De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bizarre discussie hier, wat Bart Goor hier komt vertellen, is toch de algemene teneur onder kritisch & voetbalminnend Vlaanderen? Dat wordt hier toch ook al jaar en dag gezegd. Dat de Duivels via hun individuele kwaliteiten de kleine en middelgrote landen altijd* vlot opzij konden zetten, maar wegens tactische incompetentie van Wilmots en Martinez het nooit waar konden maken.
Dat we af en toe wonnen van toplanden waren eerder uitzonderingen en om die nu naar voren te halen dat we weldegelijk goed waren, is toch ook de waarheid oneer aandoen. Zowel tegen Portugal als Brazilie lagen we zwaar onder en als we die wedstrijden verloren hadden, viel daar niks op aan te merken. Goed, voetbal werkt zo soms natuurlijk, kansen afwerken is nu eenmaal de belangrijkste wet in het voetbal.


*BIJNA natuurlijk. Never forget Wales en Japan reken ik daar ook bij gezien we spreken over vlot opzij zetten.
Voor een stuk heb je zeker gelijk, zeker ivm de trainers die we hebben/gehad hebben en het onderste uit de kan halen.

Maar 10 topmatchen is gewoon een veel te kleine sample om daar enorm grote conclusies aan vast te hangen. In voetbal kan het zo makkelijk net naar de andere kant vallen. Als je kijkt naar stungunner zijn opsomming: 4 keer winst en 6 keer verlies. Maar 1 klein detail per match* dat anders uitvalt, en de statistiek is mss 7-3 of 2-8.

(*) Portugal dat De Bruyne eraf trapt en die speler na 1 helft altijd rood had moeten hebben. En dan heb je ook een fitte De Bruyne tegen Italie. Of die dwaze goal van Argentinië in 2014. Of centimeters buitenspel van Lukaku in de absolute slotfase in de Nations League tegen Frankrijk toen het 2-2 stond (en die doldwaze penal wat de VAR aan de fransen geeft is ook belachelijk). Het ligt gewoon dicht bij mekaar op dat niveau.
 
Dus waarom niet nog 4 jaar verder doen met Martinez?
Mijn 1e alinea niet gelezen?
Ik wou nog zeggen, maar had em verwijderd omdat ik dan in herhaling viel: met een betere trainer had je zeker een hogere kans gehad tot betere resultaten, maar een zekerheid was het statistisch niet.
Wil ik hogere kansen? Uiteraard hoor. Maar het is geen 1+1.
 
Grote zwaktes bij NL zijn de aanvallers (Depay is bv. pure middelmaat) en de keepers.
Het middenveld is ook middelmatig op De Jong na.
De verdediging is wel sterk, ook in de breedte.
edit: ik zie nu pas de post van @Lemme , mijn excuses

Bizarre discussie hier, wat Bart Goor hier komt vertellen, is toch de algemene teneur onder kritisch & voetbalminnend Vlaanderen? Dat wordt hier toch ook al jaar en dag gezegd. Dat de Duivels via hun individuele kwaliteiten de kleine en middelgrote landen altijd* vlot opzij konden zetten, maar wegens tactische incompetentie van Wilmots en Martinez het nooit waar konden maken.
Dat we af en toe wonnen van toplanden waren eerder uitzonderingen en om die nu naar voren te halen dat we weldegelijk goed waren, is toch ook de waarheid oneer aandoen. Zowel tegen Portugal als Brazilie lagen we zwaar onder en als we die wedstrijden verloren hadden, viel daar niks op aan te merken. Goed, voetbal werkt zo soms natuurlijk, kansen afwerken is nu eenmaal de belangrijkste wet in het voetbal.


*BIJNA natuurlijk. Never forget Wales en Japan reken ik daar ook bij gezien we spreken over vlot opzij zetten.

Ik snap dat het altijd wat vervelender aankomt als de kritiek uit Holland komt maar dit is gewoon realisme inderdaad.

En als je alle officiële topwedstrijden sinds 2014 bekijkt dan valt op dat je nooit domineert en uitgerekend de 2 slechtste toppartijen (Brazilië en Portugal) wel hebt gewonnen. Als je de beide WK-wedstrijden tegen de Engelsen meerekent kom ik op 4 keer winst uit 12 topmatches, nog geen beste statistieken natuurlijk.

Praten over gelijke schoten op doel vind ik dan te makkelijk, dat je in 12 officiële topmatches geen enkele keer eenvoudig wint is veelzeggend. De kansenverhouding is vrijwel altijd in Belgisch nadeel. En de andere toplanden hebben de laatste 10 jaar altijd wel met enige regelmaat een grote uitslag in topmatches neergezet. Gewoon eens een 3-0 tegen Duitsland ofzo, dat mist deze generatie.

De andere positieve kant is dan wel weer dat je enorm domineert tegen de middelgrote landen. (Polen, Kroatië, Bosnië, Denemarken) En daarom denk ik dus dat België gewoon weer eenvoudig de poule wint op het WK.
 
Mijn 1e alinea niet gelezen?
Ik wou nog zeggen, maar had em verwijderd omdat ik dan in herhaling viel: met een betere trainer had je zeker een hogere kans gehad tot betere resultaten, maar een zekerheid was het statistisch niet.
Wil ik hogere kansen? Uiteraard hoor. Maar het is geen 1+1.

En vooral wie is een beter alternatief dan Martinez?
Welke betere coach zou er willen komen?
 
@Bart Goor ivm die kansen. Dit is gewoon simpel te verklaren natuurlijk. Als je achterstaat moet je nu eenmaal wat risico nemen en dan laat je ruimte voor counters en krijg je kansen tegen vb hoeveel schoten krijg je tegen tegen Nederland in het laatste kwartier omdat België risico's moest nemen omdat ze 1-0 achter stonden.

Net zoals tegen bvb Frankrijk in 2018 waar Courtois in de laatste 10 minuten meerdere reddingen moest doen terwijl in het eerste uur Lloris was die moest uitblinken. Enz...


Dus scorebordjournalistiek ten top hetgeen jij hier weer eens neerpent.
 
Wedstrijden tussen toplanden worden ook gewoon zelden 'gedomineerd' door 1 vd 2 ploegen.
Dat wordt vaak beslist op een handvol fases, die ene persoonlijke fout, die ene briljante ingeving van een speler, die ene beslissing van de scheidsrechter, die ene cruciale speler die geblesseerd raakt enz.

Die ene wedstrijd tegen Italië op het EK was naar mijn mening ook gewoon 50/50, waarbij enkele details het verschil gemaakt hebben. Dat we die verloren hebben was echt jammer, want er zat meer in op dat EK.
Die tegen Frankrijk op het WK, dat is iets anders. Daar kregen we aanvallend niks klaar - de Fransen hebben die met hun defensieve tactiek terecht gewonnen naar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Wedstrijden tussen toplanden worden ook gewoon zelden 'gedomineerd' door 1 vd 2 ploegen.
Dat wordt vaak beslist op een handvol fases, die ene persoonlijke fout, die ene briljante ingeving van een speler, die ene beslissing van de scheidsrechter, die ene cruciale speler die geblesseerd raakt enz.

Die ene wedstrijd tegen Italië op het EK was naar mijn mening ook gewoon 50/50, waarbij enkele details het verschil gemaakt hebben. Dat we die verloren hebben was echt jammer, want er zat meer in op dat EK.
Die tegen Frankrijk op het WK, dat is iets anders. Daar kregen we aanvallend niks klaar - de Fransen hebben die met hun defensieve tactiek terecht gewonnen naar mijn mening.
Daar hebben we wel degelijk kansen tegen geahd. Lloris heeft regelmatig een goede redding moeten doen.
 
Als die van van Toby, op die corner, erin zat, waren wij gewoon WK geworden. Helaas pakte Lloris die bal goed en laat notabene Fellaini zich aftroeven, in de lucht, door Umtiti.

Ik ben er ook wel van overtuigd dat als we Frankrijk verslaan hadden (wat wel degelijk gekund had) dat we dan ook gewoon wereldkampioen waren geworden. Net zoals we Europees kampioen hadden kunnen en moeten worden in 2016.
 
Ik ben er ook wel van overtuigd dat als we Frankrijk verslaan hadden (wat wel degelijk gekund had) dat we dan ook gewoon wereldkampioen waren geworden. Net zoals we Europees kampioen hadden kunnen en moeten worden in 2016.
Daar had je wel nog Frankrijk in de finale, maar Kroatië hadden we op dat moment wel gewoon verslagen in de finale (denk ik).
 
Als die van van Toby, op die corner, erin zat, waren wij gewoon WK geworden. Helaas pakte Lloris die bal goed en laat notabene Fellaini zich aftroeven, in de lucht, door Umtiti.

Die bal van Umtiti werd afgeweken door Fellaini, het was in feite een own goal. Onderbelicht detail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan