De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiemorgen, ik wil jullie verblijden met deze krantenkop.

rm.png

Goeiemorgen, ik wil jullie verblijden met deze krantenkop.

rm.png
Om eerlijk te zijn is dat toch ook een logisch antwoord? Ook al zien we hem graag vertrekken, het heeft geen enkele meerwaarde om dit nu te gaan roepen als Martinez zijnde. Uiteraard hoop ik mee dat het wel gedaan is na het WK.

Het gaat sowieso niet gedaan zijn na een WK. Een club gaat zich niet aan hem willen verbranden en die zit hier door zijn dubbele pet met zijn gat in het boter. De bond kust zijn voeten en de leiders van de clubs met de grootste uitstraling van het land ook. Waarom zou die vertrekken of zichzelf buitengooien?

Die vreemde WK-break kan wel nog tot wat verschuivingen leiden. Voor sommige clubs vormt dat een herbronning van 5 weken om waar het spaak loopt, de sereniteit in de rangen te restaureren. Martinez staat wel bij enkele PL- of Championshipclubs op de short list.

Niet echt betrekking tot het WK, maar we hebben geen topic voor algemeen internationaal voetbal.

Gelukkig dat de UEFA niet dezelfde toer op gaat als de FIFA. 32 landen op een EK, stel u voor. Dan zouden uit de vorige kwalificatie campagne ook de volgende landen meegedaan hebben: IJsland, Bulgarije, Roemenie, Bosnie, Ierland, Noord-Ierland, Servie, Noorwegen.
Daar word je niet warm van.

nochtans allemaal landen die al eens (of meerdere keren) het EK (en WK) hebben gespeeld.
en om maar iets te zeggen: dan speelt Haaland het EK.

nochtans allemaal landen die al eens (of meerdere keren) het EK hebben gespeeld.
en om maar iets te zeggen: dan speelt Haaland het EK.

We gaan toch niet om nostalgische redenen ploegen laten deelnemen aan EK's?

Sommige van de landen die ik nu opsomde, zijn inderdaad bezig aan een revival (Servie vooral, Bosnie en Noorwegen onder impuls van Haaland). Daartegenover heb je Noord-Ierland dat 3e eindigde onlangs in D3 van Nations League, met evenveel punten als Cyprus. Of een Noord-Macedonie en Bulgarije die ook maar in die 3e divisie spelen en niet promoveren uit hun groep.
En andere landen die wel kwalificeerden zijn vandaag de dag zwakker dan toen (Finland, Noord-Macedonie).

Afin, mijn punt, uitbreiding zorgt voor daling van kwaliteit en die mening werd gelukkig gedeeld door de voetbalinstanties.

Over Servië gesproken, Ik kijk wel uit naar Servië op het WK: Mitrovic, Vlahovic, Kostic, Tadic en Milenkovic-Savic. Als die elkaar in een systeem kunnen vinden..

En weer kunnen we niet klagen over onze loting. Als je de groep Italië, Engeland en Oekraïne ziet of Nederland + Frankrijk.

Oostenrijk, Zweden, Azerbeidzjan en Estland it is. Als je daar niet bij de eerste twee geraakt kan je best thuis blijven.

En weer kunnen we niet klagen over onze loting. Als je de groep Italië, Engeland en Oekraïne ziet of Nederland + Frankrijk.

Oostenrijk, Zweden, Azerbeidzjan en Estland it is. Als je daar niet bij de eerste twee geraakt kan je best thuis blijven.
Voor een EK ben je België zijnde tegenwoordig wel bijna altijd bij de top-2/3 in eender welke poule. Ideaal moment om door te selecteren en wat te bouwen aan een nieuwe ploeg, tegen dit soort ploegen.

Als je 1x wint van Zweden en Oostenrijk en het in de kleine matchen niet te vaak uithangt is die kwalificatie al zo goed als een feit.

Ach elk topland haalt dat EK toch wel. Ik ben als Nederlander wel blij met deze loting, beetje weerstand.

Voor een EK ben je België zijnde tegenwoordig wel bijna altijd bij de top-2/3 in eender welke poule. Ideaal moment om door te selecteren en wat te bouwen aan een nieuwe ploeg, tegen dit soort ploegen.

Als je 1x wint van Zweden en Oostenrijk en het in de kleine matchen niet te vaak uithangt is die kwalificatie al zo goed als een feit.

Mee eens. Voor een EK maakt de kwalificatie tegenwoordig nauwelijks meer iets uit. Elk topland plaatst zich toch wel. Voor een WK had ik als Nederlander nu wel flink gebaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan