Dit is toch wel een aparte uitspraak vind ik.Ik ben er ook wel van overtuigd dat als we Frankrijk verslaan hadden (wat wel degelijk gekund had) dat we dan ook gewoon wereldkampioen waren geworden. Net zoals we Europees kampioen hadden kunnen en moeten worden in 2016.
We laten ons daar kinderlijk aftroeven door Wales, maar we hadden wel EK kunnen en moeten worden? We zouden daarna nog Portugal en Frankrijk krijgen hè.
Ik was grote fan van Hazard, maar nu is hij hooguit nog een subtopper, echt geen speler meer die op zijn eentje het verschil kan maken. Iets wat de echte toppers wel kunnen.
. Ik geef al heel de gouden generatie af op het feit dat er iets niet klopt aan ons middenveld. Ik kan inderdaad niet bewijzen dat we beter zouden gespeeld hebben met een andere opstelling, maar ik vertel nu toch geen wereldschokkende zaken als ik zeg dat een driehoek Dembele - Fellaini - Witsel met Fellaini in de punt geen opstelling is om zelf het spel te gaan maken? We misten snedigheid en risico op het middenveld. Dan wordt het ook moeilijk om je aanvallende spelers te lanceren. Uiteraard is de drawback dat we met een minder defensieve opstelling er misschien een paar meer rond onze oren hadden gekregen, maar je wist dat het Frankrijk van toen ons gewoon zou laten komen en op de counter zou spelen. In tegenstelling tot een Brazilië die aanval na aanval lanceren, waar zo'n opstelling wel logischer had geweest.