De nieuwbouw-topic!

Ofwel laat je de nog openstaande punten gedetailleerd noteren op het proces verbaal van de voorlopige oplevering.

Ofwel laat je die uitstellen, maar dan wordt de sleuteloverdracht eveneens uitgesteld.

Het hangt dus af hoe snel je wil verhuizen...

En neem een maximum termijn op voor de keukenbladen als je toch doorgaat. Met evt boete per dag te laat.

Wat voor keukenblad is het?
Weet nog dat ze dag 1 de keuken hebben geplaatst en dan s’avonds komen meten en 2 dagen later was de keuken af.

En neem een maximum termijn op voor de keukenbladen als je toch doorgaat. Met evt boete per dag te laat.

Wat voor keukenblad is het?
Weet nog dat ze dag 1 de keuken hebben geplaatst en dan s’avonds komen meten en 2 dagen later was de keuken af.
Ze hebben me 2 weken na de oplevering gegeven als maximumtermijn voor de keukenblad (in hout). Ik zal dit als maximumtermijn opgeven in het proces verbaal

Normaal wordt alles toch getest voor de vloer erop komt, net om te voorkomen dat de tegels er terug uit moeten
Laat mij het zo stellen: quasi alles wat de loodgieter doet, gaat verkeerd. In deze 2 issues:
- vloerverwarming te laat gelegd, hebben ze halsoverkop moeten doen om geen weken vertraging te hebben door chaper..
-ondanks toezeggingen & beloftes geen warmtepomp geactiveerd & wekenlang geen contact. Wegens opgezegde huur, besloten om toch vloer te leggen & zeer geleidelijk aan temp op te drijven.
OH, en er is al enige tijd drukverlies, maar pas bij t inschakelen vd architect word ik serieus genomen. .
DIt is dan nog maar 1 ding dat verkeerd ging...kies verder uit: defecte warmtepomp, stank wc na plaatsing beluchter/handwasbakje, douchewand te laat besteld, fout bij facq voor wastafelmeubel, miserie qua communicatie...

Onze vloeren zijn geplaatst, in zithoek en op slaapkamers parket, in de nachthal en keuken leisteen, het parket is zwevend gelegd door de vloerverwarming. Nu zitten we overal met van die hondslelijke overgangsprofielen omdat volgens de plaatser dit de enige mogelijkheid is omdat als je deze opspuit de kans groot is dat de voeg gaat scheuren doordat het parket zwevend ligt. Op voorhand had ik hier niet bij stilgestaan.

Iemand die een andere/mooiere oplossing dan een overgangsprofiel weet welk wel stevig genoeg is?

Hoe breed is die voeg? Kan je dat niet opspuiten met polymeren? Dat heeft een goede rekbaarheid.
Nog niet onder gekeken.
Dit is trouwens het antwoord van de leverancier zelf: "Ik vrees dat ik u ga moeten teleurstellen. De Deluxe+ met de kurklaag kan enkel zwevend geplaatst worden. Hierdoor is het onmogelijk om de overgang te voorzien met een elastische voeg. Door de zwevende plaatsing zou deze namelijk vrij snel afscheuren. De profielen zijn bijgevolg helaas enkel de enige oplossing om de overgangen uit te werken."

Ik zal de polymeren eens voorstellen aan de plaatser.

Nog niet onder gekeken.
Dit is trouwens het antwoord van de leverancier zelf: "Ik vrees dat ik u ga moeten teleurstellen. De Deluxe+ met de kurklaag kan enkel zwevend geplaatst worden. Hierdoor is het onmogelijk om de overgang te voorzien met een elastische voeg. Door de zwevende plaatsing zou deze namelijk vrij snel afscheuren. De profielen zijn bijgevolg helaas enkel de enige oplossing om de overgangen uit te werken."

Toen ik ging horen voor parket icm vloerverwarming. Kreeg ik steeds te horen dat ze quasie altijd lijmen en niet zwevend plaatsen.
Ik ben niet meer 100% zeker, maar ik dacht dat ze er zelfs niet aan beginnen moest dit zwevend worden geplaatst.

Bij ons komen ze volgende week de houten trap aanwerken (overgang hout naar keramische tegel). Hier gaan ze dat opspuiten. Maar dat is uiteraard allemaal gelijmd (betonnen trap)

Toen ik ging horen voor parket icm vloerverwarming. Kreeg ik steeds te horen dat ze quasie altijd lijmen en niet zwevend plaatsen.
Ik ben niet meer 100% zeker, maar ik dacht dat ze er zelfs niet aan beginnen moest dit zwevend worden geplaatst.
Raar toch dat er zoveel verschil zit tussen leveranciers en plaatsers., of zou dit echt afhangen van het materiaal aan de onderkant van uw parket welk soms verschillend is.

Nog niet onder gekeken.

Ik weet niet hoe goed het kan hechten en hoeveel beweging daar op zal zitten natuurlijk. Je kunt opzich altijd proberen en nadien nog altijd een profiel zetten als het snel scheurt. Blijft het 5 jaar zitten, dan kun je elke 5 jaar eens opnieuw de voeg opspuiten.

Bij ons komen ze volgende week de houten trap aanwerken (overgang hout naar keramische tegel). Hier gaan ze dat opspuiten. Maar dat is uiteraard allemaal gelijmd (betonnen trap)
Uw voegen zijn dan gewoon opgespoten?

Uw voegen zijn dan gewoon opgespoten?
Dat komen ze binnenkort doen.

Onze bovenste trede van onze trap loopt gelijk met de vloer (keramische tegel) en sluit hier op aan. Uiteraard is onze trap niet zwevend geplaatst, maar deze is gelijmd.

Dat is dezelfde firma die volgens mij zei dat ze nooit parket leggen zwevend als er vloerverwarming is. Maar deze lijmen ze dan steeds.
Bij u zeggen ze nu ook dat het een probleem is, omdat deze zwevend is geplaatst.

Is een foto van hun site van een overgang. Is een verouderde visgraat dat ze hebben gelegd.

Van-Looveren-Parket-Meise_039-1620x1080.webp

Ze hebben er ook ene van een strakkere vloer.
Van-Looveren-Parket_Schilde_01-1620x1080.webp

Ik heb boven een zwevende gelegde laminaat en de voeg tussen laminaat en tegel van badkamer is ook opgespoten met siliconen (al 7 jaar). Heb wel vloerverwarming onder de tegels, niet onder de laminaat. Dat kan wel wat schelen.

Als ik zie dat ik na de zomer mijn laminaat terug goed moet duwen in de gang hoop ik dat dat met je parket niet zal gebeuren... Dat schuift over tijd altijd megaveel op.

Ik heb boven een zwevende gelegde laminaat en de voeg tussen laminaat en tegel van badkamer is ook opgespoten met siliconen (al 7 jaar). Heb wel vloerverwarming onder de tegels, niet onder de laminaat. Dat kan wel wat schelen.

Als ik zie dat ik na de zomer mijn laminaat terug goed moet duwen in de gang hoop ik dat dat met je parket niet zal gebeuren... Dat schuift over tijd altijd megaveel op.
Euhm dat hoop ik ook :), is er bij u dan niet (te)veel speling onder uw plinten gelaten?

Misschien een random vraagske, maar iemand een idee wat dit kan zijn? Soortement vochtplek, iets dat ik mij zorgen over moet maken? Een opvallende en een subtielere plek, vlakbij elkaar. Enige plaats in heel het huis waar het voorkomt. Erboven ligt plat dak.
IMG-1502.jpg

Misschien een random vraagske, maar iemand een idee wat dit kan zijn? Soortement vochtplek, iets dat ik mij zorgen over moet maken? Een opvallende en een subtielere plek, vlakbij elkaar. Enige plaats in heel het huis waar het voorkomt. Erboven ligt plat dak.
IMG-1502.jpg

drainagegat van uw ruwbouw. Als de plaat op het verdiep ligt komt daar bij regen soms water op vast te staan. Dan boren ze een gat om te draineren. Daar kan achteraf na zetten alsnog water uit de welfsels uit komen.

Euhm dat hoop ik ook :), is er bij u dan niet (te)veel speling onder uw plinten gelaten?

Heb dat wel zelf gelegd, 0,5cm aan elke zijde. Maar kwaliteit is ook niet schitterend, denk nog een jaar of 3 tot 5 max en die moet vervangen worden.

IMG-1502.jpg

Ik zou dat terug openboren. Heb dat ook gehad en daar zat best veel water in...

Terug
Bovenaan