De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kzou graag iemand anders aan het stuur zien dan Martines. Ik denk dat onze RD's, het met een door HLN-kiezers samengesteld team, gelijkaardige resultaten hadden neergezet. Ik zie geen tactiek in ons spel. Het is gewoon vaak easy win vs kleine ploegen en als het om de knikkers gaat dan zie je de pijnpunten. Wilmots was in hetzelfde bedje ziek, maar om een of andere reden blijken mensen dat niet te zien zolang we maar winnen zeker. Dat we geen prijzen pakken vinden we dan jammer.
Wilmots met Martinez vergelijken? Er is duidelijk wel verbetering. Was Wilmots ook niet degene die niet trainde op stilstaande fases omdat het nutteloos was in zijn ogen? En wie zou jij dan willen zien als trainer? Niet vergeten dat het loon pover is voor toptrainers die bij grote clubs een veelvoud kunnen verdienen.
 
Mee akkoord. Martinez is de beste trainer die België kan hebben 'met de financiële middelen die de bond heeft'.
Je hebt altijd betere trainers en of Martinez echt een toptrainer is laat ik even in het midden, MAAR je moet je trainer kunnen betalen.
 
Kzou graag iemand anders aan het stuur zien dan Martines. Ik denk dat onze RD's, het met een door HLN-kiezers samengesteld team, gelijkaardige resultaten hadden neergezet. Ik zie geen tactiek in ons spel. Het is gewoon vaak easy win vs kleine ploegen en als het om de knikkers gaat dan zie je de pijnpunten. Wilmots was in hetzelfde bedje ziek, maar om een of andere reden blijken mensen dat niet te zien zolang we maar winnen zeker. Dat we geen prijzen pakken vinden we dan jammer.
We hebben enkel WK gespeeld om de knikkers (dat leagueske is ook maar wat vulling) onder Martinez.
En we hebben toen brons gepakt dat is een prijs.
 
Die derde plaats is inderdaad niks om mee uit te pakken. We moesten al iets geoogst hebben met deze generatie... En mocht ik Martinez zijn zou ik zelf ontslag nemen mocht ik vergeleken worden met Wilmots :unsure:.
 
Ik kan me al een tijd niet meer opladen om naar EK- of WK-kwalificatiewedstrijden te kijken. Geen hond die er aan twijfelt dat we ons plaatsen.

Waar is de tijd dat het nog spannend was om tegen Litouwen te spelen? :p

#hetisooknooitgoed
 
Ik kan me al een tijd niet meer opladen om naar EK- of WK-kwalificatiewedstrijden te kijken. Geen hond die er aan twijfelt dat we ons plaatsen.

Waar is de tijd dat het nog spannend was om tegen Litouwen te spelen? :p

#hetisooknooitgoed
Het zijn over het algemeen ook altijd vrij saaie matchen om naar te kijken. De laatste paar matchen werden gespeeld, maar het was nooit echt leuk om naar te kijken.
 
Het zijn over het algemeen ook altijd vrij saaie matchen om naar te kijken. De laatste paar matchen werden gespeeld, maar het was nooit echt leuk om naar te kijken.

Omdat geen enkele ploeg meer speelt om te winnen, enkel om niet te verliezen. Wijzelf doen er vaak wat lacherig over, maar we staan wel al 4 jaar onafgebroken als #1 op de FIFA ranking. De ploegen waarmee wij telkens in de groep zitten, bezien ons op hetzelfde niveau als Duitsland/Frankrijk/Spanje/Brazilie, m.a.w. op voorhand verloren tenzij ge veel chance hebt.
Zelfs Wales, toch nog altijd 18e op die ranking en top van de Nations League div 2, heeft uiteindelijk maar 1 trap tussen de palen gekregen en had nog geen 30% balbezit.
Voor een goeie voetbalmatch te zien, moet ge twee ploegen hebben die willen spelen.

en eerlijk, zijn al die matchen van de andere toppers dan zo aangenaam? Spanje 1-1 tegen Griekenland met 2 schoten binnen doelkader. Frankrijk 1-1 tegen Oekraine met 3 schoten binnen doelkader. Wij zijn gewoon zo rotverwend geworden dat we niet enkel verwachten dat we winnen (wat we quasi altijd doen), maar dat we ook nog eens met sprankelend, aanvallend voetbal winnen.

Dat is niet om te zeggen dat ik de matchen wel boeiend vind, maar dat is dan eerder omdat de tegenstander zo weinig terugdoet.
 
Kzou graag iemand anders aan het stuur zien dan Martines. Ik denk dat onze RD's, het met een door HLN-kiezers samengesteld team, gelijkaardige resultaten hadden neergezet. Ik zie geen tactiek in ons spel. Het is gewoon vaak easy win vs kleine ploegen en als het om de knikkers gaat dan zie je de pijnpunten. Wilmots was in hetzelfde bedje ziek, maar om een of andere reden blijken mensen dat niet te zien zolang we maar winnen zeker. Dat we geen prijzen pakken vinden we dan jammer.
Martinez is misschien niet dé toptrainer die het WK had gewonnen met deze ploeg, maar om hem nu te gaan vergelijken met Wilmots?
Ik ben er echt 100% zeker van dat Martinez nooit van zijn leven uitgeschakeld had geweest tegen Wales 2 jaar ervoor.
De helft van die pijnpunten liggen trouwens ook niet aan de trainer he. Onze lichting is achteraan dun en ook helemaal niet zo top als de rest vd ploeg. Er is een reden waarom quasi heel u middenveld en aanval bij de top vd wereld speelt terwijl u achterlijn niet van de bank komt bij Tottenham of bij Lyon ligt te kloojen he.

Uiteindelijk is zo'n EK of WK ook nog altijd een beetje een loterij he. Als die wondermooie actie tegen Japan er niet in gaat kan je dan al u koffers pakken bv. En iedereen onderschat imo ook wel automatismen. De landen die de afgelopen edities echt dominerend een WK/EK gewonnen (Spanje en Duitsland) hebben deden dat met een ploeg die voor 80% uit 1 of 2 clubs bestonden, dat doet ook veel...
 
Toch had ik graag een Van Gaal gehad na Wilmots. Er zat in de ploeg tegen Frankrijk op het WK niets van grinta, en dat is iets wat ik Martinez wel kwalijk neem. Mannen zoals een Van Gaal krijgen dat er wel in, Martinez niet.

En is het niet daarvoor, dan om het plezier van zijn persconferenties en heerlijk Engels :)
 
Als die wondermooie actie tegen Japan er niet in gaat kan je dan al u koffers pakken bv.
Als die wondermooie actie er niet in ging, was het gewoon 2-2 en verlengingen hoor. Dan waren we nog altijd favoriet om te winnen tijdens de verlengingen/penalties wellicht, in elk geval nog zeker geen koffers pakken op dat moment.
 
Ik heb een probleem met de RD na Leekens. Leekens was een bagger trainer, dat ga je mij niet horen zeggen, maar sindsdien hebben we allemaal sterren in de ploeg en ik mis al bijna 20 jaar grinta, passie, spelen voor uw trots, bloed zweet tranen. Hier zie ik gewoon een bende supersterren op het veld rondlopen die opt einde van de avond gewoon hun paycheck ontvangen voor een job well done.

Ik mis de kwalificatiematchen van 90, 94, 98 zelf 2002. Ons voetbal was verre van schoon, maar we knokte wel en deden er alles aan met de middelen die we hadden. Het was vaak frustrerend als supporter, omdat we niet vaak wonnen, maar op het einde van de avond had je wel iets gevoeld bij dat team. Deze selectie laat mij al jaren koud. Ik kijk graag voetbal en volg ook nog elke match van de RD, maar ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik nog eens een trots gevoel had bij die mannen hun match. Ja we zijn weer gewonnen, ja we spelen het EK of WK weer mee. Allemaal mooi qua cijfers, maar daar blijft het vaak voor mij bij.
Ik ben jaren anti-Lukaku geweest, maar dat is ver de enige die toch altijd zijn match probeert te spelen om te spelen, om te winnen.
Hoeveel keer krijg je dat te zien van een hazard, een KVD??? Ze zijn het meest opvallend als ze weer eens ongeïnteresseerd hun match spelen.

En ja dat ligt aan de trainer. Zowel Wilmots als Martines in zelfde bedje dus ziek. Beide weten dat ze quasie elke match met de vingers in de neus winnen en dat is voor hun blijkbaar genoeg. Je ziet wel sinds wilmots bij de RD weg is hoe succesvol zijn carrière is geweest.. kerel faalt gigantisch, maar toch was heel België vol lof over die kerel omdat we elke match bijna wonnen.
 
Ik heb een probleem met de RD na Leekens. Leekens was een bagger trainer, dat ga je mij niet horen zeggen, maar sindsdien hebben we allemaal sterren in de ploeg en ik mis al bijna 20 jaar grinta, passie, spelen voor uw trots, bloed zweet tranen. Hier zie ik gewoon een bende supersterren op het veld rondlopen die opt einde van de avond gewoon hun paycheck ontvangen voor een job well done.

Ik mis de kwalificatiematchen van 90, 94, 98 zelf 2002. Ons voetbal was verre van schoon, maar we knokte wel en deden er alles aan met de middelen die we hadden. Het was vaak frustrerend als supporter, omdat we niet vaak wonnen, maar op het einde van de avond had je wel iets gevoeld bij dat team. Deze selectie laat mij al jaren koud. Ik kijk graag voetbal en volg ook nog elke match van de RD, maar ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik nog eens een trots gevoel had bij die mannen hun match. Ja we zijn weer gewonnen, ja we spelen het EK of WK weer mee. Allemaal mooi qua cijfers, maar daar blijft het vaak voor mij bij.
Ik ben jaren anti-Lukaku geweest, maar dat is ver de enige die toch altijd zijn match probeert te spelen om te spelen, om te winnen.
Hoeveel keer krijg je dat te zien van een hazard, een KVD??? Ze zijn het meest opvallend als ze weer eens ongeïnteresseerd hun match spelen.

En ja dat ligt aan de trainer. Zowel Wilmots als Martines in zelfde bedje dus ziek. Beide weten dat ze quasie elke match met de vingers in de neus winnen en dat is voor hun blijkbaar genoeg. Je ziet wel sinds wilmots bij de RD weg is hoe succesvol zijn carrière is geweest.. kerel faalt gigantisch, maar toch was heel België vol lof over die kerel omdat we elke match bijna wonnen.
Ik ben ook een fan van meer klootzakken op het terrein genre Vandereycken, Staelens, Vanderhaeghe. En niemand die een voetje terugtrekt.
Mannen waar je het vuur in de ogen ziet, en de agressie vanaf spat.

Maar buiten een typische hate-game zijn die tijden voorbij vrees ik. De echte toppers gaan een week later naar hun club waar ze weer Playstation kunnen spelen met hun internationale vrienden.

Vandaar dat ik een dikke fan was van Chili op het WK2010. Enorm hongerig, hard in duel, verticaal voetbal met lopers op de flanken en 3 technische toppers in de aanval die zich ook piepedood liepen.
edit: sorry voor de off-topic
 
Ik denk niet dat dat echt aan de trainer ligt, dat gebrek aan bezieling. Het is gewoon de voetbalwereld die zo geëvolueerd is. Het loopt vol met vedetten en diva's. Van spelers die ergens het talent hebben, maar er uiteindelijk maar weinig van bakken, genre Januzaj. Die ziet in zichzelf nog steeds een bepalende speler van de Rode Duivels, maar is op z'n 26e amper titularis bij Sociedad.

Ik denk dat het net Martinez z'n sterkte is om de huidige generatie te voorzien in hun ego. Wilmots was daarin nog te veel old school en kon zich niet van dat juk ontdoen. De spelers van nu zijn niet meer van de oude stempel, dus de trainer van nu kan dat ook niet meer zijn. Ik denk dat Wilmots de eerste 2 jaar wel z'n waarde heeft gehad (ook eens een trainer die niet wegliep bij het eerste het beste tegenbod van een andere ploeg), maar je moet natuurlijk wel gewoon doorontwikkelen.

Dat heeft Martinez m.i. toch wel goed begrepen: het zijn de spelers die het moeten doen en dus kan je het hen maar beter zo comfortabel mogelijk maken, ook al is dat hun divagedrag maar aanmoedigen.

Er zullen wel trainers zijn die het vuur nog echt kunnen aanwakkeren, maar ik denk niet dat die bondscoach zijn.
 
Ik denk niet dat dat echt aan de trainer ligt, dat gebrek aan bezieling. Het is gewoon de voetbalwereld die zo geëvolueerd is. Het loopt vol met vedetten en diva's. Van spelers die ergens het talent hebben, maar er uiteindelijk maar weinig van bakken, genre Januzaj. Die ziet in zichzelf nog steeds een bepalende speler van de Rode Duivels, maar is op z'n 26e amper titularis bij Sociedad.

Ik denk dat het net Martinez z'n sterkte is om de huidige generatie te voorzien in hun ego. Wilmots was daarin nog te veel old school en kon zich niet van dat juk ontdoen. De spelers van nu zijn niet meer van de oude stempel, dus de trainer van nu kan dat ook niet meer zijn. Ik denk dat Wilmots de eerste 2 jaar wel z'n waarde heeft gehad (ook eens een trainer die niet wegliep bij het eerste het beste tegenbod van een andere ploeg), maar je moet natuurlijk wel gewoon doorontwikkelen.

Dat heeft Martinez m.i. toch wel goed begrepen: het zijn de spelers die het moeten doen en dus kan je het hen maar beter zo comfortabel mogelijk maken, ook al is dat hun divagedrag maar aanmoedigen.

Er zullen wel trainers zijn die het vuur nog echt kunnen aanwakkeren, maar ik denk niet dat die bondscoach zijn.
Mee akkoord. Alleen met Nainggolan is er een uitzondering geweest.

Er zijn ook gewoon weinig topcoaches die een nationale ploeg willen leiden.

Ik vond trouwens dat ze tegen Wales vrij volwassen gespeeld hebben. Nog niet wakker in het begin, dat wel, maar na de tegengoal rustig en goed genoeg om niet te panikeren en gewoon even door te duwen. Daarna op spaarmodus he. Van mij hadden ze misschien iets sneller mogen doorduwen voor de 3-1, dat is toch meer comfortabel dan 2-1, en daarna gewoon uitvoetballen, maar bon.
 
Grinta is een overrated modewoord
Deze generatie wint wedstrijden op talent, dat is veel belangrijker

Akkoord, maar puur op talent win je geen tornooi. Ik blijf erbij dat met 1 a 2 types Nainggolan op het veld we nooit tegen Frankrijk verloren hadden op het WK. Als je toen zag hoe passief mannen zoals Witsel, Hazard, De Bruyne,... erbij liepen. Ik kreeg echt de indruk dat ze het gevoel hadden in de aard van "goh ja, verliezen van Frankrijk is geen schande. Die troostfinale lukt wel. 3e plaats is best oke". I.p.v. er godverdomme hun kop voor te leggen. Dat zou je met een Nainggolan nooit gehad hebben.
 
Akkoord, maar puur op talent win je geen tornooi. Ik blijf erbij dat met 1 a 2 types Nainggolan op het veld we nooit tegen Frankrijk verloren hadden op het WK. Als je toen zag hoe passief mannen zoals Witsel, Hazard, De Bruyne,... erbij liepen. Ik kreeg echt de indruk dat ze het gevoel hadden in de aard van "goh ja, verliezen van Frankrijk is geen schande. Die troostfinale lukt wel. 3e plaats is best oke". I.p.v. er godverdomme hun kop voor te leggen. Dat zou je met een Nainggolan nooit gehad hebben.
Nee hoor, met Radja in de ploeg tegen Frankrijk sta je gewoon na een half uur met 10 want heel die ploeg loopt vol venijnige matennaaiers.
De franse verdediging is trouwens ook niet van het type dat je uit verband speelt als je 10 min gaat doordrukken... Meer zelfs, die ploeg is van het type dat als je doordrukt je los in een mes loopt. Het Frankrijk van 2018 is gewoon een ploeg waar je niet tegen mag achterkomen want dan is het gebeurd. Beetje zoals Italië uit de jaren '90, maar dan minder lelijk om naar te kijken bij 0-0.
Met een minder goede keeper in doel kom je er trouwens tegen voor en wil ik nog wel eens zien.
Vandaar dat ik zeg, zo'n toernooien zijn deels een loterij.

Derbij, die 3e plek is de schuld van 1 persoon en dat is Januzaj die tegen Engeland persé zijn momentje glorie wou hebben en ons daarom richting Brazilië en Frankrijk geduwd heeft ipv naar de B-ploegen. Als die lul zijn ego onder controle had gehouden stond je àltijd in de finale. Tegen Brazilië of Frankrijk, die net tegen elkaar hadden gespeeld... Maar ja, het was tegen het land waar hij grandioos mislukt is en meneer wou zichzelf bewijzen.
 
Derbij, die 3e plek is de schuld van 1 persoon en dat is Januzaj die tegen Engeland persé zijn momentje glorie wou hebben en ons daarom richting Brazilië en Frankrijk geduwd heeft ipv naar de B-ploegen. Als die lul zijn ego onder controle had gehouden stond je àltijd in de finale. Tegen Brazilië of Frankrijk, die net tegen elkaar hadden gespeeld... Maar ja, het was tegen het land waar hij grandioos mislukt is en meneer wou zichzelf bewijzen.
Het is de schuld van Wilmots die Januzaj bij de Rode Duivels heeft gehaald.
 
helemaal eens met Sond
meer 'grinta' had ons geen sikkepit geholpen tegen de Fransen.

Het is de schuld van Wilmots die Januzaj bij de Rode Duivels heeft gehaald.
God weet dat ik, zoals vele voetballiefhebbers, een hekel heb aan Wilmots, maar dit gaat toch wat te ver
we kunnen het anders op zijn jeugdcoaches steken die ervoor gezorgd hebben dat hij goed genoeg werd om Rode Duivel te worden :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan