold, creep en roll. Waarschijnlijk heb jij dus met hold gereden. Maar vanaf je dat gewoon bent wil je niet meer terug. Regeneratief remmen heb je ook in 2 standen, dus je kan het iets minder hard zetten.
 
Het is ook iets waar je moet aan wennen. In de iX3 vond ik het eerst ook niet aangenaam.
Dan begonnen op de laagste stand en na een tijd wen je er aan en ga je hoger.
Als je na een aantal maanden dan met een andere wagen rijdt (of profiel waar dat remmen minder staat/uitstaat), weet je pas hoe comfortabel dit is.
 
Ok super. Misschien een laatste vraagje:
Ik kan een nieuwe Model 3 kopen of voor 10k meer een tweedehands Model S van 2019 met 30.000km

Wat zou jij doen? Heeft die Model S zo’n meerwaarde? Of is die gewoon qua looks iets stoerder en sportiever ?
 
Ok super. Misschien een laatste vraagje:
Ik kan een nieuwe Model 3 kopen of voor 10k meer een tweedehands Model S van 2019 met 30.000km

Wat zou jij doen? Heeft die Model S zo’n meerwaarde? Of is die gewoon qua looks iets stoerder en sportiever ?
Kijk eerst al maar eens naar aftrekbaarheid van btw ;).
 
Ok super. Misschien een laatste vraagje:
Ik kan een nieuwe Model 3 kopen of voor 10k meer een tweedehands Model S van 2019 met 30.000km

Wat zou jij doen? Heeft die Model S zo’n meerwaarde? Of is die gewoon qua looks iets stoerder en sportiever ?

Model s. Niet twijfelen
 
waarom? Ik heb echt geen idee (buiten de looks)
Model S is meer "premium", luchtvering, betere geluidsisolatie, ook ruimer etc... Over welke uitvoering gaat het eigenlijk? Range zal ook anders zijn. Rijdt natuurlijk iets anders. Ik zou een testrit doen en dan zien wat u het meeste bevalt.
 
waarom? Ik heb echt geen idee (buiten de looks)

Voelt veel degelijker aan. Pak ruimer.
Gewoon, meer wagen.

Heb zelf al vrij lang een model s en als ik in een model 3 zit ben ik toch altijd blij dat ik terug in mijn eigen wagen kan kruipen. En dat is een PF 2015...
 
Terug
Bovenaan