Auto De Tesla thread

Wat is nu het beste regime om een LFP batterij op te laden ? Als advies geven ze om eenmaal in de week tot 100% te laden voor de kalibratie alsook om de oplaadlimiet op 100% te laten staan. Dus mag ik hem steeds tot 100% laden of toch beter lager houden rond 80% en enkel in het weekend op 100% zetten.
Daily drive is bij ons tussen 50-80% houden en occasioneel tot 100% als we de charge snel kunnen reduceren (binnen een uur of twee)
 
Ik heb een LR, die komt misschien 1x per maand op 100% als ik weet dat ik direct minstens 40km ga rijden.

Mocht ik een RWD hebben zou ik die wel idd minstens 1x per week op 100% zetten.
Ik doe dat eigenlijk alleen wanneer ik echt ver moet. Vorige week maandag moest ik in Friesland zijn, dan heb ik de wagen 's nachts wel opgeladen tot 100%. Om dan na een rit van 335 km ter plekke aan te komen met 25% SOC (er was wel wat wind in de rug). Dus in het terugrijden nog bijna 70 km afgelegd voor ik aan de supercharger moest stoppen (had toen nog 9%).
 
Nog iemand last van de melding 'de laadkabel zit niet goed vast'? Krijg elke keer die melding bij het publiek laden, bij het snelladen niet. Terwijl de auto dan normaal wel altijd oplaadt (maar aan een verminderde capaciteit?).
Ik heb dit bij een klant waar ik een laadpaal installeerde ook gehad. Mijn eigen Model Y werkte perfect, de man zijn Taycan ook, maar de vrouw haar Model Y gaf ook (elke keer) die melding...
 
Matrix high beam werkt wel goed! Ritje in donker sinds update en toch redelijk onder de indruk. Grootlichten blijven iets te makkelijk aan als t niet nodig is maar werkt wel heel vlot bij voor- en tegenliggers. Veel beter dan de adaptieve leds die ik op mn BMW 5 (G30) had, of zelfs de matrix leds van de Audi E-Tron die ik voor een extra bedrag tijdelijk kon activeren 😅
 
Matrix high beam werkt wel goed! Ritje in donker sinds update en toch redelijk onder de indruk. Grootlichten blijven iets te makkelijk aan als t niet nodig is maar werkt wel heel vlot bij voor- en tegenliggers. Veel beter dan de adaptieve leds die ik op mn BMW 5 (G30) had, of zelfs de matrix leds van de Audi E-Tron die ik voor een extra bedrag tijdelijk kon activeren 😅
Op een Highland of oudere wagen?
 
Matrix high beam werkt wel goed! Ritje in donker sinds update en toch redelijk onder de indruk. Grootlichten blijven iets te makkelijk aan als t niet nodig is maar werkt wel heel vlot bij voor- en tegenliggers. Veel beter dan de adaptieve leds die ik op mn BMW 5 (G30) had, of zelfs de matrix leds van de Audi E-Tron die ik voor een extra bedrag tijdelijk kon activeren 😅
Geen ervaring met andere matrix lichten maar het is wel grappig om te zien vind ik.

Hoe ge alles zo ziet verspringen…
Nu enkel nog proberen om niet teveel te kijken hoe die lichten reageren en terug gewoon focussen op het verkeer 😁
 
Ik heb het meeste last van Tesla hun lichten op de baan dus voor de andere weggebruikers werkt dat toch niet zo goed :p
 
Ik heb het meeste last van Tesla hun lichten op de baan dus voor de andere weggebruikers werkt dat toch niet zo goed :p
De update is er nog maar een goeie week en 75% van de auto's heeft hem nog niet. Lastig om te zeggen of het nu beter of slechter is voor andere weggebruikers.

In de eerste 2 weken dat ik mijn auto had, flashte er soms wel eens iemand naar mij. Ben dan binnen geweest om de lichten te laten afstellen (was gratis) en sindsdien geen flashers meer gehad. Vanaf de fabriek uit zullen ze iets te hoog gestaan hebben denk ik.
 
De update is er nog maar een goeie week en 75% van de auto's heeft hem nog niet. Lastig om te zeggen of het nu beter of slechter is voor andere weggebruikers.

In de eerste 2 weken dat ik mijn auto had, flashte er soms wel eens iemand naar mij. Ben dan binnen geweest om de lichten te laten afstellen (was gratis) en sindsdien geen flashers meer gehad. Vanaf de fabriek uit zullen ze iets te hoog gestaan hebben denk ik.
Ah, dan zijn het waarschijnlijk de slecht afgestelde lichten. Spijtig dat het zoveel voorvalt.
 
Zaterdag de Model Y mogen gaan ophalen in Drogenbos. Toch een iets andere ervaring dan bij de klassieke autobouwers 😬
 

Bijlagen

  • ModelY.jpeg
    ModelY.jpeg
    134,1 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan