Auto De Tesla thread

Gisteren ook de Model 3 mogen gaan ophalen. Ging vlot, wel druk bij afhalen (4 man voor!). Eerst de wagen kunnen inspecteren en dan getekend voor ontvangst. Geen schade opgemerkt. Komende van een 15j oude 2 liter diesel is dit een hele aanpassing maar tot nu toe zeer tevreden.

Is er een mogelijkheid om het toetsenbord aan te passen naar AZERTY? Dit vond ik niet direct terug.
Welke opties laten jullie vooral aanstaan als de wagen geparkeerd staat? Of welke opties best uit zetten om sluimerverbruik te minimaliseren?
 
Gisteren ook de Model 3 mogen gaan ophalen. Ging vlot, wel druk bij afhalen (4 man voor!). Eerst de wagen kunnen inspecteren en dan getekend voor ontvangst. Geen schade opgemerkt. Komende van een 15j oude 2 liter diesel is dit een hele aanpassing maar tot nu toe zeer tevreden.

Is er een mogelijkheid om het toetsenbord aan te passen naar AZERTY? Dit vond ik niet direct terug.
Welke opties laten jullie vooral aanstaan als de wagen geparkeerd staat? Of welke opties best uit zetten om sluimerverbruik te minimaliseren?
Kijk eens onder Controls > Display > Touchscreen Language als daar AZERTY tussen staat. Heb het zelf wel in QWERTY staan omdat ik een qweryy gebruiker ben.
Ik heb senty mode altijd aan staan, behalve thuis. Ik verlies ongeveer 2-3% hierdoor als een werkdag bij een klant of op het werk ben. Maar dat heb ik er wel voor over.
 
Iemand nog tips voor het verwijderen van wieldoppen?


Had er dus online gekocht maar heb ze blijkbaar verkeerd geplaatst ( al stond er L en R op maar klopt blijkbaar niet).

Krijg er 3 los maar de 4de krijg ik totaal niet los 😁.

Mijn wijsvingers zijn ondertussen al kapot geduwd om die klemmen proberen in te drukken 😭
 
Nog iemand last van de melding 'de laadkabel zit niet goed vast'? Krijg elke keer die melding bij het publiek laden, bij het snelladen niet. Terwijl de auto dan normaal wel altijd oplaadt (maar aan een verminderde capaciteit?).
 
  • Leuk
Waarderingen: daca
Nog iemand last van de melding 'de laadkabel zit niet goed vast'? Krijg elke keer die melding bij het publiek laden, bij het snelladen niet. Terwijl de auto dan normaal wel altijd oplaadt (maar aan een verminderde capaciteit?).
Jep, elke keer. Ik laad tijdelijk met een granny charger, en ik ging er van uit dat in die connector geen inkeping was om die kabel te verankeren aan de auto. Geen idee of dat klopt, ik heb het nog niet beter onderzocht (omdat het laden dus wel gewoon werkt)
 
Nog iemand last van de melding 'de laadkabel zit niet goed vast'? Krijg elke keer die melding bij het publiek laden, bij het snelladen niet. Terwijl de auto dan normaal wel altijd oplaadt (maar aan een verminderde capaciteit?).
Ik heb deze melding ook elke keer bij het thuisladen van de Y. Vaste kabel aan de laadpaal dus maakt niet zoveel uit. Zal er eens moeten op letten wanneer ik nog eens publiek laad (doe dit praktisch nooit), want dan kan dit wel voor problemen zorgen.
 
Ik heb deze melding ook elke keer bij het thuisladen van de Y. Vaste kabel aan de laadpaal dus maakt niet zoveel uit. Zal er eens moeten op letten wanneer ik nog eens publiek laad (doe dit praktisch nooit), want dan kan dit wel voor problemen zorgen.
Bij de Tesla Supercharger werkte alles alleszins zonder problemen. Een trage publieke lader heb ik nog niet geprobeerd.
 
Krijg ook geregeld die foutmelding laatste tijd, maar laad wel gewoon op.

Wat ik wel opmerk is veel meer tuututuuutuuuut voor voorliggers.
Gisteren deed hij weer een noodstop terwijl ik rustig aan het vertragen was.

Forward collision warning staat op "laat" nogtans.
 
Iemand nog tips voor het verwijderen van wieldoppen?


Had er dus online gekocht maar heb ze blijkbaar verkeerd geplaatst ( al stond er L en R op maar klopt blijkbaar niet).

Krijg er 3 los maar de 4de krijg ik totaal niet los 😁.

Mijn wijsvingers zijn ondertussen al kapot geduwd om die klemmen proberen in te drukken 😭
Zoek eens wat filmpjes op. Ik duw die klemmen niet in, gewoon een ruk aan geven en die doppen komen los.
 
heeft er iemand een contact telefoonnummer van Tesla?
Ik moet mijn afleverdatum wijzigen, maar dit is blijkbaar onmogelijk.

Tesla center neemt de telefoon niet op, mails naar het center worden ‘gereject’, en nergens is er een algemeen contactnummer te vinden.

Ik snap dat het druk is voor het einde van het kwartaal, maar ik vind de service maar niets. Ik vrees dat er niets anders op zit dan naar een Tesla center te rijden
 
heeft er iemand een contact telefoonnummer van Tesla?
Ik moet mijn afleverdatum wijzigen, maar dit is blijkbaar onmogelijk.

Tesla center neemt de telefoon niet op, mails naar het center worden ‘gereject’, en nergens is er een algemeen contactnummer te vinden.

Ik snap dat het druk is voor het einde van het kwartaal, maar ik vind de service maar niets. Ik vrees dat er niets anders op zit dan naar een Tesla center te rijden
Tesla Brugge nam vroeger de telefoon altijd vlot op, zag het hier ook ooit als tip zelf als je auto van een ander Tesla Center is.
 
heeft er iemand een contact telefoonnummer van Tesla?
Ik moet mijn afleverdatum wijzigen, maar dit is blijkbaar onmogelijk.

Tesla center neemt de telefoon niet op, mails naar het center worden ‘gereject’, en nergens is er een algemeen contactnummer te vinden.

Ik snap dat het druk is voor het einde van het kwartaal, maar ik vind de service maar niets. Ik vrees dat er niets anders op zit dan naar een Tesla center te rijden
Ik heb een mail gekregen van de shop zelf om mijn verdere planning te bekijken. Daar stond in dat als ik het bedrag al betaalde de levering kon wijzigen maar dat ik ook kon reageren op die mail om de levering te wijzigen. Zo geen mail gehad?
Uiteindelijk is de wagen 6 dagen vroeger geleverd en hebben ze zelf het moment aangepast nadat ze telefonisch contact opnamen met mij.

Heeft iemand ervaring met aftermarkt velgen van Tesla? Zou willen zien naar donkergrijze Stiletto velgen van de Performance. Op de site zelf zie ik enkel de Uberturbine staan.
 
Wat is nu het beste regime om een LFP batterij op te laden ? Als advies geven ze om eenmaal in de week tot 100% te laden voor de kalibratie alsook om de oplaadlimiet op 100% te laten staan. Dus mag ik hem steeds tot 100% laden of toch beter lager houden rond 80% en enkel in het weekend op 100% zetten.
 
Wat is nu het beste regime om een LFP batterij op te laden ? Als advies geven ze om eenmaal in de week tot 100% te laden voor de kalibratie alsook om de oplaadlimiet op 100% te laten staan. Dus mag ik hem steeds tot 100% laden of toch beter lager houden rond 80% en enkel in het weekend op 100% zetten.
Beter lager houden.
Maar ik zet hem gewoon op 90%, beetje de gulden middenweg :p
 
Terug
Bovenaan