Auto De Tesla thread

Ik heb in oktober besteld in Latem en zelfs toen stond er nog steeds een 2020-model in de showroom 😛 steekt allemaal niet zo nauw denk ik.
 
Ik heb in oktober besteld in Latem en zelfs toen stond er nog steeds een 2020-model in de showroom 😛 steekt allemaal niet zo nauw denk ik.
Idd afgelopen zomer heeft die daar ook altijd gestaan, was volgens mij om het verschil tussen de 2021 en oudere generatie duidelijk te maken. Want ze stonden naast elkaar.

Misschien is Latem de uitzondering die geen demo/showroom modellen verkoopt zonder dat er nieuwe auto's in de plaats komen.
 
ik lees veel over Tesla en mijn aankoopdrang is al veel verminderd. Veel te veel bugs.

Als ik zie hoe duur de eerste PlayStations en iPhones waren, terwijl ze achteraf gezien weinig waard waren, ga ik denk ik nog 2 jaar wachten om een T te kopen.

Na de testrit post ik hier een verslag.
 
Als ik zie hoe duur de eerste PlayStations en iPhones waren, terwijl ze achteraf gezien weinig waard waren, ga ik denk ik nog 2 jaar wachten om een T te kopen.
Ik denk dat je een beetje achterloopt. De eerste Tesla's zijn bijna 10 jaar oud. Ze zitten sinds augustus 2013 in Europa en al een jaartje eerder in Amerika.
 
ik lees veel over Tesla en mijn aankoopdrang is al veel verminderd. Veel te veel bugs.

Als ik zie hoe duur de eerste PlayStations en iPhones waren, terwijl ze achteraf gezien weinig waard waren, ga ik denk ik nog 2 jaar wachten om een T te kopen.

Na de testrit post ik hier een verslag.
Over welke bugs heb je het dan? Lees eens over andere merken. Die hebben evengoed software problemen.
 
ik lees veel over Tesla en mijn aankoopdrang is al veel verminderd. Veel te veel bugs.

Als ik zie hoe duur de eerste PlayStations en iPhones waren, terwijl ze achteraf gezien weinig waard waren, ga ik denk ik nog 2 jaar wachten om een T te kopen.

Na de testrit post ik hier een verslag.
Bugs zie ik ook niet. De Auto-pilot heeft af en toe wel zijn nukken, maar is daarin wel redelijk consistent. Dat is bij andere merken ook zo.
Wat er mij stoort aan mijn Tesla
  • De geluidsisolatie is ondermaats
  • De demping van de wagen op slecht wegdek is veel te stug
  • De automatische regensensor is een lachertje
Verder niet echt veel dingen om over te klagen.
 
Bugs zie ik ook niet. De Auto-pilot heeft af en toe wel zijn nukken, maar is daarin wel redelijk consistent. Dat is bij andere merken ook zo.
Wat er mij stoort aan mijn Tesla
  • De geluidsisolatie is ondermaats
  • De demping van de wagen op slecht wegdek is veel te stug
  • De automatische regensensor is een lachertje
Verder niet echt veel dingen om over te klagen.
Die regensensor, verdorie, is dat nu zo moeilijk om dat deftig te programmeren? Ik heb nu zo’n 800km op de teller na de eerste week en ik erger me er nu al dood aan.
 
Die regensensor, verdorie, is dat nu zo moeilijk om dat deftig te programmeren? Ik heb nu zo’n 800km op de teller na de eerste week en ik erger me er nu al dood aan.
Probleem is dat Musk geen intellectuele rechten aan Bosch wilt betalen, en met de auto-pilot camera probeert hetzelfde te doen als een specifiek daartoe ontworpen camera van het Bosch systeem... dat blijft dus behelpen.
 
Die regensensor, verdorie, is dat nu zo moeilijk om dat deftig te programmeren? Ik heb nu zo’n 800km op de teller na de eerste week en ik erger me er nu al dood aan.

Probleem is dat Musk geen intellectuele rechten aan Bosch wilt betalen, en met de auto-pilot camera probeert hetzelfde te doen als een specifiek daartoe ontworpen camera van het Bosch systeem... dat blijft dus behelpen.

Nu eerlijk gezegd vind ik de regensensor in de meeste wagens ondermaats (ook in mijn G20 330e).
Het werkt wel, maar echt de juiste snelheid vindt hij zelden, er is vooral een groot verschil tussen regen met grote druppels en regen met zeer fijne druppels.
Daarvoor heeft men uiteraard dat knopje waarmee je de gevoeligheid kan aanpassen, waardoor het dus eerder een soort van semi-automatisch systeem is!

Nu, als dat systeem op de Tesla nog echt een stuk slechter is dan het Bosch systeem gebruikt op de meeste wagens, dan kan ik inderdaad aannemen dat je je daar serieus kan aan ergeren!
 
Nu eerlijk gezegd vind ik de regensensor in de meeste wagens ondermaats (ook in mijn G20 330e).
Het werkt wel, maar echt de juiste snelheid vindt hij zelden, er is vooral een groot verschil tussen regen met grote druppels en regen met zeer fijne druppels.
Daarvoor heeft men uiteraard dat knopje waarmee je de gevoeligheid kan aanpassen, waardoor het dus eerder een soort van semi-automatisch systeem is!

Nu, als dat systeem op de Tesla nog echt een stuk slechter is dan het Bosch systeem gebruikt op de meeste wagens, dan kan ik inderdaad aannemen dat je je daar serieus kan aan ergeren!
De voorbije dagen was het bij mij vooral veel te laat in actie schieten. Op een bepaald moment zie ik bijna niets meer door de regendruppels en dan moet ik de ruitenwissers handmatig activeren want auto-modus reageert niet... En andere momenten dan weer wel.
Dus liever iets te veel dan iets te weinig. Bij mijn vorige wagen (VW) was het inderdaad ook niet perfect maar ik moest me er niets van aantrekken. Als ik dat bij de Tesla ook niet doe wordt het ronduit gevaarlijk.
 
Zopas een testrit gedaan met Model 3: fantastische wagen moet ik zeggen

Wat is de gemiddelde kostprijs van thuis opladen eigenlijk?
Hij sprak over 10km per uur dus na een nacht van 10u kan je terug 100km rijden.
 
Zopas een testrit gedaan met Model 3: fantastische wagen moet ik zeggen

Wat is de gemiddelde kostprijs van thuis opladen eigenlijk?
Hij sprak over 10km per uur dus na een nacht van 10u kan je terug 100km rijden.

Moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de power in de Testa M3, maar al de rest toch wat tegensloeg. Velen noemand dat minimalistisch, ik noem dat armzalig). Nu, de vorm van de auto is wel een pak beter als al die stomme SUV's en dat merk je wel aan de range natuurlijk.

10km/h laden is met een gewoon stopcontact (2,3kWh). Met een laadstation kan je 7kW (eenfase) of 11kW (3 fase) laden, dat is een factor 3 en 5 sneller.
De kostprijs blijft dan gelijk (behalve capaciteitstarief niet). Denk dat elektriciteit tegenwoordig 45 cent/kWh kost. Dus met een verbruik van 18kWh/100km zit je aan 8,1 euro. Toch 40 cent goedkoper dan mijn diesel...
Nu, hopelijk tempert de elektriciteitsprijs terug wat in de toekomst, ik zit nog steeds met een contract van <25cent/kWh en dan is elektrisch rijden een nobrainer. Maar in November 2022 is ook voor mij dat feest gedaan.
 
€8 per 100km? damn :eek:

wij hebben nog een terugdraaiende teller, iemand enig idee tot wanneer dit blijft? ik dacht 2025? of was het 2030?

op een dag zoals vandaag heb je met zonnepanelen én thuisbatterij 0 euro winst hé (geen enkele zon gezien)
 
Laatst bewerkt:
Dan is 18kWh nog een zuinige auto eh.
Heb maar eens een mercedes EQC die nu met moeite onder de 30kWh te krijgen is.
 
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de power in de Testa M3, maar al de rest toch wat tegensloeg. Velen noemand dat minimalistisch, ik noem dat armzalig). Nu, de vorm van de auto is wel een pak beter als al die stomme SUV's en dat merk je wel aan de range natuurlijk.
Goh ja daar zeg je het al, jij noemt dat armzalig. Wat dan precies?
Alles voelt (in de huidige modellen) degelijk aan en het werkt wel gewoon goed. De rest is smaak 😛
Mijn Passat had alle knopjes van een deftige klassieke wagen maar de boordcomputer marcheerde maar half, dat gaat dan eerder richting 'armzalig'. Betreft trouwens de facelift, niet de uitvoering van jouw Arteon.
 
Goh ja daar zeg je het al, jij noemt dat armzalig. Wat dan precies?
Alles voelt (in de huidige modellen) degelijk aan en het werkt wel gewoon goed. De rest is smaak 😛
Mijn Passat had alle knopjes van een deftige klassieke wagen maar de boordcomputer marcheerde maar half, dat gaat dan eerder richting 'armzalig'. Betreft trouwens de facelift, niet de uitvoering van jouw Arteon.
Voor veel mensen is chroom, wijzerplaat, knoppen en vooral wat fake hout een absolute nood in een interieur hoor .
 
Voor veel mensen is chroom, wijzerplaat, knoppen en vooral wat fake hout een absolute nood in een interieur hoor .
Heb alleen knoppen. Een paar knoppen zijn toch wel nodig. De Tesla oogt gewoon kaal vanbinnen, vind er niet veel aan.
 
Terug
Bovenaan