De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie nu pas dat we sowieso tegen iemand van Groep E komen (Duitsland of Spanje). Of we nu eerste of tweede worden...

Dus ja, meer dan de tweede ronde moeten we sowieso niet ambiëren :laugh:

Dan moet hij niet bij de selectie zitten he. Ook al kan hij er zelf niks aan doen. Heeft echt geen enkele meerwaarde bij de ploeg.
Kan je van zoveel spelers zeggen. De Hazards, Witsel, Debast, Jantje, Tielemans. Allemaal veel te min en amper impact/meerwaarde.

Snap niet waarom Tielemans bij de Duivels altijd zo pover speelt. Speelt die bij Leicester op een andere plaats?

Kan je van zoveel spelers zeggen. De Hazards, Witsel, Debast, Jantje, Tielemans. Allemaal veel te min en amper impact/meerwaarde.

Snap niet waarom Tielemans bij de Duivels altijd zo pover speelt. Speelt die bij Leicester op een andere plaats?
Ben ik het niet mee eens. Een Debast is de toekomst, die mag gerust mee (hoeft niet te spelen), een Tielemans kan wel een meerwaarde geven en de oude rotten kunnen zeker nog wel een meerwaarde hebben.

Als gij zegt dat Vanaken niet op zijn goede positie speelt, hebben we er niks aan he. Voor mij is hij gewoon niet goed genoeg. Mag voor mij mee he, geen probleem, maar die hoeft ook niet persé te spelen. Belachelijk dat die gisteren begon aan de match.

Ben ik het niet mee eens. Een Debast is de toekomst, die mag gerust mee (hoeft niet te spelen), een Tielemans kan wel een meerwaarde geven en de oude rotten kunnen zeker nog wel een meerwaarde hebben.

Als gij zegt dat Vanaken niet op zijn goede positie speelt, hebben we er niks aan he. Voor mij is hij gewoon niet goed genoeg. Mag voor mij mee he, geen probleem, maar die hoeft ook niet persé te spelen. Belachelijk dat die gisteren begon aan de match.
Vanaken kan ook gewoon zijn sterktes niet tonen omdat hij zo verdedigend moet spelen. Bij Club is hij de dirigent en het rustpunt in de ploeg. Tbh zou die enkel moeten spelen als wissel voor KdB, als een match al beslist is of we een resultaat moeten vasthouden.

Tielemans vind ik echte elke keer zo teleurstellend voor zijn kunnen. Vorig EK dacht ik dat die ging ontploffen maar het is eerder een implosie geweest.

Vertonghen is gewoon te traag, in een rol als Simons voor de teamgeest sure maar als basisspeler… Hetzelfde met Mertens. Debast de toekomst, sure. Maar waarom moet die constant spelen onder Martinez terwijl er spelers in hun prime zijn met meer ervaring in een betere competitie?

Tbh snap ik gewoon Martinez niet in matchen zoals gisteren. Speel gewoon met een experimenteel elftal en speel Openda, CDK, Onana, Faes, Theate, … Als je dan Vanaken zet, zet die eens als 10. Dan is verliezen geen schande én leren we eventueel iets over de doublures. Maar eigenlijk weten we nu niks dat we al niet wisten.

Ja kijk, ik geloof ook wel dat Debast talent heeft. Ik heb gewoon schrik dat die straks effectief in de basis staat op het WK en dan plots voor de allereerste keer in zijn leven tegen 'echte' (top) aanvallers moet spelen. Daartegenover heb je bv. Faes die nu toch wel al gewend is aan Premier League niveau - daar loopt wel een ander kaliber van aanvallers rond dan in de jupiler pro league...
Faes heeft 9 matchen gespeeld in de PL, slechts 2 matchen tegen ploegen uit de top 10.

Mechelen heeft meer ervaring dan met CL wedstrijden :unsure:

Ik zie nu pas dat we sowieso tegen iemand van Groep E komen (Duitsland of Spanje). Of we nu eerste of tweede worden...

Dus ja, meer dan de tweede ronde moeten we sowieso niet ambiëren :laugh:
Duitsland en Spanje zitten ook echt nog niet op hun niveau van weleer, dus op zich valt daar wel iets te rapen. Maar niet met hoe Martinez nu speelt natuurlijk.

Vanaken kan ook gewoon zijn sterktes niet tonen omdat hij zo verdedigend moet spelen. Bij Club is hij de dirigent en het rustpunt in de ploeg. Tbh zou die enkel moeten spelen als wissel voor KdB, als een match al beslist is of we een resultaat moeten vasthouden.

Tielemans vind ik echte elke keer zo teleurstellend voor zijn kunnen. Vorig EK dacht ik dat die ging ontploffen maar het is eerder een implosie geweest.

Vertonghen is gewoon te traag, in een rol als Simons voor de teamgeest sure maar als basisspeler… Hetzelfde met Mertens. Debast de toekomst, sure. Maar waarom moet die constant spelen onder Martinez terwijl er spelers in hun prime zijn met meer ervaring in een betere competitie?

Tbh snap ik gewoon Martinez niet in matchen zoals gisteren. Speel gewoon met een experimenteel elftal en speel Openda, CDK, Onana, Faes, Theate, … Als je dan Vanaken zet, zet die eens als 10. Dan is verliezen geen schande én leren we eventueel iets over de doublures. Maar eigenlijk weten we nu niks dat we al niet wisten.
Daar ben ik het zeker mee eens.

