De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Die "vreemde wissels" zijn toch wel wat opgeblazen, tegen Senegal kon je dat zeggen maar het pakte uiteindelijk wel goed uit. Voor de rest heb ik quasi nooit het gevoel gehad dat hij raar wisselde, en wanneer dat misschien wel zo was (bv. geen De Bruyne tegen de VS, Seys erop tegen Spanje) bleek hij gewoon goede keuzes te maken

Ik zou Thomas Vermaelen nemen.
Voor mij nog niet genoeg bewezen en ook een te familiale optie omdat er nog spelers bij de nationale ploeg zitten die met hem gespeeld hebben. Ik vind dat echt geen goed idee.

Ik heb liever geen Belg eigenlijk. We zitten op dat vlak niet breed. En de enigen die goed zijn kunnen of willen niet (meer). Misschien Hein maar ik heb ook wel het gevoel dat hij het beter kan uitleggen dan het daadwerkelijk doen.

Laat ons toch ook maar niet vergeten dat we er tegen Senegal eigenlijk zo goed als uit lagen hé, en dan riep werkelijk iedereen over een ontslag denk ik.
We kunnen blijven zeggen dat ie de match doen kantelen heeft, in theorie zeker, in de praktijk is dat een enorme gok die goed uitgepakt heeft 'toevallig'.

Met die mentale boost + Balogun saga spelen we dan een supermatch tegen de USA, dat moet gezegd zijn, maar tot die wedstrijd had niemand dit verwacht, en is dat eigelijk de eerste echt goeie/referentie match van deze generatie duivels (waar ik nu kan opkomen alvast).

Tegen Spanje dan die (onbegrijpelijke) wissels van Courtois/Lammens en Trossard/Witsel, etc ...

Dus alles blij elkaar heeft ie ons een onvergetelijke remontada bezorgd (Senegal) en één geweldige wedstrijd tegen USA - dan moeten we toch zeggen dat dit te min is?

De 4 bondscoaches vóór hem waren Tedesco, Martinez, Wilmots en Mister 90%...
Geef dan toch maar de Rudi.
Benieuwd met wie ze dan gaan afkomen nu, die het dan beter zou moeten gaan doen 🤷🏻‍♂️
Van die vijf vind ik Rudi ook de beste - en met voorsprong zelfs.

Tegen Senegal had hij wel de ballen om Doku en KDB te wisselen - wat velen toen vreemd vonden, maar ze zaten toen echt niet in de match. Al ben ik er me zeker van bewust van dat als we die matchen zouden verliezen iedereen om zijn ontslag zou geroepen hebben.

Ik snap de mensen hun fascinatie met Hein echt niet. Wat heeft die man eigenlijk al gepresteerd? Oké 11 jaar geleden is hij kampioen gespeeld met Gent, maar sindsdien heeft die eigenlijk amper goede seizoenen gespeeld. Gefaald bij de enige (ex) topclub die hem een kans gaf.

Die man kan het heel goed uitleggen he, maar ik zie echt geen enkele reden waarom je die perse zou willen als bondcoach. Dan kan je evengoed Hugo Broos & Frank Vercauteren pakken als bondscoach. Ik zou Hugo eerlijk gezegd nog een betere keuze vinden.

Ik snap de mensen hun fascinatie met Hein echt niet. Wat heeft die man eigenlijk al gepresteerd? Oké 11 jaar geleden is hij kampioen gespeeld met Gent, maar sindsdien heeft die eigenlijk amper goede seizoenen gespeeld. Gefaald bij de enige (ex) topclub die hem een kans gaf.

Die man kan het heel goed uitleggen he, maar ik zie echt geen enkele reden waarom je die perse zou willen als bondcoach. Dan kan je evengoed Hugo Broos & Frank Vercauteren pakken als bondscoach. Ik zou Hugo eerlijk gezegd nog een betere keuze vinden.
Omdat dat wel iemand is die iets van voetbal snapt, en zeker het tactische aspect. Kan imo alleen heel moeilijk spelers inschatten. Zie die bv een halve kern goeie spelers thuislaten om een bus jupkes league spelers mee te pakken. 😁

Maar bon, men mag het gerust eens proberen van mij.

Idd, en is, als ik het goed heb, ook en enorme "systeem" trainer toch die echt op zoek gaat/ging naar specifieke spelers voor zijn spelsysteem? Dat krijg je er toch nooit ingeslepen bij de RD's, tenzij ie het natuurlijk helemaal anders zou beginnen doen, wat ook moet bij een nationale ploeg.

Hein heeft ook bij Gent en Anderlecht 2 clubs gehad die gewoon draconisch slecht geleid worden.

Met een goede kern speelt Hein ook best goed voetbal.
Is Hein perfect? Belange niet. Maar België kan zich geen toptrainer beralen.

Dan 100x liever gokken met een Hein dan godbetert Van Bommel die met meer geluk dan kunde een mirakeltitel heeft gepakt.

Hein zijn mirakeltitel met Gent was tenminste met goed voetbal.

Omdat dat wel iemand is die iets van voetbal snapt, en zeker het tactische aspect. Kan imo alleen heel moeilijk spelers inschatten. Zie die bv een halve kern goeie spelers thuislaten om een bus jupkes league spelers mee te pakken. 😁

Maar bon, men mag het gerust eens proberen van mij.

Dan vind ik het raar dat iemand die tactisch zoveel van voetbal snapt over zijn laatste 5 clubs 1,48 punten gemiddeld pakt. In de Jupiler Pro League he... Das gebuisd he

Ik ook niet, op tactisch vlak is dat wel een goede maar als totaalplaatje toch veel te weinig. Heel slechte people manager ook. Als het goed gaat geeft hij zichzelf de pluimen, gaat het slechter dan breekt hij zijn spelers zonder meer in de pers af.
Ook twee keer gefaald bij een 'grote belgische club' en zit nu toch ook al 2 of 3 seizoenen zonder club. Moest hij een toptrainer zijn dan stonden ze in de rij voor hem.

Wat Garcia betreft had ik het al zien aankomen. De (vlaamse) pers was hem al aan het buiten schrijven sinds de groepsfase, Stijn Stijnen had in Ongefilterd ook al aangegeven dat hij uit goede bron wist dat het einde verhaal ging zijn. En ondanks dat we kwartfinales gehaald hebben was het spelniveau toch ook niet zo goed te noemen. Egypte en Iran waren teleurstellingen, tegen Senegal 85 minuten lang volledig weggespeeld en hebben we ongelofelijk veel geluk dat die trainer van Senegal zijn betere spelers naar de kant haalde of het was daar al afgelopen. Bij zijn opstellingen en wissels kon je ook wel vraagtekens plaatsen. Eerst op persconferentie de pers verwijten van geen vertrouwen te hebben in onze oudere spelers om ze daarna zelf niet meer op te stellen. Onder druk Vanaken in de ploeg brengen maar die dan wel veel te laag laten spelen waardoor die niet rendeert. Trosard op rechts zetten terwijl Doku geen deukje in een pakje boter trapt... En zo waren er nog wel wat rare tegenstrijdigheden in zijn selecties. Zonder de factor geluk had dit even goed een heel dramatisch WK kunnen zijn.

Maar nietemin heeft hij het er wel beter vanaf gebracht dan al zijn voorgangers. De volgende bondscoach zal verder moeten verjongen want de overblijfsels van de 'gouden' generatie zijn duidelijk op hun retour.

Liefst niet van Bommel, gezien het parcours van de RD onder Garcia had ik hem tot het EK de kans gegeven. Misschien wou hij zelf ook niet verder.

Wat ik gehoord heb (geen idee dus of er iets van waar is) is dat Mannaert voor het WK al een akkoord had met Van Bommel en Garcia nog voor het WK begon al wou vervangen, dus ik zou er niet van verschieten moest hij het worden.

Laatst bewerkt:
Toch benieuwd waarmee ze gaan afkomen. In vergelijking met zijn voorgangers was Garcia toch een van de betere. Misschien hebben ze bij de bond liever iemand die meer in de pas loopt maar dan zijn we terug bij af…

Terug
Bovenaan