Dexels
Well-known member
Na 2 grondige verbouwingen (eerst een huis, nog met mijn ex en daarna mijn huidige appartement) ga ik voor ons volgende project toch kiezen voor een SOD.
Een van de belangrijkste redenen is de enorme hoeveelheid tijd die er anders in kruipt. Maar ook gewoon het feit dat een bouwgrond met een goede locatie in gent onvindbaar lijkt te zijn (tegen een normale prijs that is).
Momenteel wel nog in de aanloopfase en hopen dat de bank mee wil in het verhaal.
Een van de belangrijkste redenen is de enorme hoeveelheid tijd die er anders in kruipt. Maar ook gewoon het feit dat een bouwgrond met een goede locatie in gent onvindbaar lijkt te zijn (tegen een normale prijs that is).
Momenteel wel nog in de aanloopfase en hopen dat de bank mee wil in het verhaal.
.
. Vorige week de totale calculatie ontvangen, nog eens met de architect alles finaal overlopen en ze kunnen beginnen.
. Bovenop de calculatie hebben we nog een buffer genomen. Maar nu hebben we wel bevestiging dat wat we eigenlijk zelf in gedachten hadden realiteit zal worden. Wij hadden op moment van ons kredietdossier geen totaalofferte, de bank beslist enkel op basis van offertes. We hebben er zelf rondgesprokkeld via bouwbeursen, andere leveranciers etc en komen nu toch uit op een buffer van 15k eur die we nog zullen verruimen door maandelijks door te sparen/eventueel aan de beleggingsportefeuille knabbelen, bijlenen was ook nog een optie. Daarnaast hebben we met een SOD wel een vaste prijsgarantie, dus als zij vandaag zeggen dat ons garagepoort x-aantal euro kost dan zullen wij binnen 10 maand dat bedrag effectief betalen. Als je vandaag particulier bouwt heb je die garantie niet meer. Dus onze buffer is enkel voor extra’s die tijdens de bouwwerken zelf opduiken.
Zo zal het ook wat afhangen wat precies en hoe je afspreekt . Garagepoort en ramen was hier bv totaal geen probleem.
:noparty: