Misschien staat de uitleg hier al ergens, maar waarom bouw je niet met de firma waarvoor je werkt? Krijg je geen personeelskorting?+-260-270m2 bruto.
Prijs excl dakwerken (+30k excl)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien staat de uitleg hier al ergens, maar waarom bouw je niet met de firma waarvoor je werkt? Krijg je geen personeelskorting?+-260-270m2 bruto.
+-260-270m2 bruto.
Moeilijk te zeggen, want gumball houdt schrijnwerk en dak er uit.is het juist dat de ruwbouw meestal 50% van de totale kost is (zoals ik wel eens lees)?
dat zou dan een kleine 400k zijn voor 260m2 (=1500 per m2)?
is het juist dat de ruwbouw meestal 50% van de totale kost is (zoals ik wel eens lees)?
Reken dan wel op 15-20% indexatie als je binnen 2jr gaat bouwenDank je wel!,
Binnen een tweetal jaar plan ik om een huis te bouwen met één verdiep.
130 vierkante meter beneden en 100 boven.
Tegen dan zal ik niet ver zijn van wat jij betaalt vermoed ik![]()
.Goh er zijn eigenlijk veel redenen.Misschien staat de uitleg hier al ergens, maar waarom bouw je niet met de firma waarvoor je werkt? Krijg je geen personeelskorting?
Dak was nog eens +-30k excl en buitenschrijnwerk (alu) iets minder dan 50k excl.is het juist dat de ruwbouw meestal 50% van de totale kost is (zoals ik wel eens lees)?
Mijn werkgever zegt dat ruwbouw winddicht over het algemeen 60% van de kosten vormt. Uiteraard uitgaande van normale keuzes voor het interieur.Dat kan je toch onmogelijk zo stellen?
Tegels van 100/m2 of 15
Douchekraan van 50 euro of 1500
....
1500/m2 kom je er helaas niet mee. Tel maar gerust 1750 à 1800 excl/m2.is het juist dat de ruwbouw meestal 50% van de totale kost is (zoals ik wel eens lees)?
Wij hebben zonder enige ervaring geluisterd naar de aannemer en een betonnen trap laten gieten (het is wel een U trap dus niet standaard).Nu kleine vraag. We gaan onze binnentrap met parket bekleden. Oorspronkelijk hadden we een betontrap, maar onze architect kwam ineens met de bedenking: "met een betonnentrap + parket bekleding betaalt ge eigenlijk dubbel. kzou opteren voor een houten constructie waar ge parket op plaatst. Zo bespaart ge 3,5-5k uit (naar gelang de aannemer) + het is voor de aannemer ook makkelijker te bekleden, want een betonnen trap heeft ook veel oneffenheden. Moest ge nu met tegels bekleden zou ik wel een betonnen trap aanraden".
Zijn er hier mensen die zo'n houten trap tussen 2 muren hebben? En kraakt die trap niet? Want dat willen we dus vermijden.
Ondertussen al een knoop doorgehakt of nog wat te vroeg?Vorig jaar (zomer) een ruwe offerte van de architect ontvangen. Voor onze lening in februari hebben we het zelf met de natte vinger moeten indexeren (architect was met verlof en we hebben rap moeten beslissen).
We hadden de ruwbouw (excl ramen) geschat op 197k excl.
Gisteren hadden we meeting met de architect en kregen we de eerste echte offertes van zijn aannemers: Tussen 157-188k excl. Sommige goedkope aannemers konden pas later beginnen dan de duurdere. Dus nu is het wat wikken en wegen welke we nemen.
Dus voorlopig echt nice dat we onder de ingediende offerte van de bank zitten. Geeft ons wat marge voor latere prijsstijgingen.

De goedkoopste kan februari/maart beginnen. Die dat 30k excl duurder is kan in november beginnen en is prijsvast. De eerste kan misschien nog indexeren.Ondertussen al een knoop doorgehakt of nog wat te vroeg?
Die prijzen is dat dan ook inclusief dakwerken en uw aluminium gevelbekleding? Want als ik me nog goed herinneren had jij ook wel wat gevelbekleding.
Hopelijk kun je dan snel beginnen!![]()
. Dus het geeft een vertekend beeld. Maar die 197k die we aan de bank gegeven hebben voor dit onderdeel staat gelijk aan de 157k die we nu effectief op de echte offerte gekregen hebben.Is het jullie eigen grond of koop je grond + woning?Onze bouwfirma zal onze woning opleveren, waarbij de tuin 20-25cm te laag ligt. Om dit op te hogen met teelaarde, zouden wij ~2500€ moeten betalen (voor +- 140m²).
