De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook dat is niet correct want we wonnen van Portugal op het EK en van Brazilië op het WK.
:sarcastic:

Ja en die overwinningen kwamen met zeer veel geluk tot stand, kijk de statistieken van die matches nog maar eens terug.

Verder heb ik voor jou een rijtje nederlagen tegen toplanden waar je u tegen zegt:

Alleen al in officiële matches:

1. Argentinië 2014 (WK)
2. Italië 2016 (EK)
3. Frankrijk 2018 (WK)
4. Italië 2021 (EK)
5. Frankrijk 2021 (Nations League)
6. Italië 2021 (Nations League)
7. Oranje 2022 (Nations League)
8. Oranje 2022 (Nations League)

En dan vergeet ik de friendlies nog. Daar zit natuurlijk wel een patroon in, de enige 2 tornooioverwinningen die daar tegenover staan zijn lucky overwinningen tegen Brazilië en Portugal.
 
Punt van Bart Goor komt er eigenlijk denk ik op neer dat we met onze Gouden Generatie en door zoveel jaar de FIFA ranking aangevoerd te hebben in't algemeen wel gefaald hebben tegen de toplanden.
Gemiddeld gezien hadden we gewoon vaker moeten winnen van zo'n landen dan dat we de afgelopen 10-15 jaar gedaan hebben.
 
Punt van Bart Goor komt er eigenlijk denk ik op neer dat we met onze Gouden Generatie en door zoveel jaar de FIFA ranking aangevoerd te hebben in't algemeen wel gefaald hebben tegen de toplanden.
Gemiddeld gezien hadden we gewoon vaker moeten winnen van zo'n landen dan dat we de afgelopen 10-15 jaar gedaan hebben.

Exact. Dat is toch vreemd. Dat België feitelijk nooit een topmatch gedomineerd heeft in statistieken. Nooit echt de betere ploeg was. (Behalve misschien dan die match om plek 3 tegen Engeland in 2018)
 
Ja en die overwinningen kwamen met zeer veel geluk tot stand, kijk de statistieken van die matches nog maar eens terug.

Verder heb ik voor jou een rijtje nederlagen tegen toplanden waar je u tegen zegt:

Alleen al in officiële matches:

1. Argentinië 2014 (WK)
2. Italië 2016 (EK)
3. Frankrijk 2018 (WK)
4. Italië 2021 (EK)
5. Frankrijk 2021 (Nations League)
6. Italië 2021 (Nations League)
7. Oranje 2022 (Nations League)
8. Oranje 2022 (Nations League)

En dan vergeet ik de friendlies nog. Daar zit natuurlijk wel een patroon in, de enige 2 tornooioverwinningen die daar tegenover staan zijn lucky overwinningen tegen Brazilië en Portugal.
Wel, de overwinningen van Frankrijk op het WK, Argentinië op het WK en Frankrijk in de Nations League waren ook met zeer veel geluk.
Who actually fking cares hoe de overwinning of nederlaag tot stand kwam?
Je komt hier wat stellingen poneren die kant noch wal raken en probeert die dan te corrigeren door de manier waarop erbij te halen.

Als je nu gewoon gezegd had: "de Rode Duivels hebben het meestal lastig tegen toplanden", dan had niemand je op die woorden kunnen pakken.
 
Wel, de overwinningen van Frankrijk op het WK, Argentinië op het WK en Frankrijk in de Nations League waren ook met zeer veel geluk.
Who actually fking cares hoe de overwinning of nederlaag tot stand kwam?
Je komt hier wat stellingen poneren die kant noch wal raken en probeert die dan te corrigeren door de manier waarop erbij te halen.

Als je nu gewoon gezegd had: "de Rode Duivels hebben het meestal lastig tegen toplanden", dan had niemand je op die woorden kunnen pakken.

Akkoord. en hoe komt het dat de Duivels het altijd zo lastig hebben tegen toplanden, vaak verliezen en nooit echt domineren?
 
Omdat wij de afgelopen 8 jaar geen topcoach hadden en ik denk ook omdat we in de ploeg vooral een hoop makke lammetjes op't veld hebben staan, qua leiderschap dan. We hebben geen klootzakskes zoals Chiellini of Bonucci die hun manschappen kunnen aanvuren. We hebben geen echt leiders op't veld. Of zo zien De Bruyne of Hazard er toch niet uit.
 
We hebben geen klootzakskes zoals Chiellini of Bonucci die hun manschappen kunnen aanvuren. We hebben geen echt leiders op't veld. Of zo zien De Bruyne of Hazard er toch niet uit.
694
 
Ja en die overwinningen kwamen met zeer veel geluk tot stand, kijk de statistieken van die matches nog maar eens terug.

Verder heb ik voor jou een rijtje nederlagen tegen toplanden waar je u tegen zegt:

Alleen al in officiële matches:

1. Argentinië 2014 (WK)
2. Italië 2016 (EK)
3. Frankrijk 2018 (WK)
4. Italië 2021 (EK)
5. Frankrijk 2021 (Nations League)
6. Italië 2021 (Nations League)
7. Oranje 2022 (Nations League)
8. Oranje 2022 (Nations League)

En dan vergeet ik de friendlies nog. Daar zit natuurlijk wel een patroon in, de enige 2 tornooioverwinningen die daar tegenover staan zijn lucky overwinningen tegen Brazilië en Portugal.

Dus uw eerste stelling is: we winnen nooit tegen toplanden. Wanneer we dat ontkrachten, dan zijn die overwinningen tegen toplanden gewoon "met veel geluk". :sarcastic:

Zal het voor jou even omkeren, als je dan toch zo graag naar de statistiekjes kijkt:

Argentinië - België: 1 - 0
Schoten: 10 - 10
Schoten op doel: 2 - 1
Balbezit: 46% - 54%

Italië - België: 2 - 0
Schoten: 11 - 18
Schoten op doel: 6 - 2
Balbezit: 45% - 55%

Frankrijk - België: 1 - 0
Schoten: 19 - 9
Schoten op doel: 5 - 3
Balbezit: 36% - 64%

Italië - België: 2 - 1
Schoten: 14 - 10
Schoten op doel: 3 - 4
Balbezit: 54% - 46%

Frankrijk - België: 3 - 2
Schoten: 16 - 11
Schoten op doel: 6 - 6
Balbezit: 48% - 52%

Italië - België: 2 - 1
Schoten: 12 - 13
Schoten op doel: 5 - 4
Balbezit: 60% - 40%

België tegen Nederland: Nederland is voor mij geen topland als in het rijtje Frankrijk, Portugal, Brazilië, Italië, Engeland. Doet er dus niet toe.

In geen enkele wedstrijd lagen we zwaar onder, integendeel, in heel wat van die wedstrijden hebben we zelfs vlagen gedomineerd, bewijze ook vaak het balbezit. In heel wat van die wedstrijden kon het ook, mits wat meer geluk, gewoon de andere kant op gaan. Enkel tegen Italië op het EK en tegen hen in de nations league vond ik ons echt minder goed, de andere wedstrijden waren we gewoon vaak de evenknie van de toplanden en lag het in de details.

Maar wanneer we die wedstrijden dus winnen (tegen Portugal, Brazilië en Engeland 2x) is het voor u "met het nodige geluk", wanneer we ze verliezen is het voor u duidelijk dat we "nooit winnen tegen de toplanden". Nochtans tel ik vanaf Argentinië 4 overwinningen en 6 nederlagen, die balans valt op zich dus best mee.

Ga het eens op zijn hollands zeggen: schei toch uit man.
 
Dat je Nederland niet als topland beschouwt vind ik erg kwalijk. Op dit moment zijn we by far het best presterende Europese land.
Je komt hier wat arrogant doen over De Rode Duivels en als ik dat vind over Nederland vind je het "kwalijk". Tja.

Ik ben er zelfs nog niet eens van overtuigd of je wel effectief een Nederlander bent.

Hoewel je nu wel zowat dezelfde arrogantie komt tentoon spreiden als velen op Voetbalzone, dus mss ben je het dan toch.

Ik vind het nogal ruiken naar getroll eerlijk gezegd.
 
@stungunner Verder bedankt voor de statistieken. Ik moet zeggen dat ze me meevallen, maar heb je ook de expected goals van die matches? Dat biedt vaak een interessant perspectief op de kansenverhouding van beide teams.

Verder vind ik dat je de matches tegen Portugal en Brazilië (en natuurlijk ook Oranje) ook moet meenemen in je analyse.
 
Aaah heerlijk toch die Nederlandse mentaliteit/arrogantie.
Veel succes op dat WK! Hopelijk overleven jullie de groepsfase met Qatar, Ecuador en Senegal :unsure:

Nu iets anders: wie zien jullie hier als echte topfavoriet op het WK?
Ik persoonlijk verwacht wel iets van Argentinië. Uiteraard ook Frankrijk (als je puur naar de spelersgroep kijkt), maar die gaan door sommige ego's ook snel wankelen als het eens 1 keer tegenzit, dus moeilijk in te schatten.

Ik zie een top 4. Ik zal hem onderbouwen.

1. Argentinië. Veel topspelers en Messi, laatste jaar ook erg goed gepresteerd.
2. Brazilië. Ook veel topspelers en historisch gezien gewoon altijd een topteam.
3. Frankrijk. Ondanks de slechte prestaties van het laatste jaar toch veel topspelers in het team.
4. Oranje. Best presterende Europese team van het laatste jaar. En een absolute topcoach. Mits fit een uitstekende stabiele verdediging en met Frenkie een unieke speler op het middenveld.
 
Aaah heerlijk toch die Nederlandse mentaliteit/arrogantie.
Veel succes op dat WK! Hopelijk overleven jullie de groepsfase met Qatar, Ecuador en Senegal :unsure:

Nu iets anders: wie zien jullie hier als echte topfavoriet op het WK?
Ik persoonlijk verwacht wel iets van Argentinië. Uiteraard ook Frankrijk (als je puur naar de spelersgroep kijkt), maar die gaan door sommige ego's ook snel wankelen als het eens 1 keer tegenzit, dus moeilijk in te schatten.
Ik vind eigenlijk niet dat er momenteel 1 team echt uitspringt. Argentinië en Brazilië volg ik nu wel internationaal niet zo, dus geen idee hoe die het doen de laatste tijd.

Maar in Europa hebben in de Nations League toch een paar favorieten of outsiders matig tot zwak gepresteerd, vooral dan Duitsland, Engeland en Frankrijk.

Ik vrees wel dat wij een pandoering gaan krijgen van Kroatië in de poules, die zouden opnieuw wel eens ver kunnen geraken.
 
Canada en Marokko kloppen we op kwaliteit en ervaring normaliter. Kroatië is een groot probleem. Die hebben kwaliteit en spelen als een echte ploeg.

Maar er is voor de rest geen enkel land dat er boven uit steekt op vlak van resultaten. Maar uiteindelijk komt kwaliteit bovendrijven. Frankrijk, Duitsland, Brazilië en Spanje hebben een mix van talent en kwaliteit. Nederland heeft een leuke ploeg én een topcoach die alles voorbereidt tot in de puntjes.

Wij moeten hopen dat de motor plots aanslaat, los van alle problemen en dat het vanzelf gaat. Zoals Van Buyten die plots in de nazomer van zijn carrière eindelijk presteerde zoals we dat altijd gewild hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn toch allemaal middelmatige landen? Alleen Portugal mag je enigszins een topland noemen, en die overwinning kwam zeer gelukkig tot stand.

(Die 8ste finale overleeft België inderdaad altijd. Het ging me om de toplanden. Je kunt niet ontkennen dat België daarin structureel teleurstelt)
Hebben Brazilië er ook uitgekegeld in 2018.
 
Bizarre discussie hier, wat Bart Goor hier komt vertellen, is toch de algemene teneur onder kritisch & voetbalminnend Vlaanderen? Dat wordt hier toch ook al jaar en dag gezegd. Dat de Duivels via hun individuele kwaliteiten de kleine en middelgrote landen altijd* vlot opzij konden zetten, maar wegens tactische incompetentie van Wilmots en Martinez het nooit waar konden maken.
Dat we af en toe wonnen van toplanden waren eerder uitzonderingen en om die nu naar voren te halen dat we weldegelijk goed waren, is toch ook de waarheid oneer aandoen. Zowel tegen Portugal als Brazilie lagen we zwaar onder en als we die wedstrijden verloren hadden, viel daar niks op aan te merken. Goed, voetbal werkt zo soms natuurlijk, kansen afwerken is nu eenmaal de belangrijkste wet in het voetbal.


*BIJNA natuurlijk. Never forget Wales en Japan reken ik daar ook bij gezien we spreken over vlot opzij zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan