Auto De Tesla thread

Er zijn gelijk 2 manieren waarop er gemeld wordt dat de batterij regen beperkt is.
Het ene is de lijn die jouw vermogen toont, die links deels een stippellijn wordt.
De andere manier is een groen icoontje die aangeeft 'regen beperkt'
Wat is het verschil van die 2 scenario's?
Waarom zie ik met die stippellijn enkel dat het remmen beperkt is, en niet het optrekken? Als de batterij te koud heeft om er vollenbak stroom in te steken, is ze toch ook te koud om vollenbak op te trekken?
Het groene icoontje is om aan te geven dat het one pedal remvermogen beperkt is.
Het lijntje, die trouwens langs beide kanten stippen vertoont als het heel koud is, is om het vermogen laden/afgifte aan te tonen.dM
Dat groen icoon verdwijnt als het remvermogen van recuperatie weer een bepaald niveau haalt.
 
Aangezien mijn madam gisteren de wagen ingeplugd had tot 100% en ze vandaag gelijk nen schrikschijter met de wagen nog niet centrum brussel wou inrijden EN het op 100% staan van de batterij (zelfs al is het LFP) toch degradatie veroorzaakt voelde ik mij genoodzaakt om deze middag toch even de charge naar 90% te brengen. :)
Twas mijn eerste rijervaring met een tesla, ik had geen proefrit gedaan. Toch wel aangenaam verrast. Dat kleeft op de baan, vering is zeer degelijk, het optrekken heel vlot (vlotter dan de ID4)

Waar ik me wel ga aan ergeren is de biep wanneer je een km over de geafficheerde snelheid gaat. Gelukkig kan je dit afzetten maar helaas moet je dit elke keer doen als je de wagen instapt. (nee geen pleidooi voor sneller te rijden maar om perfect op de km juist constant te rijden is schier onmogelijk)

Wat ik direct wel opmerkte is dat de wagen dus wel nog regeneratief remt zelfs al is de batterij op 100% wat ik uitermate vreemd vind. Is dit dan elektronisch gestuurd op de rem? waar gaat die gerecupereerde energie naartoe?
 
Wat ik direct wel opmerkte is dat de wagen dus wel nog regeneratief remt zelfs al is de batterij op 100% wat ik uitermate vreemd vind. Is dit dan elektronisch gestuurd op de rem? waar gaat die gerecupereerde energie naartoe?
Van het moment dat je energie gebruikt om te rijden kan er een fractie geregenereerd worden. Dus er is altijd plaats in de batterij voor de regen.
 
Van het moment dat je energie gebruikt om te rijden kan er een fractie geregenereerd worden. Dus er is altijd plaats in de batterij voor de regen.
Bij mijn ID4 niet. 100% is zeker rijden tot 95% eer er generatief kan geremd worden (en dan is het nog niet aan vol vermogen)
 
Aangezien mijn madam gisteren de wagen ingeplugd had tot 100% en ze vandaag gelijk nen schrikschijter met de wagen nog niet centrum brussel wou inrijden EN het op 100% staan van de batterij (zelfs al is het LFP) toch degradatie veroorzaakt voelde ik mij genoodzaakt om deze middag toch even de charge naar 90% te brengen. :)
Twas mijn eerste rijervaring met een tesla, ik had geen proefrit gedaan. Toch wel aangenaam verrast. Dat kleeft op de baan, vering is zeer degelijk, het optrekken heel vlot (vlotter dan de ID4)

Waar ik me wel ga aan ergeren is de biep wanneer je een km over de geafficheerde snelheid gaat. Gelukkig kan je dit afzetten maar helaas moet je dit elke keer doen als je de wagen instapt. (nee geen pleidooi voor sneller te rijden maar om perfect op de km juist constant te rijden is schier onmogelijk)

Wat ik direct wel opmerkte is dat de wagen dus wel nog regeneratief remt zelfs al is de batterij op 100% wat ik uitermate vreemd vind. Is dit dan elektronisch gestuurd op de rem? waar gaat die gerecupereerde energie naartoe?
Gisteren ook testrit gehad met de M3Highland. Hier ook aangenaam verrast. Mijne komt de 25e aan. Alles is in orde dus afwachten. Eerste EV, had al eens met de vorige versie gereden maar deze is nog beter. Ook gaan testrijden met een Volvo EX30 maar als je dit vergelijkt is Tesla toch veel meer luxe tov Volvo.
 
Aangezien mijn madam gisteren de wagen ingeplugd had tot 100% en ze vandaag gelijk nen schrikschijter met de wagen nog niet centrum brussel wou inrijden EN het op 100% staan van de batterij (zelfs al is het LFP) toch degradatie veroorzaakt voelde ik mij genoodzaakt om deze middag toch even de charge naar 90% te brengen. :)
Twas mijn eerste rijervaring met een tesla, ik had geen proefrit gedaan. Toch wel aangenaam verrast. Dat kleeft op de baan, vering is zeer degelijk, het optrekken heel vlot (vlotter dan de ID4)

Waar ik me wel ga aan ergeren is de biep wanneer je een km over de geafficheerde snelheid gaat. Gelukkig kan je dit afzetten maar helaas moet je dit elke keer doen als je de wagen instapt. (nee geen pleidooi voor sneller te rijden maar om perfect op de km juist constant te rijden is schier onmogelijk)

Wat ik direct wel opmerkte is dat de wagen dus wel nog regeneratief remt zelfs al is de batterij op 100% wat ik uitermate vreemd vind. Is dit dan elektronisch gestuurd op de rem? waar gaat die gerecupereerde energie naartoe?
Het is een fractie van wat je normaal heb van regen, maar het gaat.
Ik weet niet hoe je piep afzet van de snelheid, maar als je het verkeersbord op het scherm 1x aanraakt dan is dat geluidje uit. Het blijft ambetant dat je dit elke rit opnieuw moet doen, maar 't is handiger dan de menu's induiken.
 
Het is een fractie van wat je normaal heb van regen, maar het gaat.
Ik weet niet hoe je piep afzet van de snelheid, maar als je het verkeersbord op het scherm 1x aanraakt dan is dat geluidje uit. Het blijft ambetant dat je dit elke rit opnieuw moet doen, maar 't is handiger dan de menu's induiken.
Het geluid kan je uitzetten via Bediening > Autopilot > Waarschuwing snelheidslimiet
 
Waar ik me wel ga aan ergeren is de biep wanneer je een km over de geafficheerde snelheid gaat. Gelukkig kan je dit afzetten maar helaas moet je dit elke keer doen als je de wagen instapt. (nee geen pleidooi voor sneller te rijden maar om perfect op de km juist constant te rijden is schier onmogelijk)
zal zijn omdat je geen profiel hebt, want bij mij werd dat na 1x instellen gewoon bewaard.

Maar je rijdt wrs op guest profiel.
 
Wat ik direct wel opmerkte is dat de wagen dus wel nog regeneratief remt zelfs al is de batterij op 100% wat ik uitermate vreemd vind. Is dit dan elektronisch gestuurd op de rem? waar gaat die gerecupereerde energie naartoe?
Toevallig stadsverkeer? Als je bv 70 rijdt en dan het pedaal loslaat, ga je normaal wel merken dat het recuperatie vermogen echt bijna niets is.
 
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor de gewone radio posten??

De FM/DAB of TuneIn?

Wat zijn de voor-/nadelen van beiden?

Sinds gisteren is de nieuwste update ook beschikbaar waarbij de Matrix-lichten geactiveerd worden op oudere modellen.
Zal soms wel handig zijn en ook gewoon positief dat ze dit toch nog activeren ipv niet te gebruiken zoals de afgelopen jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: daca
Ik heb een abonnement genomen en luister nu iedere ochtend de podcast van de standaard en de 7 van de tijd. Nuttigere tijdsbesteding dan de top 40 die op repeat staat. Is mij die 10 euro wel waard.
 
Ik hoor meldingen van problemen met de model 3 highland, een reeks klanten klaagt over flinke trillingen in de wagen vanaf 80km/h. Iemand hier die er last van heeft.?
 
Ik hoor meldingen van problemen met de model 3 highland, een reeks klanten klaagt over flinke trillingen in de wagen vanaf 80km/h. Iemand hier die er last van heeft.?
Hier geen problemen maar had er ook al van gehoord. culprit zou de nieuwe banden zijn waarvan de interne mousse verschoven is tijdens het scheepstransport.
 
Mijn eerste 7500 credits van Tesla ontvangen. Valt een beetje tegen wat je ermee kan doen. Het enige nuttige lijkt Premium connectivity (2500 punten per jaar)
 
Een vraag over de afhaling, ik heb de sms ontvangen om de wagen op te halen, maar ik kan deze dag niet.
Ik heb al een bericht gestuurd aan de lokale Tesla afdeling, het algemene emailadres en via het sms nummer, maar zonder reactie.
Ze blijven wel berichten sturen om de afhaling in te plannen. Wie kan je contacteren voor een andere datum?
 
Mijn eerste 7500 credits van Tesla ontvangen. Valt een beetje tegen wat je ermee kan doen. Het enige nuttige lijkt Premium connectivity (2500 punten per jaar)
Inderdaad niet veel soeps.
Misschien neem ik tijdens de vakantie nog de supercharger km's

De credits blijven ook maar 1 jaar geldig, dus kan je volgens mij alleen maar het 1ste jaar de premium connectivity nemen.
Een vraag over de afhaling, ik heb de sms ontvangen om de wagen op te halen, maar ik kan deze dag niet.
Ik heb al een bericht gestuurd aan de lokale Tesla afdeling, het algemene emailadres en via het sms nummer, maar zonder reactie.
Ze blijven wel berichten sturen om de afhaling in te plannen. Wie kan je contacteren voor een andere datum?
Best telefonisch contact opnemen.
 
Terug
Bovenaan