De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er ook wel van overtuigd dat als we Frankrijk verslaan hadden (wat wel degelijk gekund had) dat we dan ook gewoon wereldkampioen waren geworden. Net zoals we Europees kampioen hadden kunnen en moeten worden in 2016.
Dit is toch wel een aparte uitspraak vind ik.

We laten ons daar kinderlijk aftroeven door Wales, maar we hadden wel EK kunnen en moeten worden? We zouden daarna nog Portugal en Frankrijk krijgen hè.
 
Dit is toch wel een aparte uitspraak vind ik.

We laten ons daar kinderlijk aftroeven door Wales, maar we hadden wel EK kunnen en moeten worden? We zouden daarna nog Portugal en Frankrijk krijgen hè.
Ook koud gepakt tegen Italië.

Op dat moment vond ik ons inderdaad nog niet op dat niveau. 2 Jaar later wel.
 

Hij slaagt er altijd in om de ploeg te helpen. Ik maak de balans op net voor het WK, vandaaruit bekijken we welke rol hij kan spelen. Ik zie hem in elk geval niet als een valse negen of een nummer tien die centraal staat. Ik zie in Eden een speler die links moet spelen en in het spel komt. Dat is de beste Eden Hazard. Ik zie in hem ook geen joker die vanaf de bank het verschil moet maken.”

Allé vooruit, dat laatste is dus eigenlijk doodleuk zeggen dat hij Hazard niet snel op de bank gaat zetten. Hij laat hem liever starten om dan na 60 minuten eruit te halen vanwege zijn gebrek aan ritme. Kunt ge mij nu één andere coach opnoemen die een speler in zijn basisploeg opstelt waarvan hij op voorhand al verwacht of weet dat hij toch geen hele match aankan? Eens in een uitzonderlijke situatie, om te depanneren, dat kan best, maar structureel en dan nog als jouw kapitein? Wat een klucht zeg. "Nog altijd één van de beste spelers ter wereld". :sarcastic: Ik was grote fan van Hazard, maar nu is hij hooguit nog een subtopper, echt geen speler meer die op zijn eentje het verschil kan maken. Iets wat de echte toppers wel kunnen.
 
Dus had Denayer een contract kunnen tekenen bij Eendracht Aalst was hij nog opgeroepen geweest, want dan had hij ook matchritme?
 
Dit is toch wel een aparte uitspraak vind ik.

We laten ons daar kinderlijk aftroeven door Wales, maar we hadden wel EK kunnen en moeten worden? We zouden daarna nog Portugal en Frankrijk krijgen hè.

We laten ons kinderlijk aftroeven omdat we een coach hadden die niets wist van tactiek en die even oogklepperig was als Martinez nu. Met de kwaliteit die ik Frankrijk (die stonden toen ook niet waar ze twee jaar later stonden) en Portugal toen zag vertonen, hadden we daar kwalitatief over kunnen en moeten gaan. Nooit vergeef ik Wilmots het verkloten van dat EK.

Op het WK waren we inderdaad NOG beter. Maar die match tegen Frankrijk had elke kant kunnen uitgaan. Dat verwijt ik niemand.
 
Die match tegen Frankrijk zijn we ook genekt geweest doordat Meunier niet mee kon doen (kan me al niet goed meer herinneren waarom, geschorst voor die match zeker?), waardoor we met godbetert Chadli op de rechtsback moesten spelen. Enfin, moesten. Martinez koos om Chadli daar 90 minuten lang te laten stinken.
 
Die match tegen Frankrijk zijn we ook genekt geweest doordat Meunier niet mee kon doen (kan me al niet goed meer herinneren waarom, geschorst voor die match zeker?), waardoor we met godbetert Chadli op de rechtsback moesten spelen. Enfin, moesten. Martinez koos om Chadli daar 90 minuten lang te laten stinken.
En vooral Dembélé die zowat zijn slechtste match ooit speelde.
 
Juist, nog een jaar of twee zitten sakkeren dat Bobby het niet zag in Nainggolan. Had toen ook een wereld van verschil gemaakt.
 
We laten ons kinderlijk aftroeven omdat we een coach hadden die niets wist van tactiek en die even oogklepperig was als Martinez nu. Met de kwaliteit die ik Frankrijk (die stonden toen ook niet waar ze twee jaar later stonden) en Portugal toen zag vertonen, hadden we daar kwalitatief over kunnen en moeten gaan. Nooit vergeef ik Wilmots het verkloten van dat EK.

Op het WK waren we inderdaad NOG beter. Maar die match tegen Frankrijk had elke kant kunnen uitgaan. Dat verwijt ik niemand.
Voor mij was het een kapitale fout om niet te gokken op Lombaerts zijn herstel, ik vond dat niet enkel achteraf maar ook ervoor al, maar met wat er in die kwartfinale in de verdediging stond - ook Denayer & Meunier waren toen nog niet waar ze 2 jaar later stonden, en over Jordan Lukaku of backup Ciman zullen we maar zwijgen - had je niks te zoeken in een halve finale, laat staan dat je Portugal daar dan zou aangekund hebben. De Lukaku of KDB van toen waren ook nog niet die van 2 jaar later trouwens.

Neemt niet weg dat ik niet hoog opliep met Wilmots en hij van mij had mogen vertrekken na 2014.
 
Die match tegen Frankrijk zijn we ook genekt geweest doordat Meunier niet mee kon doen (kan me al niet goed meer herinneren waarom, geschorst voor die match zeker?), waardoor we met godbetert Chadli op de rechtsback moesten spelen. Enfin, moesten. Martinez koos om Chadli daar 90 minuten lang te laten stinken.
We hadden onze basiself inderdaad nodig, de schorsing van Meunier was een aderlating. Maar ik vond Frankrijk gewoon kwalitatief ook net iets beter. Pogba-Kanté was in bloedvorm, Varane-Umtiti idem, vooraan Mbappé-Griezmann, pfff. Enorm veel kwaliteit toch wel hoor.

En over Chadli kunnen we veel zagen maar tegen Brazilië was die echt heel goed en Carrasco liet ervoor ook niet echt veel overtuigends zien. Grootste teleurstelling vond ik toen Dembele, zoals hier al gezegd. De man die soms echt kon toveren, de beste middenvelder ter wereld kon uithangen, niet van de bal te zetten was, gaf toen die match helemaal niet thuis toen we hem nodig hadden. Ik had gehoopt op een scenario zoals exact 10 jaar ervoor toen hij ons in zijn eentje voorbij Italië loodste op de Olympische Spelen maar helaas was 't zijn match niet. Net toen.
 
Voor mij was het een kapitale fout om niet te gokken op Lombaerts zijn herstel, ik vond dat niet enkel achteraf maar ook ervoor al, maar met wat er in die kwartfinale in de verdediging stond - ook Denayer & Meunier waren toen nog niet waar ze 2 jaar later stonden, en over Jordan Lukaku of backup Ciman zullen we maar zwijgen - had je niks te zoeken in een halve finale, laat staan dat je Portugal daar dan zou aangekund hebben. De Lukaku of KDB van toen waren ook nog niet die van 2 jaar later trouwens.

Neemt niet weg dat ik niet hoog opliep met Wilmots en hij van mij had mogen vertrekken na 2014.

Verbeter me als ik fout ben, maar waren de afwezigen er niet enkel tegen Wales en zouden we de match erna niet gewoon weer de volle pot hebben?
 
Verbeter me als ik fout ben, maar waren de afwezigen er niet enkel tegen Wales en zouden we de match erna niet gewoon weer de volle pot hebben?
Vertonghen was geblesseerd uitgevallen (langer dan enkel de kwartfinale). Kompany miste het tornooi.
Vermaelen had een schorsing dus die kon je nog recupereren.

Maar bv. in de poules tegen Italië zat je ook al gewoon met Ciman te klooien omdat de Meunier van toen nog niet echt een zekerheidje was. Denayer of Lukaku gingen dus ook in een mogelijke halve finale gespeeld moeten hebben.

Enfin hij had op Lombaerts moeten gokken, blijf ik bij.
 
@Flappy Dembele - Witsel was gewoon geen goede combinatie, zeker niet tegen een Frankrijk dat met al die weelde toch zeer defensief speelde. Een middenvelder die geen enkel risico in zijn spel legt, samen met een middenvelder die de bal heel lang in de voet houdt. Met dan op de 10 ook een defensieve middenvelder die vooral focuste op oorlog maken. Daarmee speel je Frankrijk niet uit verband.

Voor de balans op dat middenveld, was Nainggolan gewoon een betere keuze. Zeker toen. Maar goed, Fellaini naast Witsel (of Dembele) en De Bruyne of Hazard op de 10 had ook gewoon beter geweest (met dan Carrasco of Mertens er bij).

En Chadli stond tegen Brazilië niet op de rechtsback.
 
@Flappy Dembele - Witsel was gewoon geen goede combinatie, zeker niet tegen een Frankrijk dat met al die weelde toch zeer defensief speelde. Een middenvelder die geen enkel risico in zijn spel legt, samen met een middenvelder die de bal heel lang in de voet houdt. Met dan op de 10 ook een defensieve middenvelder die vooral focuste op oorlog maken. Daarmee speel je Frankrijk niet uit verband.

Voor de balans op dat middenveld, was Nainggolan gewoon een betere keuze. Zeker toen. Maar goed, Fellaini naast Witsel (of Dembele) en De Bruyne of Hazard op de 10 had ook gewoon beter geweest (met dan Carrasco of Mertens er bij).

En Chadli stond tegen Brazilië niet op de rechtsback.

