De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

En hij kon al geen 90 minuten meer aan.
Garcia mag nu echt wel werk maken van een ploeg zonder KDB. Als hij nog fit en top geraakt: zoveel te beter.

5 maanden is einde Maart, Napoli is actief tot einde Mei. Beker, Europees, Seria A, dat zijn tot 15 wedstrijden nog te spelen in het beste geval. Tel daarbij nog voorbereidende oefe wedstrijden met Rode Duivels. Die geraakt zeker wel fit voor het WK.

En dat is in het slechtste geval van 5 maanden out. Als de blessure sneller geneest, speelt dat probleem helemaal niet.

3-5 maanden uit, dat is dus in weze een streep door het WK lijkt me. Dat is met veel geluk tegen midden of eind maart eens 15 minuten invallen. Dus zelfs als hij meegaat zal het een De Bruyne zijn die vrijwel geen matchritme heeft.
Als ie wedstrijdfit is tegen einde maart heeft ie nog 8 competitiematchen om ritme op te doen. Dat lijkt me eigenlijk ideaal om een frisse De Bruyne op het WK te krijgen

Ik vrees er toch ook voor. 34 en nu nog maar eens datzelfde zwakke punt geraakt ...

Nu, ik zeg het al lang hé, zijn intensiteit en infiltratievermogen zijn deel van waarom hij lang een van de beste middenvelders in de geschiedenis van het spelletje is geweest, maar als hij nog enkele jaren mee wil aan de (subtop) moet je hem echt veel lager gaan uitspelen zoals ze met Pirlo in de herfst van zijn carrière hebben gedaan. Hij heeft helaas niet het lichaam van een Modric, maar ik vermoed dat hijzelf ook niet veel zin heeft om lager te gaan spelen. Hij heeft er nochtans ook prima de kwaliteiten voor.
Ja maar Pirlo kon zich dat veroorloven met een speler zoals Marchisio/Gattuso naast hem die de gaten toeliep en vooral in zijn rug Maldini/Nesta/Stam/Chiellini/Bonucci/Cannavaro/...

Wij hebben al moeite met die gaten op het middenveld én onze broze centrale verdediging. En je wilt Kevin niet in die zware duels op het einde van een zware sprint constant.

Ik zou hem net op de 10 laten staan. Hij kan in één tijd spelen, hij legt nog vaak spelers in de luren zonder snelheid, hij kan kaatsen, passen én schieten vanuit elke hoek. Zoals Lampard jarenlang toonde moet je niet snel zijn om te infiltreren. Veel belangrijker zijn je timing en techniek.

5 maanden is einde Maart, Napoli is actief tot einde Mei. Beker, Europees, Seria A, dat zijn tot 15 wedstrijden nog te spelen in het beste geval. Tel daarbij nog voorbereidende oefe wedstrijden met Rode Duivels. Die geraakt zeker wel fit voor het WK.

En dat is in het slechtste geval van 5 maanden out. Als de blessure sneller geneest, speelt dat probleem helemaal niet.
Sowieso dat die zich terug blesseert op het WK als je die meeneemt. Geef ik je nu al op een blaadje.

Je hebt 26 spelers die je mag meenemen, dan kan je gerust een "risico" nemen indien ie fit is bij aanvang van het WK
Uiteraard moet ge die zelfs halffit meenemen. Is intrinsiek onze beste veldspeler.
Maar ge moet er ook gewoon rekening mee beginnen houden dat hij op de absolute momenten van de waarheid aan een hels tempo geen 90' meer mee kan. Ge ziet dat al jaren.
Geen schande voor een centrale middenvelder van 34 die het altijd gehad heeft van de ruimtes te bespelen op omschakelingsmomenten.

Het voordeel is wel dat Courtois eindelijk kapitein gaat kunnen zijn, zonder Tielemans, KDB en Lukaku!

De Belgische dames hebben in tegenstelling tot hun collega's in het basketbal, naar mijn mening nog helemaal niks bewezen.
1 kwartfinale op het EK 3 jaar geleden als uitschieter en dat was het dan.

Maar ze mogen mij het tegendeel bewijzen (tijdens dit EK)
Er is inderdaad door de VRT disproportioneel veel aandacht geschonken aan de Red Flames de voorbije weken.
Niet dus. Zelfs het toetje op de taart is een feit: De degradatie. :frown:

Ik heb niks tegen onze vrouwen, ze doen hun best maar je moet het durven benoemen: Deze campagne kan je niet anders dan een mislukking noemen. Men speelde niet altijd slecht maar op de momenten dat het echt 'moest' gaf men niet thuis en kreeg men krampen.

Mijn mening was (achter bezien is het natuurlijk wel gemakkelijk praten) nuchter en correct. Jammer genoeg want ik had het zelf ook liever anders gezien. Maar het is wat het is. Nu is het tijd voor verjonging van de ploeg niet?

En dan kijk je naar de beelden van de match gisteren en zie je beste keeper van Ierland bij het 2de doelpunt en dan vraag je je af naar wat je aan het kijken bent.

Ze hebben gegokt met de aanstelling van een nieuw coach en dat leverde enkele matchen wel iets op, maar als je op twee matchen niet voorbij Ierland geraakt, dan heb je niets te zoeken op een eindronde.

Niet dus. Zelfs het toetje op de taart is een feit: De degradatie. :frown:

Ik heb niks tegen onze vrouwen, ze doen hun best maar je moet het durven benoemen: Deze campagne kan je niet anders dan een mislukking noemen. Men speelde niet altijd slecht maar op de momenten dat het echt 'moest' gaf men niet thuis en kreeg men krampen.

Mijn mening was (achter bezien is het natuurlijk wel gemakkelijk praten) nuchter en correct. Jammer genoeg want ik had het zelf ook liever anders gezien. Maar het is wat het is. Nu is het tijd voor verjonging van de ploeg niet?
Ik kon telkens geen 2 minuten naar zo een pot kijken. Trager en slechter dan 3de provinciaal en de algemene fitheid is nog steeds ver te zoeken met regelmatig onfit ogende én desastreus trage spelers. Gewoon doorgedreven fysieke training zou al wonderen doen voor veel van hen. Toch een groot verschil met atletiek, tennis, wielrennen, hockey etc waar je wél het gevoel hebt dat je naar echte topatletes aan het kijken bent.

Heel wat minder lawaai in de media over Gent dat El Adfaoui weigert te laten gaan, terwijl die dit seizoen toch al de volle... 65 minuten voor hen speelde.

Terug
Bovenaan