Heeft er iemand enig idee of er wettelijke normen zijn op welk niveau een tuin moet liggen bij oplevering (SOD)?
In het lastenboek staat dat het terrein rondom de woning geëffend wordt met de kraan om de grootste oneffenheden vlak te leggen, en dat het zaaiklaar maken / aanvoeren van teelaarde niet tot de aanneming behoort.
Allemaal goed en wel, maar het lijkt me toch niet onnoemelijk dat er een bepaalde grenswaarde is? Ze kunnen zo je tuin initieel 1m te veel afgraven, om je op het einde van de rit een ophoging van 1m aan te smeren?
Grond + woning.Is het jullie eigen grond of koop je grond + woning?
daar staat dus niet dat ze het 20cm gaan ophogen.Grond + woning.
In het lastenboek staat het volgende:
Het omliggende terrein rondom de woning wordt geëffend met de kraan om de
grootste oneffenheden vlak te leggen. Het zaai klaar maken van de grond door het aanbrengen van zwarte teelaarde behoort niet tot de aanneming.
Anderzijds betalen wij ook nog eens apart het volgende (m.i. moet dit al inbegrepen zijn in bovenstaande):
Nivellering tuin (bestaande grond) forfait XXX,XX€
Denk dat je weinig kan inbrengen daartegen, het staat beschreven dat het niet voorzien is.Grond + woning.
In het lastenboek staat het volgende:
Het omliggende terrein rondom de woning wordt geëffend met de kraan om de
grootste oneffenheden vlak te leggen. Het zaai klaar maken van de grond door het aanbrengen van zwarte teelaarde behoort niet tot de aanneming.
Anderzijds betalen wij ook nog eens apart het volgende (m.i. moet dit al inbegrepen zijn in bovenstaande):
Nivellering tuin (bestaande grond) forfait XXX,XX€
1 van de 3 gronden waardoor we in ons bouwavontuur zijn gestapt staat terug te koop.
Was een stuk weiland aan de rand van een doodlopende wijk met zicht op weilanden. Door de verkavelingsaanvraag zijn we bij de eigenaars gaan aanbellen om te vragen of ze van plan waren deze te verkopen. Wat inderdaad hun plan was en noteerde onze gegevens om later terug te bellen of mailen, maar we waren al niet de enigste die aanbelde.
Zijn stukken van 950m² voor open bebouwing en ik schatte dat deze rond de €265.000 , max €285.000 verkocht zouden worden. Toen we een mail ontvingen (aantal maanden later) dat er veel geintersseerde waren, gingen ze het verkopen onder gesloten envelop. Start bieding vanaf €295.000. Ondertussen hadden we net elders een stuk gekocht van een ouder koppel die hun stuk aan verkavelen was.
Doordat de biedingen pas starten bij €295.000 vond ik het absoluut niet erg dat we er niet op hadden gewacht, want dat had ik er nooit voor gegeven. Maar was dus wel benieuwd voor hoeveel ze uiteindelijk verkocht werden.
Nu staat er dus een stuk te koop, omdat de eigenaars andere plannen hebben. Ik veronderstel dus dat die het te koop zetten aan de prijs die ze hebben betaald. Staat te koop voor €334.000.
Vind het wel zotjes dat ze eerst maanden hebben gewacht op dat stuk grond om dan in een bieding oorlog mee te doen. Om dan te zeggen; Pff nee, we hebben andere plannen (je weet natuurlijk niet wat er gebeurd is.). Ben ook benieuwd hoeveel de buren hebben gegeven, want die hebben nu dan ook een zicht.
Vergeet niet dat ze, afhankelijk van wanneer ze de grond juist gekocht hebben, 10 tot 12% registratierechten hebben mogen ophoesten. Dat willen ze er waarschijnlijk terug uithalen. En de nieuwe kopers mogen ook terug 12% ophoesten. Veel "cashen" lijkt hier niet mogelijk op zo'n korte tijdspanne.Of ze hebben 300 betaald en willen gewoon 34K cashen?
Is er geen recuperatie mogelijk?Vergeet niet dat ze, afhankelijk van wanneer ze de grond juist gekocht hebben, 10 tot 12% registratierechten hebben mogen ophoesten. Dat willen ze er waarschijnlijk terug uithalen. En de nieuwe kopers mogen ook terug 12% ophoesten. Veel "cashen" lijkt hier niet mogelijk op zo'n korte tijdspanne.
Kan uiteraard ook.Of ze hebben 300 betaald en willen gewoon 34K cashen?