Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedankt! Na te lezen is er niet echt een duidelijke consensusDie discussie is hier al eens gevoerd: https://www.beyondgaming.be/threads/ventilatiesysteem-d-met-dampkap-met-klassieke-afvoer.20689/

Ook die Novi en zeer tevreden van.Bedankt! Na te lezen is er niet echt een duidelijke consensus![]()
Gouden tip: niet alles geloven van een professional want die weten zeker niet alles beter.Gouden tip: niet alles beter willen weten dan professionals omdat je al eens een keer 1 huis gezet hebt :').
Hier een dampkap met recirculatie gepakt wegens kookeiland en geen zin in een dampkap erboven. Dat + onze epc-man die ook recirculatie aanraaddeOnze architect voorziet een afvoer voor de dampkap naar buiten met een rooster die kan afsluiten (bvb. Novy 906419). Maar je hebt ook dampkappen met recirculatie, dan moet je geen gat boren naar buiten wat me toch sowieso beter lijkt qua luchtdichtheid.
Voor de mensen die recent gebouwd hebben, wat hebben jullie gekozen en waarom?

Hartelijk dank voor deze gouden tip.Gouden tip: niet alles geloven van een professional want die weten zeker niet alles beter.
3 van de 6 moeten hier geen voet meer binnen zetten. En die hebben dan xx jaar ervaring.
Onze architect wil geen gespoten PUR meer gebruiken, hij voorziet nu standaard isolatiechape. Wel nog meer opbouw nodig maar zo geraak ik mijn ventilatiebuizen wel gemakkelijk kwijtIemand hier die wat meer research gedaan heeft ivm gespoten PUR vs platen? Onze architect is voorstander van gespoten PUR, de aannemer van platen, en de EPB verslaggever maakt het niet uit
gespoten: goedkoper, minder opbouwhoogte nodig, wel correct te plaatsen (niet te dik spuiten en genoeg tijd geven om uit te harden)
platen: duurder, sneller geplaatst, meer opbouwhoogte nodig & de chapper die 2 keer moet komen

Welke ventilatiebuizen heb je nodig op het gelijkvloers?Onze architect wil geen gespoten PUR meer gebruiken, hij voorziet nu standaard isolatiechape. Wel nog meer opbouw nodig maar zo geraak ik mijn ventilatiebuizen wel gemakkelijk kwijt![]()
die zitten toch gewoon weggewerkt op je verdiep (waar er ook chape gelegd wordt, maar geen PUR, hier toch niet.)Gelijkvloers niet maar op het verdiep hebben we ook 11cm isolatiechape (vloerverwarming/koeling). De ventilatiebuizen zijn 9cm.Welke ventilatiebuizen heb je nodig op het gelijkvloers?die zitten toch gewoon weggewerkt op je verdiep (waar er ook chape gelegd wordt, maar geen PUR, hier toch niet.)
Welke ventilatiebuizen heb je nodig op het gelijkvloers?die zitten toch gewoon weggewerkt op je verdiep (waar er ook chape gelegd wordt, maar geen PUR, hier toch niet.)
Eerst de vloer en wanden laten afwerken, en dan een luik installeren? Een snelle google leert me dat vloerluiken naar kruipruimte doorgaans geïsoleerd zijn. Kijk eens of je in het aanbod van standaard afmetingen iets vindt dat past.Iemand tips hoe ik het gat naar de kruipruimte best afwerk?
Lijkt me dat ik zelf eerst een omkadering moet maken zodat er een deksel in die ene hoek kan rusten…maar ik weet niet goed hoe…
Wij hebben een dampkap met lucht naar buiten. Net voor het rooster aan de buitenkant steekt er een terugslagklep met 3 wanden. Bij een blowertest naakt dat groot verschil uit op epc.Onze architect voorziet een afvoer voor de dampkap naar buiten met een rooster die kan afsluiten (bvb. Novy 906419). Maar je hebt ook dampkappen met recirculatie, dan moet je geen gat boren naar buiten wat me toch sowieso beter lijkt qua luchtdichtheid.
Voor de mensen die recent gebouwd hebben, wat hebben jullie gekozen en waarom?