De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ik vond het wel heel zorgwekkend hoe we met twee defensieve middenvelders vaak geen enkele controle hadden op het middenveld, terwijl Wales met alle respect een prutsploeg is.

CDK moeten we inderdaad in de ploeg zien te verwerken ook wanneer Lukaku fit is. Persoonlijk zou ik De Bruyne een rijtje achteruit plaatsen, zodat CDK op zijn plaats kan staan.

Dat eerste kwartier na rust vond ik ook wel heel belabberd. Ze waren de bal telkens quasi onmiddellijk terug kwijt aan Wales.

Onana miste duidelijk nog matchritme.
Voor de rest hebben we echt wel een spitsenprobleem als Lukaku er niet bij is. CDK blijft voorlopig precies wat steken in zijn ontwikkeling. Openda zie ik ook niet meer direct uitgroeien tot een echte goaltjesdief.

Veel technische kwaliteit voorin, maar iemand moet toch de goals maken he. Doku - top, die blijft zich echt verder ontwikkelen - maar het zal ook nooit een afwerker worden. Gisteren 3 prachtige kansen met zijn linkervoet: 1 keer slap op de keeper, de andere 2 keer niet gekadreerd.
Voor de duidelijkheid: Doku was voor mij wel zonder twijfel man vd match, en een speler waarvoor je naar een wedstrijd kijkt.

Pfff hoe dramatisch kunt ge aan een wedstrijd beginnen.. Vanaken moet altijd spelen ipv Onana.
Trossard was toch een van de zwaksten voor mij en Doku fenomenaal.
De Ketelaere toch weer een heel goeie match. Op een of andere manier gaan die toch in de ploeg moeten blijven staan als Lukaku terug is.
Tielemans/Onana/Kdb zouden toch altijd de eerste namen op het middenveld moeten zijn.
Dat Vanaken altijd moet spelen is echt niet correct.
Goeie speler voor op de bank te hebben maar toch nooit als basisspeler?

Ik vond het wel heel zorgwekkend hoe we met twee defensieve middenvelders vaak geen enkele controle hadden op het middenveld, terwijl Wales met alle respect een prutsploeg is.

CDK moeten we inderdaad in de ploeg zien te verwerken ook wanneer Lukaku fit is. Persoonlijk zou ik De Bruyne een rijtje achteruit plaatsen, zodat CDK op zijn plaats kan staan.
Bingo imo. Passes van KDB naar snelle flanken of twee sterke torens voor hem, waarvan eentje lekker kan kaatsen en combineren. Behalve Lukaku allemaal spelers die goed in de combo zijn en met Lukaku een ultiem eindpunt voor counters. Het laatste jaar dat we er van kunnen profiteren.

CDK moet ook gewoon steeds op het veld staan. Gewoon op elk vlak nuttig en op weg om een grote meneer te worden imo.

Spijtig dat KDB op zijn laatste benen loopt. Maar stilaan hebben we wel de overige middenvelders om hem te vervangen door Tielemans.

Raskin was trouwens goed, al verschillende keren zelfs, maar Onana zijn fysiek is niet te ontkennen. En Onana speelt soms wat onstuimig, maar er is een reden waarom Villa er een fortuin aan heeft gespendeerd. Heeft een geweldige mentaliteit, spreekt elke landstaal vloeiend, groot en sterk (dit ontbreekt ons). En waar Raskin zijn tanden stuk gaat bijten op de Tchouameni's en Camavinga's van deze planeet gaat Onana daar wel vlotter in mee imo. Al zie ik Raskin deze winter wel naar de PL trekken en ook verder openbloeien. Lijkt me ook een speler die vooral lekker kan meedraaien in Italië en Spanje.

Op vlak van centraal middenveld hebben we geen absolute toppers na KDB, maar wel een goede lading defensieve mids en infiltrerende middenvelders.

Tielemans/Onana/Kdb zouden toch altijd de eerste namen op het middenveld moeten zijn.
Dat Vanaken altijd moet spelen is echt niet correct.
Goeie speler voor op de bank te hebben maar toch nooit als basisspeler?
Ge bedoelt wellicht Tielemans/KDB en natuurlijk Lavia als hij fit blijft die moeten spelen.

Bingo imo. Passes van KDB naar snelle flanken of twee sterke torens voor hem, waarvan eentje lekker kan kaatsen en combineren. Behalve Lukaku allemaal spelers die goed in de combo zijn en met Lukaku een ultiem eindpunt voor counters. Het laatste jaar dat we er van kunnen profiteren.

CDK moet ook gewoon steeds op het veld staan. Gewoon op elk vlak nuttig en op weg om een grote meneer te worden imo.

Spijtig dat KDB op zijn laatste benen loopt. Maar stilaan hebben we wel de overige middenvelders om hem te vervangen door Tielemans.

Raskin was trouwens goed, al verschillende keren zelfs, maar Onana zijn fysiek is niet te ontkennen. En Onana speelt soms wat onstuimig, maar er is een reden waarom Villa er een fortuin aan heeft gespendeerd. Heeft een geweldige mentaliteit, spreekt elke landstaal vloeiend, groot en sterk (dit ontbreekt ons). En waar Raskin zijn tanden stuk gaat bijten op de Tchouameni's en Camavinga's van deze planeet gaat Onana daar wel vlotter in mee imo. Al zie ik Raskin deze winter wel naar de PL trekken en ook verder openbloeien. Lijkt me ook een speler die vooral lekker kan meedraaien in Italië en Spanje.

Op vlak van centraal middenveld hebben we geen absolute toppers na KDB, maar wel een goede lading defensieve mids en infiltrerende middenvelders.
Absolute top is Lavia indien fit.

Zolang Lavia geen 5 matchen achtereen kan spelen zonder een maand of drie in't ziekenhuis te belanden, hoeft die zijn naam hier geen enkele keer genoemd te worden.
Goh ja er wordt wel altijd de allesbepalende asterisk bij geplaatst natuurlijk. Dus iedereen weet dat wel.

Er wordt hier nu ook weer op basis van een match tegen de nummer 30 op de Fifaranking luid geroepen dat spelers die niet eens onbetwistbaar basisspeler zijn bij Atalanta of Glasgow Rangers altijd moeten spelen.

We zien wel, maar veel opties hebben is goed en vaak gaan er spelers zijn die ergens niet aan spelen toekomen.

Raskin was trouwens goed, al verschillende keren zelfs, maar Onana zijn fysiek is niet te ontkennen. En Onana speelt soms wat onstuimig, maar er is een reden waarom Villa er een fortuin aan heeft gespendeerd. Heeft een geweldige mentaliteit, spreekt elke landstaal vloeiend, groot en sterk (dit ontbreekt ons). En waar Raskin zijn tanden stuk gaat bijten op de Tchouameni's en Camavinga's van deze planeet gaat Onana daar wel vlotter in mee imo.

Ik hoop dat maar ik ben daar voorzichtig in. Fellaini op zijn piek schatte ik hoger in (ook qua ervaring etc) en die werd tegen Frankrijk (Pogba-Kanté op hun top) ook opgegeten op dat WK. Nu bon, Raskin gaat dat zeker overkomen, daar niet van.

Goh ja er wordt wel altijd de allesbepalende asterisk bij geplaatst natuurlijk. Dus iedereen weet dat wel.

Er wordt hier nu ook weer op basis van een match tegen de nummer 30 op de Fifaranking luid geroepen dat spelers die niet eens onbetwistbaar basisspeler zijn bij Atalanta of Glasgow Rangers altijd moeten spelen.

We zien wel, maar veel opties hebben is goed en vaak gaan er spelers zijn die ergens niet aan spelen toekomen.

Raskin is gewoon basisspeler bij Rangers? De enige keren dat die niet speelt is wegens blessure.

Ik hoop dat maar ik ben daar voorzichtig in. Fellaini op zijn piek schatte ik hoger in (ook qua ervaring etc) en die werd tegen Frankrijk (Pogba-Kanté op hun top) ook opgegeten op dat WK. Nu bon, Raskin gaat dat zeker overkomen, daar niet van.
Mwoah dat was een probleem met meerdere facetten. Probleem op inidvidueel vlak toen was dat Fellaini niet de discipline had om echt DM te spelen, want in het spel kwam hij net tekort op het hoogste niveau op elk aspect behalve koppen en fysiek duelleren 1 op 1. En we moesten per se KDB, Fellaini, Witsel én Dembele in de ploeg samen. Dat betekent dat KDB eigenlijk RM moet gaan spelen en Fellaini de hoogste centrale middenvelder moest zijn. En toen hadden we een disconnect op dat middenveld want we hadden drie relatief logge centrale spelers en dynamiek zonder bal was steevast een probleem.

Dembele kon amper de bal ergens kwijt want Fellaini werd geïsoleerd, KDB kon niet veel verder op de flank en aan Witsel heb je geen hol aanvallend. Dus je kon naar KDB en Eden spelen, maar Frankrijk was centraal zo fysiek overheersend en we hadden geen infiltrerende middenvelders op Fellaini na, waardoor de presence minimaal was in de 16 van Frankrijk. Uiteindelijk was daardoor Eden quasi de enige aanvallende optie voor ons om in de buurt van de goal te komen.

Daarnaast was ons defensief middenveld gewoon ondermaats. Naast Dembele moet je een destroyer hebben. Idealiter was dat Fellaini geweest, die had de kenmerken die nodig waren. Bal naar Dembele, die de meest balvaste speler ooit was of naar KDB op de 10. En dan kon je Mertens of Carrasco op de rechterflank zetten. Plots heb je een dynamischere ploeg en defensief stabielere ploeg ook. Maar hoe de pionnen toen stonden zorgde ervoor dat we defensief ook zwak waren.

Tl ; dr : Witsel was toen al dead in the water op het hoogste niveau wegens te traag + slechte mix van kwaliteiten.

Afgelopen seizoen was wegens blessure, dit seizoen stond er niet bij welke reden dus daar sprak ik me niet over uit.

Ja, jij zegt is gewoon basisspeler. Dan ga ik ervan uit dat je op dit seizoen doelde. Er waren enkele matchen dat hij in de clinch lag met zijn coach en daarom niet mocht spelen. Gelukkig heeft dat trainertje snel ingezien dat zijn ploeg minder goed draait zonder Raskin.

Toch even een opmerking maken die ik nog niet heb zien passeren:
Tegen Macedonië hebben we volgens mij Tielemans echt wel gemist. We geraakten combinerend amper of niet door de muur van verdedigers, maar ik heb geen goede schoten uit de tweede lijn gezien. Ik denk dat Tielemans er zo wel een paar had afgevuurd die sowieso voor veel gevaar zouden zorgen.

Ja, jij zegt is gewoon basisspeler. Dan ga ik ervan uit dat je op dit seizoen doelde. Er waren enkele matchen dat hij in de clinch lag met zijn coach en daarom niet mocht spelen. Gelukkig heeft dat trainertje snel ingezien dat zijn ploeg minder goed draait zonder Raskin.

Dus hij is titularis. Goed dat we daarmee akkoord gaan.

Terug
Bovenaan