Het was zelfs oorspronkelijk nog op 9lives en die vind ik precies niet terug in het archief, maar hier is de recentste die ik me nog herinnerde:
Wat me ook ferm tegensteekt: niks in het nieuws of de media. Het laatste wat erover geschreven is, is de compensatie die er gaat komen. 1000'en hardwerkende Vlamingen worden gewoon in de steek gelaten en geen woord erover in de media. Toch vreemd ze. Mijn grootvader van 86 jaar heeft mij deze...
www.beyondgaming.be
Nogmaals: vandaag de dag (en dus tot wel een eindje in de toekomst, i.e. zolang de digitale teller de verbruiken over drie fasen domweg optelt) moet je helemaal niets speciaals doen en verdeel je de verbruikers zoals best is over alle fasen heen.
Sure, je omvormer levert stroom aan het net ipv je apparaten en je apparaten trekken stroom van het net. Maar dat wordt zo niet geteld. In dit geval lijkt me dat zelfs helemaal OK vanuit het oogpunt van fluvius; die zonnestroominjectie maakt gewoon rechtsomkeert aan de eerste straatcabine los terug over de andere fasen naar je aansluiting en dus je verbruikers (bij wijze van spreken).
Sleutel tot wat? Het gaat hier puur over hoe de teller injectie en verbruik registreert.
Mijn zonnepanelen zijn nog niet eens aangesloten, laat staan dat er toestellen in stopcontacten steken.
Zelfconsumptie voor wat betreft de factuur van je elektriciteit in Vlaanderen vandaag de dag does not give a flying paardendrol of je nu een monofase of driefase omvormer hangt.