Achteraf zijn dat makkelijke uitspraken, "dat dat beter zou geweest zijn", maar dat lijkt me allemaal moeilijk te bewijzen. Fellaini laat daar Umtiti binnenkoppen, zijn ook van die dingen die niet mogen gebeuren. KDB en Lukaku kwamen er gewoon niet uit die match, ik denk dat we onderschatten hoe goed Frankrijk toen stond. Onze topspelers waren niet per definitie beter dan hun topspelers imo, en onze niet-topspelers een pak minder dan hun niet-topspelers.

Chadli stond idd niet op rechts maar wie moest er staan bij gebrek aan Meunier? Thorgan Hazard? Daar had je even goed problemen mee gehad tegen dat Frankrijk, denk ik.

Ze waren gewoon iets beter. Ik blijf daarbij. We waren de 2de beste ploeg op het tornooi. Uiteraard kan je dan winnen maar dan moet alles goed vallen, moet het geluk aan je kant staan. Die bal van Alderweireld die erin valt bv.
Maar in mijn herinneringen hadden die nadien nog 3-4 grote kansen om ons af te maken en de 0-2 binnen te prikken, terwijl wij er niet doorgeraakten.
 
Wees gerust, ik zei dat al vooraf ook :unsure:. Ik geef al heel de gouden generatie af op het feit dat er iets niet klopt aan ons middenveld. Ik kan inderdaad niet bewijzen dat we beter zouden gespeeld hebben met een andere opstelling, maar ik vertel nu toch geen wereldschokkende zaken als ik zeg dat een driehoek Dembele - Fellaini - Witsel met Fellaini in de punt geen opstelling is om zelf het spel te gaan maken? We misten snedigheid en risico op het middenveld. Dan wordt het ook moeilijk om je aanvallende spelers te lanceren. Uiteraard is de drawback dat we met een minder defensieve opstelling er misschien een paar meer rond onze oren hadden gekregen, maar je wist dat het Frankrijk van toen ons gewoon zou laten komen en op de counter zou spelen. In tegenstelling tot een Brazilië die aanval na aanval lanceren, waar zo'n opstelling wel logischer had geweest.

En ja, we hadden maar één rechtsback mee, dus elk alternatief zou een vraagteken zijn geweest. Maar ik zou geopteerd hebben voor Alderweireld op rechts, die daar bij de Duivels al heel wat ervaring had opgebouwd.
 
Ge geeft zelf de drawback aan, ik denk dat het moeilijk is daar dan de juiste gok in te wagen en dat optie a niet 100% zeker beter was dan optie b. Het kan, ik weet het niet.

Alderweireld in een 4-mansdefensie dan? In de media zat men toen te speculeren over ofwel wat Martinez nu deed, ofwel met Dembele als rechtshalf. Dat leek het mij ook niet echt te zijn.

Ach ja.
 



Allé vooruit, dat laatste is dus eigenlijk doodleuk zeggen dat hij Hazard niet snel op de bank gaat zetten. Hij laat hem liever starten om dan na 60 minuten eruit te halen vanwege zijn gebrek aan ritme. Kunt ge mij nu één andere coach opnoemen die een speler in zijn basisploeg opstelt waarvan hij op voorhand al verwacht of weet dat hij toch geen hele match aankan? Eens in een uitzonderlijke situatie, om te depanneren, dat kan best, maar structureel en dan nog als jouw kapitein? Wat een klucht zeg. "Nog altijd één van de beste spelers ter wereld". :sarcastic: Ik was grote fan van Hazard, maar nu is hij hooguit nog een subtopper, echt geen speler meer die op zijn eentje het verschil kan maken. Iets wat de echte toppers wel kunnen.
Deze vind ik dan nog erger:

Hij is nog steeds belangrijk voor ons. Met zijn ervaring, zijn invloed op tegenstanders, zijn vermogen ook om een man uit te schakelen en gevaar te creëren. In dat opzicht is hij nog altijd een van de beste spelers ter wereld.

Die heeft toch gewoon geen ogen in zijn hoofd als hij dergelijke uitspraken doet? Hazard raakt vrijwel geen enkele man meer voorbij en ik betwijfel dat er nog 1 verdediger is die denkt "Ow shit, ik moet Hazard gaan dekken deze match". Waar die vroeger standaard 2 man in zijn nek had, is dat nu toch iets heel anders.

Nog altijd een van de beste spelers ter wereld? Kom seg, die zit nog dieper met zijn neus in Hazard zijn gat dan Joos in dat van Messi tijdens de hoogdagen van Barcelona.

Binnen 2 maanden zien we gewoon weer een Hazard starten die tussen nu en het WK met veel geluk nog een uurtje gaat voetballen bij Real, en een Trossard in bloedvorm die de bank mag verwarmen het eerste uur van de wedstrijd.
 
RoBLEHrto verklaarde vandaag op het nieuws dat Trossard "traag groeit" :ROFLMAO:
Ben er overigens zeker van dat ook hij een type is die extra hard NIET gaat doen wat hoort omdat de pers zegt dat dat hoort. Ik verwacht alleszins dat die zwaar uit zijn rol gaat vallen dit WK. De kritiek gaat immers stevig zijn als het WK niet even goed is als dat van 2018.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan