De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Wilcao Maar goed, veel toernooiwedstrijden worden inderdaad beslist op kleine details en toch kan ik van alle toplanden ook veel wedstrijden opnoemen die gewoon ruim gewonnen werden. Ook van Oranje.

Het voelt enigszins als een drogreden om dat aan te voeren. Het verklaart niet waarom België zo weinig kansen krijgt in topmatches onder Martinez.
 
Bovendien klopt "zo weinig kansen krijgt" gewoon niet. We hebben de cruciale matchen helaas steeds verloren, maar dat waren steeds matchen waar het dubbeltje ook gewoon onze kant had kunnen vallen. Dat waren geen matchen waar we zoals tegen Zwitserland of Nederland thuis werden afgemaakt.

Tegen Frankrijk en Italië hadden we bovendien veel pech met blessures en uitsluitingen. Meunier die niet kon spelen tegen Frankrijk was een enorme aderlating, De Bruyne die gehavend uit de match tegen Portugal kwam ... En we weten dat Martinez geen enkel deftig plan b in zijn hoofd heeft om tactische oplossingen te vinden wanneer hij niet over zijn typeploeg beschikt.

Imo hadden we zelfs onder Wilmots verder kunnen geraken. Die match tegen Argentinië hebben we vooral verloren door gebrek aan ervaring bij onze spelers, te veel onder de indruk. Maar ook die match was een dubbeltje op zijn kant.

Maar in the end: we blijven een klein land, we zijn gezegend geweest met een gouden generatie, maar voorbij het eerste 11-tal waren de wisselmogelijkheden heel beperkt. Gecombineerd met coaches die niet op het niveau van de spelers zaten, dan wordt het moeilijk. Zeker in een spel waar de op papier sterkste ploeg absoluut niet noodzakelijk de eindwinnaar wordt.
 
Grotendeels eens Sir.dinges maar even een kleine tegenopwerping: welk land heeft wel een echte topcoach? Frankrijk met Deschamps? Duitsland met Low? Spanje met Luis Enrique? Engeland met Southgate? Bij Argentinië ook een illuster rijtje aan coaches met als toppunt Maradona in 2008-2010. Brazilië had 1 periode Scolari. Duitsland heeft op een gegeven moment zitten proberen met Klinsmann en ervoor zelfs Voller.

Voor mij zijn er 2 landen die een redelijke traditie hebben aan echt hele goeie toptrainers, Italië (oa Conte en Mancini nu) en Nederland. Duitsland de laatste jaren ook maar die blijven gewoon clubs trainen.
Ook Nederland heeft zitten sukkelen met Frank De Boer en Mancini presteert dan 1 tornooi iets om er een tornooi later niet eens bij te zijn.
Echt goeie trainers gaan zelden aan de slag bij nationale ploegen, tenzij als ze aan het uitbollen zijn. Dat verdient zoveel niet, en dan sta je weinig op het veld. En we zitten in België sowieso al krap in de eigen opgeleide goeie trainers op hoog niveau, itt Nederland bv.
Denemarken deed het vorig tornooi goed met Hjulmand die in Duitsland door de mand gevallen is, en die trainer van Kroatië kende ik zelfs niet.

Ik denk dat Martinez dan nog van al die trainers in een topcompetitie redelijk wat basis had. Niettegenstaande dat er wel wat verandering mag komen hier.
 
De Bruyne die gehavend uit de match tegen Portugal kwam ... En we weten dat Martinez geen enkel deftig plan b in zijn hoofd heeft om tactische oplossingen te vinden wanneer hij niet over zijn typeploeg beschikt.
Tegen Italië had ik trouwens tot op't laatste moment het gevoel dat er meer in zat. Bv door oa de afgekeurde goal van Lukaku.
Ik snap de commentaar van @Bart Goor wel, het is net zoals @Général Zantas zegt toch de algemene trend hier? Content met de winst tegen kleine ploegen maar gemor omdat ze het tegen sterkere teams moeilijk hebben.

Maar dan nog? Zoals @Bloembak aanhaalt: het is gewoon een kleine sample size hé.
 
Maar ja, welk land heeft het tegen sterkere teams niet moeilijk? Hoeveel landen zijn er geweest die élke match, ook tegen de sterkere landen, domineerden?

Ik ben het er mee eens dat in het buitenland de coaches ook niet altijd van een niveau zijn op maat van de spelersgroep, maar dat doet niet af aan het feit dat we onszelf sommige matchen in de voet hebben geschoten door de koppigheid en blindheid van Martinez. En dat we zeker na het EK afscheid van hem hadden moeten nemen.
 
Puur gokwerk natuurlijk, maar er van uitgaande dat de favorieten steeds winnen ...

Als we eerste in onze groep worden, moeten we voorbij Duitsland, Portugal en Frankrijk om dan in de finale Spanje, Brazilië of Argentinië te treffen.
Als we tweede in onze groep worden, moeten we voorbij Spanje, Brazilië en Argentinië om dan in de finale Duitsland of Frankrijk te treffen.

Pittig :unsure:.
 
@Bart Goor
waarom sommigen graag Trossard in de basis zouden willen zien bij de nationale ploeg
"Hooguit aardig" :sarcastic:

Maar Martinez zal Trossard wel kansen geven hoor. Wanneer we in de 8ste finale 0-1 achterstaan en Hazard nog geen man voorbij is geraakt, zal Trossard een kwartiertje mogen proberen de meubelen te redden, 3 goede acties maken maar jammer genoeg niet scoren. En dan zal Martinez denken "ziet ge wel, het is nu niet dat hij het verschil maakt hé".

Hij had Trossard al lang in de basisploeg moeten inwerken, zodat die nu vol vertrouwen als onbetwiste basisspeler aan het WK kon beginnen.
 
Allez, Saelemaekers kunnen we al schrappen. Speelde de laatste tijd veel en goed bij Milan, maar wellicht tot 2 maanden uit.
Mogelijk ook Thibaut Courtois enkele maanden uit.

Ze vallen als vliegen.
 
Saelemaekers is echt jammer, hoewel Martinez hem amper gebruikte.

Dat Courtois het WK zou missen is voorbarig.
 
Saelemaekers zal het WK mogelijks niet halen maar het is nog niet zeker. Al zal Bobby hem thuislaten aangezien hij nu al nooit mocht meedoen. Maar Courtois zal zelfs de Clasico niet missen...
 
Heel jammer voor Saelemaekers. Ik was er eerst sceptisch over maar die kan zo goed voetballen. Een zeer hoge snelheid van uitvoering en zeer technisch onderlegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan