De nieuwbouw-topic!

Na een lek in het dak dat nog steeds niet hersteld is en waar men zelf nog niet naar komen kijken is (aannemer maakt afspraak maar stuurt dan zijn kat), knalt het dak nu ook. Het is alsof er iemand een deur toeslaat. Kan dat nog met een nieuwbouw? Ik zal morgen nog maar eens een mail sturen dat we verwachten dat ze iemand het dak laten nakijken 🙄.
Dat knallen zal uitzetten/krimpen zijn door de zon die nu op komt? Bij durven de ramen en deuren ook wel eens te knallen of kraken nu de zon er op zit. We hebben antraciet ramen en deuren, dus die worden best warm overdag met de zon nu en 's avonds koelen ze terug snel af.

Dat knallen zal uitzetten/krimpen zijn door de zon die nu op komt? Bij durven de ramen en deuren ook wel eens te knallen of kraken nu de zon er op zit. We hebben antraciet ramen en deuren, dus die worden best warm overdag met de zon nu en 's avonds koelen ze terug snel af.
Wij hebben ook zwarte aluminium ramen maar het lijkt van het dak te komen.

Wij hebben ook zwarte aluminium ramen maar het lijkt van het dak te komen.
Daar ligt wellicht een zwarte roofing/EPDM op wat misschien hetzelfde probleem kan opwekken? Heb je daar afgelopen zomer last van gehad of begint die nu pas?

Maar dat lek is sowieso wel niet OK. Hopelijk heb je snel een oplossing daarvoor...

Ons nieuw perceel is kletsnat, ik wil dus graag een bodemanalyse laten uitvoeren om de samenstelling van de grond te weten de eerste meters. Dus echt waarbij ze met een koker een volledig staal naar boven trekken en ge alles ziet zitten, dit om eventueel drainering te kunnen steken als blijkt dat het gewoon een kleilaag is die alles tegenhoudt.

Alleen slaag ik er niet in om de juiste google-term te vinden om hiervoor een bedrijf te zoeken :p iemand suggesties?
Of aanraders qua bedrijf, regio Gent
waarom willen ze dat doen? Ik zie de meerwaarde niet.

ps bij ons was die sondering weggegooid geld. Alles goed volgens rapport maar er zaten fundering van oude woning in de grond maar daartussen niet draagkrachtige grond, dus fundering is veel duurder uitgevallen.

Na de verhuis afgelopen augustus gisteren aangetekend schrijven ontvangen met voorstel KI, niet geïndexeerd komt dat op €605, daar ga ik niet mee in discussie gaan

Halfopen bebouwing, regio Meetjesland, 203m² bewoonbaar oppervlak (incl zolder met vaste trap), 3 slaapkamers, geen garage, 305m² grond.
dat is heel laag. Dat is een bescheiden woning met klein beschrijf zoals dat vroeger was. Ik zou ook mijn pollekes kussen. Ik verwacht mij aan KI van 2.000€.

Heeft er iemand zelf een oversteek afgewerkt langs onder. Ik ben aan het aanzoeken wat het gemakkelijkste systeem is.

Optie 1:
1.Isolatie eerst plaatsen tegen elkaar
2.Daarna een draagsysteem monteren met schroeven doorheen de isolatie
3.Afwerken met Rockpanel of iets anders

Optie 2:
1.Eerst draagstructuur maken met houten balken
2.Tussen de balken isolatie plaatsen

waarom willen ze dat doen? Ik zie de meerwaarde niet.

ps bij ons was die sondering weggegooid geld. Alles goed volgens rapport maar er zaten fundering van oude woning in de grond maar daartussen niet draagkrachtige grond, dus fundering is veel duurder uitgevallen.

dat is heel laag. Dat is een bescheiden woning met klein beschrijf zoals dat vroeger was. Ik zou ook mijn pollekes kussen. Ik verwacht mij aan KI van 2.000€.
Net aangetekend schrijven ontvangen met een niet-geïndexeerd kadastraal inkomen van 2.269€. Komt op een onroerende voorheffing van 2.210,01€ 🥲

Na een lek in het dak dat nog steeds niet hersteld is en waar men zelf nog niet naar komen kijken is (aannemer maakt afspraak maar stuurt dan zijn kat), knalt het dak nu ook. Het is alsof er iemand een deur toeslaat. Kan dat nog met een nieuwbouw? Ik zal morgen nog maar eens een mail sturen dat we verwachten dat ze iemand het dak laten nakijken 🙄.

'k Wil nu niks zeggen maar als uw plat dak na 2 jaar al lek is dan vrees ik voor een structureel probleem... :censored:

'k Wil nu niks zeggen maar als uw plat dak na 2 jaar al lek is dan vrees ik voor een structureel probleem... :censored:
Daar zijn we ons van bewust ze. Dat lek is er altijd geweest, hebben kort na oplevering gemeld dat we vochtplekken in het plafond merkten maar ze lachen het altijd weg. Nu is het in januari serieus beginnen lekken, het water heeft een weg gevonden aan de ventilatie:
Ze hadden een afspraak gemaakt, Whatsappje dat ze zouden later zijn om dan uiteindelijk gewoon hun kat te sturen.

Daar ligt wellicht een zwarte roofing/EPDM op wat misschien hetzelfde probleem kan opwekken? Heb je daar afgelopen zomer last van gehad of begint die nu pas?

Maar dat lek is sowieso wel niet OK. Hopelijk heb je snel een oplossing daarvoor...
Zwarte EPDM. Eerste keer dat we het hoorden lawaai maken.

Plat dak en isolatie met pir platen?
Hopelijk glaswol gebruikt tegen de opkanten en zijn het niet de platen die uw gevel naar buiten duwen.
Zou wel geen knallen mogen geven.
Daar heb ik geen idee van 🙈. Maar ga sowieso wel de architect aanschrijven. Al heeft zij bij haar werfverslagen voorbehoud gegeven voor het dak omdat de aannemer dit had dicht gelegd zonder enige communicatie naar haar toe en ze dus bepaalde controles niet heeft kunnen uitvoeren.

Heb je eventueel foto's van op je dak zelf? Om een idee te krijgen waar het mogelijks kan lekken?
Een plat dak die reeds 2 jaar lekt.... My god. Dit wordt enkel maar erger en erger. Als uw plat dak dan nog eens uit hout is ipv betondallen.

toevallig een sod?

Net aangetekend schrijven ontvangen met een niet-geïndexeerd kadastraal inkomen van 2.269€. Komt op een onroerende voorheffing van 2.210,01€ 🥲
Wij zitten op 1980 € te betalen, de komende 5 jaar wel vrijgesteld
Daar zijn we ons van bewust ze. Dat lek is er altijd geweest, hebben kort na oplevering gemeld dat we vochtplekken in het plafond merkten maar ze lachen het altijd weg. Nu is het in januari serieus beginnen lekken, het water heeft een weg gevonden aan de ventilatie:
Ze hadden een afspraak gemaakt, Whatsappje dat ze zouden later zijn om dan uiteindelijk gewoon hun kat te sturen.
Ik zou daar wel meer achter zitten, lekkend dak is echt niet goed.
Komt het water binnen via de ventilatie zelf, dus de afwerking rondom uw kanaal niet goed?

Dat van de glaswol tegen de kant kan je makkelijk zelf voelen door aan de opkant even in de epdm te drukken en +/- 5cm van de kant, moet zacht tegen hard zijn.

Ik zou in ieder geval ook voorstellen om een onafhankelijke expert te raadplegen. Om zeker te zijn dat alles volgens de regels van goed vakmanschap gedaan is en eventueel een verslag dat ge zwart op wit kunt aantonen wat er mis is en wat dat er moet gedaan worden om het op te lossen.

Dat dit al 2 jaar aansleept is echt waanzin. Daar zou ik in ieder geval veel meer druk achter steken. Dat de architect daar zelf niet achterzit vind ik tbh ook wel niet ok.

Laatst bewerkt:
Dekt uw brandverzekering lekkage aan het dak soms? Eventueel via die weg (druk) uitoefenen

(is de ventilatie via SOD gedaan? Want bij ons hadden ze (de onderaannemer) ook die potjes gestoken maar dat zijn 'foute' (goedkopere) en ze zijn die komen vervangen met de juiste die imo mooier zijn. Maar heb gezien bij de buren dat ze dat overal doen en de meeste klagen dus niet)

Heeft er iemand zelf een oversteek afgewerkt langs onder. Ik ben aan het aanzoeken wat het gemakkelijkste systeem is.

Optie 1:
1.Isolatie eerst plaatsen tegen elkaar
2.Daarna een draagsysteem monteren met schroeven doorheen de isolatie

Optie 2:
1.Eerst draagstructuur maken met houten balken
2.Tussen de balken isolatie plaatsen

Bij ons is dat voorzien met isolatie aan de onderkant en dan bezetting er tegen.

Terug
Bovenaan