Achja, draai of keer hoe je het wil; de enige spelers die er écht toe doen zijn De Bruyne, Courtois en Lukaku.
Als die drie niet in topvorm zijn, kan je het vergeten. De rest is bijzaak en te vervangen, zeker de totaal uitgebluste Eden.

En die Martinez, volgt die z'n matchen ooit wel? Blijft vertrouwen op Tielemans die nooit iets positiefs heeft gepresteerd bij de RDs. Beetje de Jason Denayer van het middenveld.

Tielemans is lang uit vorm geweest. De laatste weken is het beter maar je mag ook niet vergeten dat hij bij Leicester een betere 6 achter zich heeft dan Witsel (Soumare, Ndidi)

Duitsland en Spanje zitten ook echt nog niet op hun niveau van weleer, dus op zich valt daar wel iets te rapen. Maar niet met hoe Martinez nu speelt natuurlijk.
Nee dat klopt. Als we met de ploeg van het WK 2018 speelden, dan had ik nu graag uitgekomen tegen Duitsland bv.

Maar nu...

Duitsland gaat wel beter zijn dan op het EK en Spanje was toen eigenlijk al niet slecht (zeker tegen Italië)

Ik geef ons niet veel kans. Maar goed, eerst maar eens voorbij Kroatië en Marokko geraken...

Achja, draai of keer hoe je het wil; de enige spelers die er écht toe doen zijn De Bruyne, Courtois en Lukaku.
Als die drie niet in topvorm zijn, kan je het vergeten. De rest is bijzaak en te vervangen, zeker de totaal uitgebluste Eden.

En die Martinez, volgt die z'n matchen ooit wel? Blijft vertrouwen op Tielemans die nooit iets positiefs heeft gepresteerd bij de RDs. Beetje de Jason Denayer van het middenveld.
Probleem op het middenveld is niet Tielemans, maar Witsel. Zet daar Onana of Dendoncker naast, en het zal al meteen een stuk beter lopen daar. Ik ben eerder geneigd om met een middenveld van Onana, De Bruyne, Dendoncker te spelen. Tielemans in de plek van Dendoncker als we tegen een dubbele gordel spelen.

Tielemans is precies wat blijven hangen in zijn ontwikkeling de voorbije 2-3 jaren.
Hij is op zich nog altijd maar 25 natuurlijk, dus normaal gezien nog niet op het hoogtepunt van zijn kunnen. (bij de meeste voetballers is dat naar mijn mening pas wanneer ze 28-31 zijn)

Ach ja, we zijn gewoon geen topfavoriet meer (i.t.t. tot WK2018 en EK2020). Dat moeten we aanvaarden.
Ik hoop gewoon dat bv. een KDB af en toe iets moois uit zijn mouw schudt, zodat we daar toch nog van kunnen genieten. Inzet tonen, het de tegenstander moeilijk maken, proberen mooi voetbal te brengen: dat zou ik wel willen zien. Geen kopjes die naar beneden hangen omdat we (onvermijdelijk) zullen aan het verliezen zijn op een bepaald moment, maar vechtlust tot de allerlaatste seconde, zodat we met opgeheven hoofd naar huis mogen gaan.

Vanaken, Batshuayi, Castagne, Carrasco,…

Je lijstje is nogal selectief.
Misschien is het geheel gewoon niet zo goed als we denken.

Geen kopjes die naar beneden hangen omdat we (onvermijdelijk) zullen aan het verliezen zijn op een bepaald moment, maar vechtlust tot de allerlaatste seconde, zodat we met opgeheven hoofd naar huis mogen gaan.
Dat vond ik vooral schrijnend tegen Egypte. Ik had toch de laatste jaren wat de indruk dat Martinez die vechtlust er terug wat had ingekregen, en ergens had ik ook wel tegen Egypte verwacht dat we het laatste kwartier 11 man er 100% voor gingen zien gaan om dan toch nog met wat geluk over Egypte te wippen en dan na de match de usual suspects te horen zeggen dat "we veel karakter hebben getoond". Maar niet, dus.

Mentaal was het op het niveau van de laatste maanden onder Wilmots, en dat vind ik veel alarmerender 2 dagen voor een WK dan de vorm die er bij sommige spelers niet is.

Vanaken, Batshuayi, Castagne, Carrasco,…

Je lijstje is nogal selectief.
Misschien is het geheel gewoon niet zo goed als we denken.
Er is ook gewoon veel kwaliteitsverlies t.o.v. 2018, daar moeten we eerlijk in zijn.

Met Kompany en Vermaelen zijn onze twee beste CV's gestopt.
Geen Fellaini meer, wat toch een handig wapen was om op de bank te hebben.
Ook geen Dembele meer, maar die heeft nooit echt een belangrijke rol gespeeld.

Vertonghen, Alderweireld, Witsel, Mertens en Hazard halen niet meer het niveau van toen, voornamelijk door de tand des tijds.

Courtois en De Bruyne zijn de enigen die nog (minstens) even goed zijn als toen.
Lukaku is ook op de dool nu en nieuwe spitsen hebben nog niet overtuigd of zijn nog te groen.

Tielemans, Carrasco, Castagne en T.Hazard presteren ook met teveel hoogtes en laagtes.

En de nieuwe jongens moeten natuurlijk wel hun kans krijgen, wat nu niet echt het geval is... (Trossard, Onana, Faes, Theate, ...)

Dus ja, logischerwijs mogen/moeten we gewoon minder verwachten. Temeer omdat de coach ook heeft nagelaten om de zwakke punten weg te werken of te verbeteren door iets anders te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan