Auto De Tesla thread

Ik heb tegenwoordig regelmatig last van een auto die niet reageert.. vandaag weer tweemaal.

Het begint al als ik merk dat ik in de app geen verbinding kan maken.
Ik kan wel gewoon keyless instappen, ik kan gas geven en remmen, maar voor de rest niets. Zwart scherm, geen klimatisatie, geen pinkers, … niets. Enkel een hard reset helpt meestal, maar ook niet altijd.
Nog mensen last van gehad?

De update is er nog maar een goeie week en 75% van de auto's heeft hem nog niet. Lastig om te zeggen of het nu beter of slechter is voor andere weggebruikers.

In de eerste 2 weken dat ik mijn auto had, flashte er soms wel eens iemand naar mij. Ben dan binnen geweest om de lichten te laten afstellen (was gratis) en sindsdien geen flashers meer gehad. Vanaf de fabriek uit zullen ze iets te hoog gestaan hebben denk ik.
Ik heb de indruk dat dat soms ook gereset wordt ofzo 😛 in sommige periodes heb ik dat ook regelmatig, ik stel ze dan lager in, het is een tijdje over en dan op een bepaald moment begint dat weer.

Voorlopig nog geen update hier, ik ben benieuwd… nog eens een update die dagdagelijks een serieuze verbetering wordt, ik mis die adaptive headlights wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tegenwoordig regelmatig last van een auto die niet reageert.. vandaag weer tweemaal.

Het begint al als ik merk dat ik in de app geen verbinding kan maken.
Ik kan wel gewoon keyless instappen, ik kan gas geven en remmen, maar voor de rest niets. Zwart scherm, geen klimatisatie, geen pinkers, … niets. Enkel een hard reset helpt meestal, maar ook niet altijd.
Nog mensen last van gehad?


Ik heb de indruk dat dat soms ook gereset wordt ofzo 😛 in sommige periodes heb ik dat ook regelmatig, ik stel ze dan lager in, het is een tijdje over en dan op een bepaald moment begint dat weer.

Voorlopig nog geen update hier, ik ben benieuwd… nog eens een update die dagdagelijks een serieuze verbetering wordt, ik mis die adaptive headlights wel.
lijkt me nu ook niet echt veilig om mee te rijden zo zonder pinkers... Afspraak maken?
 
Was beetje aan het googlen, en het volgende tegengekomen.

Lijkt mij wel een leuk dingetje om toe te voegen. Maar had de volledige thread niet doorgenomen om te zien of zoiets al gepost was.
 
Gisteren eerste maal gereden in de regen, de ruitenwissers staan op automatisch maar gingen totaal niet. Enig idee aan wat dit ligt. Zowel met autopilot aan of uit werkten ze niet en heb ik op de knop op het stuur moeten duwen.
 
Gisteren eerste maal gereden in de regen, de ruitenwissers staan op automatisch maar gingen totaal niet. Enig idee aan wat dit ligt. Zowel met autopilot aan of uit werkten ze niet en heb ik op de knop op het stuur moeten duwen.
is al jaren zo dat ruitenwissers niet top zouden zijn.
Al is het hier al enorm verbeterd.
Als ik er last van heb is het meestal bij zonsopgang of zonsondergang…

Maar voor de rest doen ze het laatste tijd eigenlijk goed.
 
Ik reed daarnet op de autosnelweg en was even aan het denken. Aan 120km/h is mijn verbruik 200Wh/km. Op een uurtje tijd is dat dus 24kWh energie verbruik.
Dat betekent dat gewoon stabiel rijden op de autosnelweg maar liefst 24000W kost. Dat is wel heel stevig zeg zo'n auto in gang houden, 24000W kan je 1000 LED-lampen voor laten branden. Of 12 frietketels laten opwarmen.
 
Ik reed daarnet op de autosnelweg en was even aan het denken. Aan 120km/h is mijn verbruik 200Wh/km. Op een uurtje tijd is dat dus 24kWh energie verbruik.
Dat betekent dat gewoon stabiel rijden op de autosnelweg maar liefst 24000W kost. Dat is wel heel stevig zeg zo'n auto in gang houden, 24000W kan je 1000 LED-lampen voor laten branden. Of 12 frietketels laten opwarmen.
De luchtweerstand bij 120km/h is niet mis, steek uw hand maar eens door het raam aan die snelheid.

Ter info: 1l diesel bevat ongeveer 10kWh energie.
Mijn Audi A4 deed ongeveer 5l/100km bij het rijden aan 120kmh. Dat is 6l op 1 uur als je 120kmh blijft rijden ofwel 60kWh op een uur tijd verbruikt. 60000W aan energie nodig om die auto in beweging te houden omwille van de inefficiënte diesel motor. Met het overschot aan warmte tijdens het rijden aan 120kmh, kun je wellicht nog 18 frietketels laten opwarmen.

Van 1 oktober 2023 tot 31 maart 2023 heeft mijn auto trouwens meer energie verbruikt dan de warmtepomp (130kWh meer om exact te zijn) die ons hele huis een winter lang op 21.5°C gehouden heeft. Ik heb over die periode 7234km gereden en 1557kWh verbruikt (incl. laadverliezen).
 
Ik reed daarnet op de autosnelweg en was even aan het denken. Aan 120km/h is mijn verbruik 200Wh/km. Op een uurtje tijd is dat dus 24kWh energie verbruik.
Dat betekent dat gewoon stabiel rijden op de autosnelweg maar liefst 24000W kost. Dat is wel heel stevig zeg zo'n auto in gang houden, 24000W kan je 1000 LED-lampen voor laten branden. Of 12 frietketels laten opwarmen.
Ik ben net van omgekeerde mening, ik vind het impressive dat je voor dat vermogen een auto een uur lang aan 120km/u kan laten rijden. En sommigen doen dat zelfs aan 160Wh/km.
 
Het is geen anti-EV post, ik heb zelf een Tesla.
Ik weet het, ik wou nog enkele perspectieven er aan toevoegen.

Ik ben net van omgekeerde mening, ik vind het impressive dat je voor dat vermogen een auto een uur lang aan 120km/u kan laten rijden. En sommigen doen dat zelfs aan 160Wh/km.
Klopt, ik heb een model 3 en die is nog wat zuiniger dan de Model Y op de snelweg doordat er minder luchtweerstand is. Zou eens moeten kijken naar de live cijfers of de laatste 10km als ik op de snelweg zit en constant kan rijden, maar dat zal wel rond de 160Wh/km zitten met de huidige temperaturen.
 
Om eerlijk te zijn zie ik weinig indrukwekkende zaken. De route is heel standaard zonder overstekende mensen, wagens die op de route geparkeerd staan, wegenwerken of andere obstakels. Er zijn andere systemen die meer indrukwekkend zijn in de US.

Verder blijft het een level 2 systeem en onttrekt Tesla alle verantwoordelijkheid.
 
Eerste (kleine) week met de Tesla zit erop. Ik moet zeggen, het valt beter mee dan verwacht!

Het laden en inschatten wanneer je moet laden is nog een uitdaging, maar dat zal wel komen met de tijd.
Het minimalistisch interieur geeft me echt de rust die ik wou niettegenstaande ik dacht dat het me ging storen dat het té clean is.
Qua rijervaring is het echt zalig. Ligt goed op de baan, het stuurt super en de hoogte van de wagen is perfect.
Het is wel serieus wennen aan de cruise control daar waar ik niet gewent ben van adaptive te rijden. Mocht ik dat ergens kunnen uitschakelen zou het heel de max zijn. Zoniet, leg ik me er met tijd wel bij neer.

Hier heeft hij nog geen naam als zeg ik wel vaak "de ninja" omdat hij zwart is met zwarte velgen. Misschien moet ik wel nog eens nadenken over een naam. Maar "Robert e-niro" zal ik toch nooit overtreffen.
 
Laatst bewerkt:
Eerste (kleine) week met de Tesla zit erop. Ik moet zeggen, het valt beter mee dan verwacht!

Het laden en inschatten wanneer je moet laden is nog een uitdaging, maar dat zal wel komen met de tijd.
Het minimalistisch interieur geeft me echt de rust die ik wou niettegenstaande ik dacht dat het me ging storen dat het té clean is.
Qua rijervaring is het echt zalig. Ligt goed op de baan, het stuurt super en de hoogte van de wagen is perfect.
Het is wel serieus wennen aan de cruise control daar waar ik niet gewent ben van adaptive te rijden. Mocht ik dat ergens kunnen uitschakelen zou het heel de max zijn. Zoniet, leg ik me er met tijd wel bij neer.

Hier heeft hij nog geen naam als zeg ik wel vaak "de ninja" omdat hij zwart is met zwarte velgen. Misschien moet ik wel nog eens nadenken over een naam. Maar "Robert e-niro" zal ik toch nooit overtreffen.
Spectesla ?
 
Om eerlijk te zijn zie ik weinig indrukwekkende zaken. De route is heel standaard zonder overstekende mensen, wagens die op de route geparkeerd staan, wegenwerken of andere obstakels. Er zijn andere systemen die meer indrukwekkend zijn in de US.

Verder blijft het een level 2 systeem en onttrekt Tesla alle verantwoordelijkheid.
Ik denk dat het nieuwe systeem wel veel potentieel heeft hoor. Ipv conditioneel rondrijden, hebben we ze nu een AI model gemaakt en dat getraind met videomateriaal van onboards. In theorie zou je daarmee verder moeten geraken dan de andere merken in de toekomst. Afwachten dus. Ik heb al een paar filmpjes en artikel gezien en de meesten zijn toch onder de indruk tegenover de vorige FSD versie.

Mercedes mag dan wel level 3 self driving hebben, maar hun systeem werkt enkel met daglicht tot max 60km/h. Daarmee kan ik een brood gaan halen, maar voor eender welke andere rit is dat systeem nutteloos.

Ik denk dat zo iedere fabrikant wel zijn limitaties heeft en we moeten wachten op verdere evolutie.
 
Eerste (kleine) week met de Tesla zit erop. Ik moet zeggen, het valt beter mee dan verwacht!

Het laden en inschatten wanneer je moet laden is nog een uitdaging, maar dat zal wel komen met de tijd.
Het minimalistisch interieur geeft me echt de rust die ik wou niettegenstaande ik dacht dat het me ging storen dat het té clean is.
Qua rijervaring is het echt zalig. Ligt goed op de baan, het stuurt super en de hoogte van de wagen is perfect.
Het is wel serieus wennen aan de cruise control daar waar ik niet gewent ben van adaptive te rijden. Mocht ik dat ergens kunnen uitschakelen zou het heel de max zijn. Zoniet, leg ik me er met tijd wel bij neer.

Hier heeft hij nog geen naam als zeg ik wel vaak "de ninja" omdat hij zwart is met zwarte velgen. Misschien moet ik wel nog eens nadenken over een naam. Maar "Robert e-niro" zal ik toch nooit overtreffen.
Welke versie Tesla?
 
Terug
Bovenaan