Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een Tesla model 3 is toch redelijk zuinig als 75km gelijk staat aan 11kWh verbruik, dan is 100km gelijk aan 14.6 kWh. Lijkt me mogelijk vergeleken met WLPT.Stevige aansluiting! Das toch meer dan 11kW?
Tesla model 3 is max 11.Stevige aansluiting! Das toch meer dan 11kW?
Tesla is efficiënter dus dat zal wel enkele KM's meer zijn.huh das raar. Als ik laad aan 11kW is dat maar 50km/h. (ID4) Zal te maken hebben met de omvormer AC naar DC zeker?
Het aantal km/h dat je kan laden ligt puur aan hoeveel je auto per 100km verbruikt. Dit is geen harde wetenschap aangezien je verbruik afhankelijk is van zo veel verschillende factoren.huh das raar. Als ik laad aan 11kW is dat maar 50km/h. (ID4) Zal te maken hebben met de omvormer AC naar DC zeker?
Huh? Dat zijn toch twee verschillende factoren? Hoeveel km/h energie je in je wagen kan laden en hoeveel je per 100km eruit verbruikt?Het aantal km/h dat je kan laden ligt puur aan hoeveel je auto per 100km verbruikt. Dit is geen harde wetenschap aangezien je verbruik afhankelijk is van zo veel verschillende factoren.
Nee, je kan perfect meten hoeveel kWh je kan laden in de auto, maar km/h laden is maar een schatting. Je kan op voorhand niet weten hoeveel je verbruikt.Huh? Dat zijn toch twee verschillende factoren? Hoeveel km/h energie je in je wagen kan laden en hoeveel je eruit haalt?
De ene zal wel afhangen van de omvormer en de andere aan je zware voet?
ja in die optiek kan ik het begrijpen.Nee, je kan perfect meten hoeveel kWh je kan laden in de auto, maar km/h laden is maar een schatting. Je kan op voorhand niet weten hoeveel je verbruikt.
Pakt nu dat je auto een batterij van 50kW heeft. En je kan 10kW per uur bijladen.
En je auto heeft een bereik in de zomer van 300km en in de zomer van 200km. Dan laad je in de zomer aan 30km/u en in de winter aan 20km/u.
Dat is nu gebaseerd op 1 factor, namelijk omgevingstemperatuur. Er zijn nog veel andere factoren die je bereik bepalen.
Dus vandaar dat je nooit exact kan weten aan hoeveel km/u je bijlaadt.
Disclaimer, kW en kWh haal ik vaak door elkaar, dus mogelijks heb ik het hier ook fout gebruikt
Dan vermoed ik dat die waarde hard gecodeerd staat in de auto. Want normaal zou dat mee moeten fluctueren met het geschat bereik op dat moment.ja in die optiek kan ik het begrijpen.
hoe groter het bomma gehalte in rijstijl hoe beter.
Maar ik rij nu sinds deze zomer en die afficheert altijd 50km/h zomer of winter?
een mysterie zowaar want ik herinner me wel dat de grannycharger van 12km/h naar 8 km/h gezakt is .Dan vermoed ik dat die waarde hard gecodeerd staat in de auto. Want normaal zou dat mee moeten fluctueren met het geschat bereik op dat moment.
De mijne heeft meer dan 2 jaar constant buiten gelegen.Mag ik die lader nu gewoon buiten laden liggen ‘s nachts? Wat als dat regent en vriest?
Met een Tesla charger dan ofzo? Want ik zie dat niet bij mij.In de Tesla app zie ik het resultaat van mijn eerste oplaadbeurt thuis: totale kost €14 - 0,27€ kWH
Voorlopig wel gratis dankzij terugdraaiende teller
Jij ziet dat niet omdat je wagen eigendom is van een leasemaatschappij. Dan heb je een andere app ;-)Met een Tesla charger dan ofzo? Want ik zie dat niet bij mij.
Ik heb de mijne intussen ruim 3 maanden en laad nog altijd aan het stopcontact
Hoe snel (traag) gaat dat ?Met een Tesla charger dan ofzo? Want ik zie dat niet bij mij.
Ik heb de mijne intussen ruim 3 maanden en laad nog altijd aan het stopcontact
Daarvoor is die toch niet volledig opgeladen ofwel ?In de Tesla app zie ik het resultaat van mijn eerste oplaadbeurt thuis: totale kost €14 - 0,27€ kWH
Voorlopig wel gratis dankzij terugdraaiende teller
€14 aan €0,27/kwh is net geen 52kwh.Hoe snel (traag) gaat dat ?
Daarvoor is die toch niet volledig opgeladen ofwel ?
Heeft een LR geen accu pakket van 82kWh waarom 75 beschikbaar ?€14 aan €0,27/kwh is net geen 52kwh.
Als de LR een batterij heeft van 75kwh waarvan 70kwh vrij beschikbaar, als hij die 70 tot 80% heeft geladen is dat tot 56kwh, dan is het gat niet zo groot. Kan dus wel van +-5% naar 80% zijn geweest.
Disclaimer: geen rekening gehouden met laadverliezen.