De Mol 2022

De Mol 2022

Ik vond het een heel leuke aflevering. Speciaal, zo live! Op verschillende momenten gedacht aan hoe gek het is dat de deelnemers op dat moment ook nog van niks wisten. Ik denk dat dat wel fijn moet geweest zijn in die zaal.

Ik had wel liever een slijmbom of zo gehad dan een confettibom, maar ik denk dat ze dat niet konden maken :D Voor de rest vond ik het heel vermakelijk. En ja, sommige kandidaten waren aan het sterven en zouden dat liever niet gedaan hebben. Maar dat geldt ook voor elke proef op een rotswand. Dingen doen die je anders nooit kunt doen, en die misschien ver uit je comfortzone liggen, da's toch een beetje de bedoeling telkens.

Niet vergeten dat bij zo'n liveshow je maar één keer iets fout moet zeggen, en het is verknoeid. In alle andere opdrachten kunnen ze knippen en monteren (de grootste commentaar die hier staat altijd), maar daar kijkt iedereen constant recht naar de kandidaten. Maar ik snap ook wel dat dat technisch indrukwekkender is dan het uiteindelijke resultaat op tv, dat is altijd bij lives, al vond ik dat zelfs dat redelijk nauw aansloot bij De Mol-normen.

Heel goed gedaan van Uma. Tot in de helft van de aflevering was ik er nog van overtuigd dat het iedereen kon zijn behàlve Uma. Ik zat op Sven, maar de tapdansact deed me heel hard twijfelen. Bijna verhuisd naar Yens :D

Ik vond het allemaal ook maar wat mak.
Zo een spel gemaakt van een jubileum aflevering en dan toch een wat flauwe live-show. Ik had dan liever een gewone aflevering gehad met betere opdrachten dan dit.

Ik zat ook te wachten op het thema "de geschiedenis herhaalt zich" dat nu nog eens zou terugkomen.
De eerste aflevering hebben ze dat 20 keer gezegd om er nadien weinig mee te doen?

Het is de 4e keer dat ik de finale mee maak door tickets te winnen met het mol-spel.
Ook al was het qwa opzet het grootst, de beleving voor de winnaars van het mol-spel daalt steeds.
Bij het seizen waar Gilles de mol was, kregen de winnaars van het mol-spel elk een fles Argentijnse wijn (en goodiebag). In het Mexico seizoen elk een sombrero (en o.a. pikante chips). Nu enkel je inkom in Paleis 12, exclusief parking.
De bom: het was vooraf half verraden dat die ging ontploffen: 'er zou wel eens confetti kunnen uit komen'.
Al leek de aflevering wel leuker om vanuit Paleis 12 te bekijken en minder interessant om van thuis te zien. Graag inderdaad vanaf volgend seizoen terug op de 'normale' manier een finalespel, al zal het commerciële aspect nu ook wel blijven vrees ik.

Ik zat ook te wachten op het thema "de geschiedenis herhaalt zich" dat nu nog eens zou terugkomen.
De eerste aflevering hebben ze dat 20 keer gezegd om er nadien weinig mee te doen?
Zat er eingelijk ook op te wachten maar ja... Considering everything snap ik ook wel dat ze een andere koers (?) moesten nemen.
Live show was niet direct mijn ding voor De Mol maar goed.... Laat we hopen dat dit de eerste en laatste live show zal zijn 🙃

Alles wat jullie schrijven, mogen jullie vinden. Maar ik vond dat de Yens veel jonger en knapper was met zijn langere, wilde haren.
Terug laten groeien, Yens!

Voor de rest: iedereen goed gedaan.

Alles wat jullie schrijven, mogen jullie vinden. Maar ik vond dat de Yens veel jonger en knapper was met zijn langere, wilde haren.
Terug laten groeien, Yens!

Voor de rest: iedereen goed gedaan.

Die leek eigenlijk totaal niet meer op die foto achter hem vond ik :D

het was ook gewoon een slechte opdracht he. normaal is het leuk als je kan zien waar de kandidaten fout gaan enzo, nu was het "Uma, de onzichtbare jury heeft gezegd dat je 3 fouten hebt gemaakt. We zullen het maar geloven, dus geen 2.000euro er bij"

Sven heeft een jonge dochter met zijn vriendin. Denk je nu echt dat die voor 3 weken zonder seks alles op het spel gaat zetten? Jij ziet serieus spoken amai.
natuurlijk was dat niet serieus he. er waren 10 kandidaten, zou straf zijn moesten het net de scheefpoepers zijn die de finale spelen.
maar "ik zie spoken"? ben jij echt zo naief dat nooit iemand die pas een kind heeft gehad zijn/haar lief zou bedriegen voor gewoon eens te poepen? gebeurt zo vaak....

Vorige edities kon je ook de finale bekijken samen met de finalisten van de mol in een cinema zaal.
Oh, ja, dat weet ik, maar dat is toch anders dan de kandidaten die voor je ogen de laatste hindernissen zitten te nemen. Bij de edities waar Oscar het over heeft, was het spel al gespeeld.

Die leek eigenlijk totaal niet meer op die foto achter hem vond ik :D
95A1DBC5-6F30-4B22-B60F-F5C47A781970.jpeg

ik zou der niet van verschieten moesten Sven en Uma elkaar "beter leren kennen hebben", en dat er onder Yens zijn duiven geschoten geweest is.
zie het verschil in knuffels op het einde.

(maar het zou mij niet verbazen moest dat vaker gebeuren? allez, zet een hoop jonge mensen onder elkaar voor een paar weken, en het besef dat voor elke normale mens 3 weken zonder toch wel héél lang is)
Over naïef gesproken, ik heb voor zoiets toch echt wel meer nodig dan één vage insinuatie in de eerste post van Motje82 hier.

Why the hell zijn we hier aan het insinueren dat Sven met Uma heeft scheefgepoept? Doe eens normaal man.

Ik hoop dat de productie zelf heeft aangevoeld dat de live show totaal niet werkte.
Langs de andere kant is het fijn dat ze de formule af en toe eens aanpassen en nieuwe dingen proberen.

Oh, ja, dat weet ik, maar dat is toch anders dan de kandidaten die voor je ogen de laatste hindernissen zitten te nemen. Bij de edities waar Oscar het over heeft, was het spel al gespeeld.
Klopt inderdaad, toen was het enkel kijken naar de finale. Al is de vraag of het ook dit jaar al niet voor gisteren was 'gespeeld'. Was het verschil in juiste vragen meer dan 5 tijdens de eerste 25 vragen, dan was toen eigenlijk ook al de winnaar gekend (bij de regie). Misschien zien we dat volgende week.

Voor de aanwezige roddelpers hier:
het zijn Yens en Anke die een (gezamenlijk) slippertje hebben gemaakt.

Weet ik uit goede bron. Meer ga ik er niet over zeggen :unsure:.

Goh ja, zo wat 'scheefpoeperij' roddeltjes die eigenlijk in de Story thuis horen passen nog wel bij het dalende niveau van het programma.

Een mens zou nostalgisch worden naar het klasseprogramma dat dit was op de VRT vroeger. (en initieel ook de herstart op Vier)

Goh ja, zo wat 'scheefpoeperij' roddeltjes die eigenlijk in de Story thuis horen passen nog wel bij het dalende niveau van het programma.

Een mens zou nostalgisch worden naar het klasseprogramma dat dit was op de VRT vroeger. (en initieel ook de herstart op Vier)
Tcho er waren een aantal jaar geleden (eerste seizoen van de revivial zeker?) ook geruchten Hanne en Stijn het nogal "goed met elkaar konden vinden"...

Terug
Bovenaan