Auto De Tesla thread

huh das raar. Als ik laad aan 11kW is dat maar 50km/h. (ID4) Zal te maken hebben met de omvormer AC naar DC zeker?
 
huh das raar. Als ik laad aan 11kW is dat maar 50km/h. (ID4) Zal te maken hebben met de omvormer AC naar DC zeker?
Het aantal km/h dat je kan laden ligt puur aan hoeveel je auto per 100km verbruikt. Dit is geen harde wetenschap aangezien je verbruik afhankelijk is van zo veel verschillende factoren.
 
Het aantal km/h dat je kan laden ligt puur aan hoeveel je auto per 100km verbruikt. Dit is geen harde wetenschap aangezien je verbruik afhankelijk is van zo veel verschillende factoren.
Huh? Dat zijn toch twee verschillende factoren? Hoeveel km/h energie je in je wagen kan laden en hoeveel je per 100km eruit verbruikt?
De ene zal wel afhangen van de omvormer en de andere aan je zware voet? :unsure:
 
Huh? Dat zijn toch twee verschillende factoren? Hoeveel km/h energie je in je wagen kan laden en hoeveel je eruit haalt?
De ene zal wel afhangen van de omvormer en de andere aan je zware voet? :unsure:
Nee, je kan perfect meten hoeveel kWh je kan laden in de auto, maar km/h laden is maar een schatting. Je kan op voorhand niet weten hoeveel je verbruikt.

Pakt nu dat je auto een batterij van 50kW heeft. En je kan 5kW per uur bijladen.
En je auto heeft een bereik in de zomer van 300km en in de zomer van 200km. Dan laad je in de zomer aan 30km/u en in de winter aan 20km/u.
Dat is nu gebaseerd op 1 factor, namelijk omgevingstemperatuur. Er zijn nog veel andere factoren die je bereik bepalen.
Dus vandaar dat je nooit exact kan weten aan hoeveel km/u je bijlaadt.

Disclaimer, kW en kWh haal ik vaak door elkaar, dus mogelijks heb ik het hier ook fout gebruikt :p
 
Nee, je kan perfect meten hoeveel kWh je kan laden in de auto, maar km/h laden is maar een schatting. Je kan op voorhand niet weten hoeveel je verbruikt.

Pakt nu dat je auto een batterij van 50kW heeft. En je kan 10kW per uur bijladen.
En je auto heeft een bereik in de zomer van 300km en in de zomer van 200km. Dan laad je in de zomer aan 30km/u en in de winter aan 20km/u.
Dat is nu gebaseerd op 1 factor, namelijk omgevingstemperatuur. Er zijn nog veel andere factoren die je bereik bepalen.
Dus vandaar dat je nooit exact kan weten aan hoeveel km/u je bijlaadt.

Disclaimer, kW en kWh haal ik vaak door elkaar, dus mogelijks heb ik het hier ook fout gebruikt :p
ja in die optiek kan ik het begrijpen.
hoe groter het bomma gehalte in rijstijl hoe beter.
Maar ik rij nu sinds deze zomer en die afficheert altijd 50km/h zomer of winter?
 
ja in die optiek kan ik het begrijpen.
hoe groter het bomma gehalte in rijstijl hoe beter.
Maar ik rij nu sinds deze zomer en die afficheert altijd 50km/h zomer of winter?
Dan vermoed ik dat die waarde hard gecodeerd staat in de auto. Want normaal zou dat mee moeten fluctueren met het geschat bereik op dat moment.
 
Dan vermoed ik dat die waarde hard gecodeerd staat in de auto. Want normaal zou dat mee moeten fluctueren met het geschat bereik op dat moment.
een mysterie zowaar want ik herinner me wel dat de grannycharger van 12km/h naar 8 km/h gezakt is .
kga er eens exta op letten nu de temperaturen weer stijgen.
 
In de Tesla app zie ik het resultaat van mijn eerste oplaadbeurt thuis: totale kost €14 - 0,27€ kWH

Voorlopig wel gratis dankzij terugdraaiende teller
 
In de Tesla app zie ik het resultaat van mijn eerste oplaadbeurt thuis: totale kost €14 - 0,27€ kWH

Voorlopig wel gratis dankzij terugdraaiende teller
Met een Tesla charger dan ofzo? Want ik zie dat niet bij mij.

Ik heb de mijne intussen ruim 3 maanden en laad nog altijd aan het stopcontact 😅
 
Met een Tesla charger dan ofzo? Want ik zie dat niet bij mij.

Ik heb de mijne intussen ruim 3 maanden en laad nog altijd aan het stopcontact 😅
Jij ziet dat niet omdat je wagen eigendom is van een leasemaatschappij. Dan heb je een andere app ;-)
 
Met een Tesla charger dan ofzo? Want ik zie dat niet bij mij.

Ik heb de mijne intussen ruim 3 maanden en laad nog altijd aan het stopcontact 😅
Hoe snel (traag) gaat dat ? :)

In de Tesla app zie ik het resultaat van mijn eerste oplaadbeurt thuis: totale kost €14 - 0,27€ kWH

Voorlopig wel gratis dankzij terugdraaiende teller
Daarvoor is die toch niet volledig opgeladen ofwel ?
 
Hoe snel (traag) gaat dat ? :)


Daarvoor is die toch niet volledig opgeladen ofwel ?
€14 aan €0,27/kwh is net geen 52kwh.

Als de LR een batterij heeft van 75kwh waarvan 70kwh vrij beschikbaar, als hij die 70 tot 80% heeft geladen is dat tot 56kwh, dan is het gat niet zo groot. Kan dus wel van +-5% naar 80% zijn geweest.

Disclaimer: geen rekening gehouden met laadverliezen.
 
€14 aan €0,27/kwh is net geen 52kwh.

Als de LR een batterij heeft van 75kwh waarvan 70kwh vrij beschikbaar, als hij die 70 tot 80% heeft geladen is dat tot 56kwh, dan is het gat niet zo groot. Kan dus wel van +-5% naar 80% zijn geweest.

Disclaimer: geen rekening gehouden met laadverliezen.
Heeft een LR geen accu pakket van 82kWh waarom 75 beschikbaar ?
@Horse hoeveel km ver zou je daarmee moeten geraken ?
 
Terug
Bovenaan