Auto De Tesla thread

Ik denk wel dat het went om naar dat scherm te kijken, op 45min ga je dat nog niet kunnen ervaren.
Maar een headup display zou idd een enorme toevoeging zijn.
Er zijn daar aftermarket oplossingen voor, maar het zou leuker zijn moest Tesla dat al implementeren.
Kan je een voorbeeld geven van een externe HUD die goed werkt? Ik heb me namelijk laten wijsmaken dat geen enkele goed werkt.

Met de minimalistische visie van Tesla gaat deze er waarschijnlijk nooit in komen 😪
 
Je went daar wel aan, maar het blijft wel een feit dat de Model 3 wél gewoon een HUD had moeten hebben...
Maar je zegt zelf je went er aan dus waarom had de model 3 het dan wel moeten hebben? Omdat jij dat persoonlijk liever hebt. Maar ik zie niet in waarom moeten dan. Er rijden toch al zoveel model 3/y rond zonder HUD. Nice to have, maar mijn rij ervaring gaat met een HUD niet ineens beter zijn.
 
Maar je zegt zelf je went er aan dus waarom had de model 3 het dan wel moeten hebben? Omdat jij dat persoonlijk liever hebt. Maar ik zie niet in waarom moeten dan. Er rijden toch al zoveel model 3/y rond zonder HUD. Nice to have, maar mijn rij ervaring gaat met een HUD niet ineens beter zijn.
Met dezelfde logica heb je ook geen radio nodig...
 
Met dezelfde logica heb je ook geen radio nodig...
Maar er zijn zoveel auto's zonder HUD standaard dus waarom moet een model 3 dit dan hebben? En het gaat er hier ook eerder om dat er recht voor u geen snelheid te zien is en dan een HUD wel een gemis is. Maar daar wen je dus wel aan dat het ergens anders staat.
 
Maar er zijn zoveel auto's zonder HUD standaard dus waarom moet een model 3 dit dan hebben? En het gaat er hier ook eerder om dat er recht voor u geen snelheid te zien is en dan een HUD wel een gemis is. Maar daar wen je dus wel aan dat het ergens anders staat.
Jaja, het gaat niet over de HUD an sich, maar over het gebrek aan tellers. Tesla is trouwens zeker niet de enige auto die dat heeft het, onze Primera had zijn tellers bvb ook in het midden staan.
2002-nissan-primera-interior.jpg


En ja, dat went, maar het is wel gewoon onhandig dan recht voor uw neus.
En een HUD had eigenlijk amper effect gehad op hun vormgeving, en dus een mooie oplossing geweest.
 
Tellers miste ik eigenlijk nie voor mijn neus. Kijk ik op de huidige enkel af en toe op voor het benzineverbruik :)
Gewoon een verkeersbordje in je ruit met de max snelheid en de snelheid die je rijdt is zo handig, om nog maar te zwijgen van de kaart van de routeplanner :)

Vriend heeft het ook niet op zijn X5 omdat hij het niet nodig vond (vorige auto's hadden het niet) heeft dan een langere rit gemaakt met mijn 3reeks en had er toch spijt van
 
Jaja, het gaat niet over de HUD an sich, maar over het gebrek aan tellers. Tesla is trouwens zeker niet de enige auto die dat heeft het, onze Primera had zijn tellers bvb ook in het midden staan.
2002-nissan-primera-interior.jpg


En ja, dat went, maar het is wel gewoon onhandig dan recht voor uw neus.
En een HUD had eigenlijk amper effect gehad op hun vormgeving, en dus een mooie oplossing geweest.

Los van de hud (want die zouden ze idd beter aanbieden), maar wat een lelijk interieur is dat :eek:
 
Ik heb al een auto niet gekocht omdat de rpm meter me niet aanstond (kwart cirkeltje ipv hele cirkel), maar dit is toch next level :p
 
Kan je een voorbeeld geven van een externe HUD die goed werkt? Ik heb me namelijk laten wijsmaken dat geen enkele goed werkt.

Met de minimalistische visie van Tesla gaat deze er waarschijnlijk nooit in komen 😪
Ik had gewoon op TMC forum eens zien passeren dat er daar oplossingen voor waren, ik wist niet dat ze slecht waren :p
Maar er zijn zoveel auto's zonder HUD standaard dus waarom moet een model 3 dit dan hebben? En het gaat er hier ook eerder om dat er recht voor u geen snelheid te zien is en dan een HUD wel een gemis is. Maar daar wen je dus wel aan dat het ergens anders staat.
Maar zoveel auto's hebben wel de tellerpartij standaard voor de neus staan. Dus beetje raar vergelijk eh :p
Zoals Anders het al vermeldt, het gaat niet zozeer op HUD maar dat er tenminste iets in je zichtveld staat waarop je de snelheid kan aflezen.
 
Levering van een standaard (Wit-standaard velgen) Model 3 Longe range is ook al serieus opgeschoven blijkbaar.
eind februari zeiden ze rond september - oktober nu staat het op de site al februari 202

Neem je andere velgen of kleur heb je hem wel in oktober
 
Levering van een standaard (Wit-standaard velgen) Model 3 Longe range is ook al serieus opgeschoven blijkbaar.
eind februari zeiden ze rond september - oktober nu staat het op de site al februari 202

Neem je andere velgen of kleur heb je hem wel in oktober
Damn, gisteren nog gezien en dan was het zelfs nog augustus of mei (weet het al niet meer). Ik was gaan kijken of er al een prijsstijging was. Toen nog niet, nu wel zie ik.
 
Damn, gisteren nog gezien en dan was het zelfs nog augustus of mei (weet het al niet meer). Ik was gaan kijken of er al een prijsstijging was. Toen nog niet, nu wel zie ik.
Mei heb je blijkbaar de performance nog
De Long range was inderdaad augustus (behalve als je hem in het wit wou met standaard velgen wast oktober - november)
Dat is nu vooral verschoven

Is er ook een prijsstijging ?
 
De levering van mijn witte Tesla Model 3 Long Range stond gepland eind mei, en opeens kreeg ik bericht half maart. Gisteren om geweest en wat een wagen! Ik ben nog 10x blijer dan toen ik er voor de eerste keer mee reed (testrit)

Dat remmen tijdens loslaten van gaspedaal ga ik denk ik afzetten. Ik vind dat zeer ongemakkelijk.
Opladen thuis gebeurt aan 75km/u dus neem zo'n 8u als hij helemaal plat is. Wat prima is want tussen 22u en 6u slaap ik :D

ps: kan ik nu echt alleen mijn koffer openen met mijn app? en dat bakje om te laden ook enkel via de app? soms heb ik toch nog liever gewoon een knop, gelijk vroeger :p
 
De levering van mijn witte Tesla Model 3 Long Range stond gepland eind mei, en opeens kreeg ik bericht half maart. Gisteren om geweest en wat een wagen! Ik ben nog 10x blijer dan toen ik er voor de eerste keer mee reed (testrit)

Dat remmen tijdens loslaten van gaspedaal ga ik denk ik afzetten. Ik vind dat zeer ongemakkelijk.
Opladen thuis gebeurt aan 75km/u dus neem zo'n 8u als hij helemaal plat is. Wat prima is want tussen 22u en 6u slaap ik :D

ps: kan ik nu echt alleen mijn koffer openen met mijn app? en dat bakje om te laden ook enkel via de app? soms heb ik toch nog liever gewoon een knop, gelijk vroeger :p
Toen ik vorig jaar een testrit deed heb ik in de koffer kunnen kijken zonder app, aangezien ik mij niets bijzonders herinner zou ik denken dat je de koffer ook kan openen zoals elke andere koffer?
 
Mijn Exchange kalender op IPhone (outlook app) synct ook niet 😪 *edit koffer werkt dus toch, maar die laadklep niet zonder app
 
De levering van mijn witte Tesla Model 3 Long Range stond gepland eind mei, en opeens kreeg ik bericht half maart. Gisteren om geweest en wat een wagen! Ik ben nog 10x blijer dan toen ik er voor de eerste keer mee reed (testrit)

Dat remmen tijdens loslaten van gaspedaal ga ik denk ik afzetten. Ik vind dat zeer ongemakkelijk.
Opladen thuis gebeurt aan 75km/u dus neem zo'n 8u als hij helemaal plat is. Wat prima is want tussen 22u en 6u slaap ik :D

ps: kan ik nu echt alleen mijn koffer openen met mijn app? en dat bakje om te laden ook enkel via de app? soms heb ik toch nog liever gewoon een knop, gelijk vroeger :p
Je kan ook op de knop op de koffergrendel duwen. Laadklep gaat ook open wanneer het tegen duwt nadat je een portier hebt geopend. Indien je tesla laadpaal hebt, staat er een knopje op die laadpaal om de poort te openen
 
De levering van mijn witte Tesla Model 3 Long Range stond gepland eind mei, en opeens kreeg ik bericht half maart. Gisteren om geweest en wat een wagen! Ik ben nog 10x blijer dan toen ik er voor de eerste keer mee reed (testrit)

Dat remmen tijdens loslaten van gaspedaal ga ik denk ik afzetten. Ik vind dat zeer ongemakkelijk.
Opladen thuis gebeurt aan 75km/u dus neem zo'n 8u als hij helemaal plat is. Wat prima is want tussen 22u en 6u slaap ik :D

ps: kan ik nu echt alleen mijn koffer openen met mijn app? en dat bakje om te laden ook enkel via de app? soms heb ik toch nog liever gewoon een knop, gelijk vroeger :p
Stevige aansluiting! Das toch meer dan 11kW?
 
Terug
Bovenaan