De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
helemaal eens met Sond
meer 'grinta' had ons geen sikkepit geholpen tegen de Fransen.


God weet dat ik, zoals vele voetballiefhebbers, een hekel heb aan Wilmots, maar dit gaat toch wat te ver
we kunnen het anders op zijn jeugdcoaches steken die ervoor gezorgd hebben dat hij goed genoeg werd om Rode Duivel te worden :unsure:
Dat was dan ook sarcastisch. Ik vind het belachelijk om die 3de plaats op Januzaj zijn goal te steken.
 
Het is toch net mooi dat we door Januzaj z'n goal tegen Brazilië en Frankrijk moesten spelen? België speelt al 10 jaar tegen Janneke en Mieke in kwalificaties, dus dan hoop je toch op hoogstaande matchen tegen deftige tegenstanders? En dat ze het dan maar bewijzen. Ik heb echt genoten van de match tegen Brazilië en echt uitgekeken naar die tegen Frankrijk. Het is toch maar logisch dat, als je wereldkampioen wil worden, dat je toch een paar andere favorieten uitschakelt?
Ik kan het mij niet voorstellen dat er tussen de supporters zo'n angsthazen zitten die enkel in de finale een topland willen treffen.
 
Het is toch net mooi dat we door Januzaj z'n goal tegen Brazilië en Frankrijk moesten spelen? België speelt al 10 jaar tegen Janneke en Mieke in kwalificaties, dus dan hoop je toch op hoogstaande matchen tegen deftige tegenstanders? En dat ze het dan maar bewijzen. Ik heb echt genoten van de match tegen Brazilië en echt uitgekeken naar die tegen Frankrijk. Het is toch maar logisch dat, als je wereldkampioen wil worden, dat je toch een paar andere favorieten uitschakelt?
Ik kan het mij niet voorstellen dat er tussen de supporters zo'n angsthazen zitten die enkel in de finale een topland willen treffen.
Ik kijk naar een ek of wk voor de beleving en niet voor de statistieken achteraf. En toen was het een fantastische campagne om te volgen!
 
Grinta is een overrated modewoord
Deze generatie wint wedstrijden op talent, dat is veel belangrijker
Tenzij het om de knikkers gaat, dan komen we steeds te kort. Argentinie was niet beter, Frankrijk was niet beter. het enige dat die ploegen hadden was een systeem.
 
Het gebrek aan grinta was imo vooral tegen Argentinië een probleem, daar zag je echt dat ze ook gewoon teveel respect hadden voor de tegenstander en naar mijn gevoel niet voluit gingen. Tegen Frankrijk was het gewoon wie eerst scoort wint imo. En helaas waren dat de Fransen*. Die daarna speelden tegen ons zoals quasi alle kleine landen spelen tegen ons. De deur potdicht. Met dat verschil dat het dit keer 11 topspelers waren die de muur metselden, en dat elke halve kans op een counter bij de Fransen ons team een collectieve hartaanval bezorgde.

* Wat op zich niet moet verbazen, want onze defensie is onze achilleshiel.
 
Ik ben jaren anti-Lukaku geweest, maar dat is ver de enige die toch altijd zijn match probeert te spelen om te spelen, om te winnen.
Hoeveel keer krijg je dat te zien van een hazard, een KVD??? Ze zijn het meest opvallend als ze weer eens ongeïnteresseerd hun match spelen.
Meer grinta willen zien en dan de speler in zijn linie opnoemen met de minste technische kwaliteiten als belichaming daarvan. Volgens mij zijt ge eerder op zoek naar spelers die vechten met de bal en dat fysiek ook hard moeten laten blijken om mee te kunnen, om dat dan als grinta af te doen, genre 20 jaar geleden inderdaad. Hazard is bij zijn clubs evenzeer een dilettant eerste klas, en ik, niet bepaald een fan, durf hem op dat laatste WK toch geen procentpunt gebrek aan inzet verwijten. Integendeel, ik zou zelfs zeggen dat we het in 2018 tegen Brazilië gered hebben net vanwege onze instelling, de spelers waren er klaar voor en hebben dat ook getoond. Dat was één en al grinta, bovenop talent. Tuurlijk, in de tweede helft hebben we toen wel wat chance gehad die we later niet meer zouden hebben, maar van gebrek aan inzet was er geen sprake.

Lukaku speelt ook niet enkel om te winnen, ik denk dat ge ook hier enkele zaken verwart. Lukaku speelt, voor mij grotendeels zelfs, voor zijn persoonlijke vendetta tegenover iedereen die hem zogezegd onrecht heeft aangedaan, zodat hij na de matchen kan gaan zagen over racisme en verzonnen verhalen in The Player's Tribune. Of wie er de koning van Milaan is en dat niemand in hem geloofde. Of hoe hij in de EPL enkel tegen kleintjes scoorde maar die kritiek dan direct aangrijpt als hij eens goed tegen een grote ploeg speelt. Of toen hij de data over snelheden lekte om zich beter voor te doen dan zijn ploeggenoten. Of ...
Voor mij maakt dat niet uit waar de man zijn motivatie of uitdaging vindt overigens, als het werkt op het veld bij de nationale ploeg is dat goed voor mij. Benoem dat dan ook echter wel zo.

Verder zijn de Fransen ook wel gewoon beter. Volwassener zowel op het veld als langs de zijlijn, en meer kwaliteit in een nog véél bredere kern. Saaier, dat wel, maar ze zijn beter. Toen al, ook al hadden we niet het geluk van tegen Brazilië, en nu eens te meer, vrees ik.
 
Frankrijk ook veel grotere vijver om uit te vissen... Belgen mogen mij verbazen deze zomer maar winst op eindronde... Denk dat de kansen kleiner zijn geworden. Zolang er geen top verdedigers komen. GK / MID / AANVAL is nog top.
 
Een paar jaar lijkt me wat overdreven, maar hem nu een basisplaats geven is vooral een signaal voor Foket en Saelemaekers.
 
Pfff, hoe gemeen om ons 2 minuten het genot van Dirk Abrams terug te geven wetende dat we die nooit meer te horen gaan krijgen :headshake:
 
Dit is wel off topic maar weet iemand hoe het komt dat er bij
Nederland toeschouwers in de Arena zaten toen ze ze net speelden?
 
Lukaku is, serieus, toch echt geen optie? Steekt er bij Antwerp ook niet bovenuit. Is log, positioneer vaak een ramp.

Castagne, Hazard en Meunier zijn certitudes. Carrasco zie ik daar liever niet spelen, tenzij de tegenstander San Marino is.
 
Lukaku is, serieus, toch echt geen optie? Steekt er bij Antwerp ook niet bovenuit. Is log, positioneer vaak een ramp.

Castagne, Hazard en Meunier zijn certitudes. Carrasco zie ik daar liever niet spelen, tenzij de tegenstander San Marino is.
Carrasco is anders aan een fantastisch seizoen bezig bij Atletico op links als wingback, zou eigenlijk zelfs de voorkeur moeten krijgen op thorgan hazard imo
 
Carrasco is anders aan een fantastisch seizoen bezig bij Atletico op links als wingback, zou eigenlijk zelfs de voorkeur moeten krijgen op thorgan hazard imo
Carrasco is gebeterd. En ik weet dat hij daar de laatste tijd speelt bij z'n club.

Ik ben er evenwel geen fan van. België speelt meer open dan Atletico en dan verkies ik zeker weten Hazard. Die is stukken gedisciplineerder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan