De SHITcoin thread!

Misschien moeten we hier es ne keer fictief voor de leut "spelen". Type beursrally, maar dan shitcoinrally?

5 doge per kop, winnaar takes all en we geven de pot aan Faun ter bewaring want dien mag ni meespelen.
 
Laatst bewerkt:
tja shitcoins.... is toch wat als drugs, ge weet dat ge er niet aan moet beginnen, en toch doen sommigen het.
dan heb ik geen medelijden als het bij sommigen mis loopt :)
 
Mijn compound begint al goed door te tellen en warm te staan, maar het doet wel zeer op dit moment.
Ik tik op dit moment 10 euro per dag aan. Zelfs met de gecrashte prijs. Ik wil deze toch nog wel een half jaar uitrijden.
 
Jij hebt ook wMemo? Waar zie jij je dagelijkse opbrengst nu nog?
Ik heb nog niet gewrapped, gezien dat ze zeiden dat het enkel maar interessant is voor tax redenen (tenzij dit nu anders is?).

Tax redenen: wrapping creërt geen taxable event in de US, want een rebase is feitelijk een taxable event in de US. Bij de wrapping stijgt de waarde in de wrap, en vormt die enkel een taxable event bij de unwrap.
 
Laatst bewerkt:
Goh, makkelijker aan te kopen (gewoon sushi ipv Ava -> Time en dan Staken), te nu bridgen naar andere chains (eth, FTM, ...) en is de token waar ze uiteindelijk mee verder willen. Maar echt voordelen of nadelen zijn er op dit moment niet.

Ik heb het gedaan omdat de calculator niet meer met Time werkt maar met wMemo op Wonderland :)
 
Selling pressure is real, alles boven de APY van 60% heeft zo'n onnoemelijke druk die gezet wordt op zulke eco systemen dat die boel zwaar inflatoir werkt. Dat is mijn issue ook met alle liquidity pools waar feitelijk niks behalve wat lucht achter zit, ongeacht of deze gewoon liquidity services aanbieden of een backed/pegged treasury zoals OHM forks.

Enigste dat ge al bijna kunt doen is wachten tot uw APY hefboom zo stevig wordt dat het de omgekeerde inflatoire beweging tegenwerkt in combinatie met een BTC die in een bull run zit. Dan gaat ge x2 of x3 doen, maar zeker niet de beloofde APYs in fiat. De APYs zijn correct, maar enkel als je het bekijkt tegenover de token. Sustainable zal ongeveer een 25%-35% APR per jaar zijn voor die zaken. Als ge jaarlijks 25% (in fiat) eruit kunt halen dan moogt ge blij zijn. Maar als het rommelt zijn die financiële experimenten de eersten die de schop op gaan (want dat is het ook, een financieel experiment).

De enigste die het misschien gaan overleven zijn:
- Wonderland
- Ohm
- Hector

Waarvan Wonderland toch de enigste is met een lange termijn visie en een eco-systeem:
  • Wonderland: invest
  • Abracadabra Money: borrow & collateral
  • Popsicle finance: hedge fund
  • Sushi Swap: exchange
Allemaal services die Wonderland kan aanboren voor zijn treasury. Wonderland is slechts een tool in het eco-systeem van een mens die ergens zweeft tussen complete waanzin en genie. Allemaal zaken die een Ohm en Hector niet hebben, die kunnen enkel maar stevig spartelen om te blijven drijven. Zoiets heeft natuurlijk ook zijn limieten. Des te meer potjes zulke systemen kunnen aanboren des te langer ze kunnen overleven.

Metaverse Pro die ligt te wachten tot alles kan ge-offload worden via congruent.fi, die zijn NFTs aan het verkopen voor hun curve wars aandeel te vergroten en zo dus zogezegd meer exposure te genereren. De Metaverse Pro liquidity pool is volledig ontmanteld en wacht op migratie. (Als dat ook gaat gebeuren :crazy: )

Hector heb ik er ook bij genomen omdat deze toch wel relatief hard en proper gecrashed is en stabiel neerwaarts gaat. Recent slechts een /2 wat op zich wel indrukwekkend te noemen is voor deze klasse. Nu, dat Wonderland gebridged is naar Fantom is natuurlijk zeer slecht nieuws voor de toekomst van Hector. De hamvraag is dus: is het spelletje al gedaan voor Hector of begint het nu pas?

Dus, is het gedaan met Wonderland? Ik denk van niet, is het gedaan met de rest van OHM forks? Likely.
Is het een goede investering? Nee. Ik denk dat deze zaken tot de meest risicovolle en experimentele zaken behoren van het hele crypto eco systeem. Dit is meer degenerate finance dan shitcoin :tongue: .




EDIT:

En ik krijg mijn geld in opera waarde terug. De treasurer is blijkbaar een gigantische crimineel.

In 2005, he pled guilty to credit and bank fraud
In 2007, he admitted burglary, theft and computer fraud
In 2018, he and his partner “lost access” to $115M in customer funds

Oeps lol.

 
Laatst bewerkt:
Wel daarmee is het wel niet echt bevestigd nog ontkend dat het ne ponzi is. 0xSifu was in office gestemd via de DAO.

Maar het feit dat uw treasury manager een doorgewinterde crimineel is met meer veroordelingen op zijn kerfstok dan de gemiddelde corrupte manager van het Amerikaanse bedrijfsleven is niet echt positief te noemen.
Dat de mede oprichter van uwen vorige business mysterieus aan zijn einde komt in Indië maakt de boel er ook niet echt beter op. (Ze gaan der naar 't schijnt ne Netflix film over maken, over QuadrigaCX.)

Ouch... die zag ik niet echt afkomen.

Achjah live entertainment op men eigen kosten zeker. (Een Ross Ulbricht saga 2.0?) Deze keer maak ik wel eens deel uit van shady crypto geschiedenis met wat van mijn centen :tongue: Allesjanse dat ik enkel 'beer money' in dit project gestoken heb. En misschien binnenkort een straf verhaal in de 'getting rekt' thread. 't Is es ne keer iet anders hé.


Trouwens de persoon die er veel over gevonden heeft is zachxbt:




De merge met abracadabra money gaat alvast niet door. Een grote whale heeft gedreigd dat hij al zijn geld gaat weghalen als Wonderland erbij komt.

Om terug te komen: is het gedaan met Wonderland. Ik hoop van niet. In theorie een pracht van een eco systeem, echt zonde. Maar realistisch: ik denk dat stilaan wel elke OHM fork nu professioneel de dieperik in gaat gaan. Jade, Metaverse, Wonderland, Snowbank, de karkassen beginnen zich op te stapelen.

Volgende slachtoffers? +100% DeFi LPs, als ge daar in zit zou ik toch alvast een exit strategietje plannen. :smile:
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is de treasury wel veilig. Multisign alvorens er iets mee kan gebeuren. Denk wel dat dit einde verhaal is voor Wonderland... Ook al blijft Daniele erin geloven en heeft hij nog zoveel plannen.
 
Terug
Bovenaan