De Mol 2022

De Mol 2022

Alsof dat nu zo een moeilijke opdracht was. Dat Manu er geen enkele geraden heeft verbaast mij niet, maar voor Sven was dat toch geen opdracht waar hij voorkennis voor zou moeten hebben.

Iedereen vergeet hier precies dat de mol gebrieft wordt?
Sven heeft in die maanlander proef op korte termijn toch wel wat meer informatie opgeslagen dan een paar spreuken he.
Da's echt gemakkelijk ze: "dit zijn de spreuken, blok maar"
Als mol verwacht ik toch dat je een paar steekjes laat vallen, zeker bij zo een opdracht.

Ondanks dat iedereen hier zegt: 'k*tseizoen', zijn we toch maar lekker bezig met díe is de mol, néén, díe is de mol. Neen, da's ni waar, díe moet de mol zijn!
In dat opzicht is het dan toch nog een beetje geslaagd.

Ik denk nog altijd dat Uma de mol is. Als mol leek het mij het best om de wandeling te doen omdat je daar heel snel grote schijven kan kwijtspelen van 500 euro. Bij de bedproef moet je toch al meer gaan hopen dat de juiste dingen naar beneden vallen.

Alleen zou ik als mol niet als eerste door dat parcour proberen te gaan, eerder als 2de of derde want dan kan je het bijlwerpen nog wat tegenwerken en zo de hele groep saboteren. Nu was haar parcours nutteloos maar kon de rest het wel nog perfect op zichzelf doen zonder dat zij kon ingrijpen.

Als mol verwacht ik toch dat je een paar steekjes laat vallen, zeker bij zo een opdracht.
of je verzint een tactiek waarbij je sowieso bij elke slogan 2 letters koopt, en op die manier geld verspeelt.
Ondanks dat iedereen hier zegt: 'k*tseizoen', zijn we toch maar lekker bezig met díe is de mol, néén, díe is de mol. Neen, da's ni waar, díe moet de mol zijn!
In dat opzicht is het dan toch nog een beetje geslaagd.
ja, maar de mol is nog maar 3 afleveringen aan het mollen he.
in een normaal seizoen weet je het nog niet na 3 afleveringen, maar zijn er nog meer mogelijkheden, dus minder discussie :)

die Uma-theorie dat ze niet tegen Yens inging, volg ik niet. dat kan je 100% zeggen van Manu bij Sven ook.
en haar handlanger zou haar wel gezegd hebben waar de schutter stond, denk ik dan. dat edit je er dan uit, want de andere deelnemers horen het toch niet.

ja, maar de mol is nog maar 3 afleveringen aan het mollen he.
in een normaal seizoen weet je het nog niet na 3 afleveringen, maar zijn er nog meer mogelijkheden, dus minder discussie :)
Gelijk heb je! Ik ben een vrouw DIE HAAR ONGELIJK KAN TOEGEVEN! (ze zijn zeldzaam, maar ze bestaan zie je).

Zoals steeds valt er voor alledrie wel iets te zeggen dat ze wél of géén mol zijn...

Mijn gevoel zegt ook Uma, maar dan heeft ze de tranen op het dak van de laatste proef wel goed gespeeld, vind ik. Zou Yens effectief Uma dan opgegeven hebben, omdat ze daar 'door de mand is gevallen' zoals hij daarna in het interview zei?

Yens gaat er altijd voor en zeurt altijd hard op de anderen als ze er niet 100% voor gaan. Anderzijds doet hij zélf ook veel mis en misschien speelt die iets te hard een act. Misschien ligt het er té dik op. In principe heeft hij alles om de mol te zijn, maar ik heb het gevoel dat het zo gemonteerd is, dat het té opvallend is. Om die reden zou ik hem precies schrappen...

Als Yens niet de mol is én hij heeft Uma effectief geschrapt, dan kan het alleen nog maar Sven zijn natuurlijk. Zoals het allemaal gemonteerd is, lijkt hij net niet de mol, wat mij dan weer doet vermoeden dat hij wél de mol is :p Lijkt ook altijd wel op de goede positie te zitten inderdaad.

Conclusie: zoals steeds weet ik het eigenlijk niet. Als ik op mijn gevoel af ga, dan blijf ik toch bij Uma... of toch Sven :p

Voor mij valt Sven af als mol. In de bedopdracht grijpt hij het boeddha hoofd nog in een reflex achter zijn rug op het moment dat Manu van het bed valt.
Zijn handen lagen eerst allebei aan zijn buikzijde.

Dus denk dat Uma de mol is en Yens bij die wandelopdracht doodleuk heeft zitten mollen om Uma te testen.

Als Yens niet de mol is én hij heeft Uma effectief geschrapt, dan kan het alleen nog maar Sven zijn natuurlijk. Zoals het allemaal gemonteerd is, lijkt hij net niet de mol, wat mij dan weer doet vermoeden dat hij wél de mol is :p Lijkt ook altijd wel op de goede positie te zitten inderdaad.
Neenee, dat is blijkbaar onmogelijk.

Voor mij valt Sven af als mol. In de bedopdracht grijpt hij het boeddha hoofd nog in een reflex achter zijn rug op het moment dat Manu van het bed valt.
Zijn handen lagen eerst allebei aan zijn buikzijde.

Dus denk dat Uma de mol is en Yens bij die wandelopdracht doodleuk heeft zitten mollen om Uma te testen.
Ik neig ook naar Uma, omdat zij het minst verdacht lijkt vooral. Hier en daar zag je ook wat gemol dat huilen op het dak was ook wat 'much' voor iemand die eigenlijk van begin tot eind al egoïstische keuzes heeft gemaak. Maar eigenlijk blijft het quasi een gok. :unsure:

In tegenstelling tot vorige jaren heb ik wel nog geen echt sluitende theorie gelezen van één van de meest fanatieke volgers.

Als Sven de mol blijkt te zijn, had hij het veel beter kunnen doen bij die tijdslus op het plein en bij dat bananen verzamelen.

Maar inderdaad: veel te weinig opdrachten met de nieuwe mol om dit seizoen een goede gok te kunnen maken.
Vorige jaren kon je op dit moment, wanneer ze nog met 3 zijn, perfect eens terugkijken naar hun acties tijdens alle 7 voorgaande afleveringen. Nu hebben we maar 3 afleveringen om dat te doen... (dat is minder dan de helft van de info in een 'normaal' seizoen) En dan heb je opdrachten als dat in Aqualand, waarbij ook de partner van de mol gesaboteerd heeft en we daar als kijker bijgevolg eigenlijk helemaal niks uit kunnen opmaken.

De enige 'extra' kennis die we hebben is dat je van de nieuwe mol niet zou verwachten dat hij/zij zich plots anders gaat gedragen dan toen hij/zij kandidaat was.
  • De enige die écht fel veranderd is qua karakter, is naar mijn mening Yens. En die verandering is niet consistent... hij was initieel heel chill en liet het vaak maar wat begaan allemaal. Dan wordt de nieuwe mol gekozen en bv. bij die Aqualand opdracht was hij plots mega enthousiast en geëngageerd en hij ergerde zich aan alles en iedereen. Eergisteren in die 'krijgers' opdracht met Uma gedroeg hij zich weeral totaal anders (precies niet echt geïnteresseerd dat er geld werd verspeeld).
  • Sven komt nog altijd over als de meest intelligente kandidaat, die rustig nadenkt en vaak zorgt voor de goede afloop van een opdracht
  • Uma komt nog altijd 'grijs' over tijdens de opdrachten (middelmaat: soms lukt het, soms niet)
Ik blijf dus eerder bij Uma, maar er is dit seizoen te weinig om dat te staven.

Voor mij is Uma de mol voor dezelfde reden waarom ik dacht dat Lennart en Phillipe de mol waren: montagegewijs minst van al in beeld gebracht.

Voor mij is Uma de mol voor dezelfde reden waarom ik dacht dat Lennart en Phillipe de mol waren: montagegewijs minst van al in beeld gebracht.

Ja bv. bij die proef met de tijdslus op het plein: we hebben maar weinig te zien gekregen van Uma toen ze daar samen met Manu opgesloten zat.

Ja bv. bij die proef met de tijdslus op het plein: we hebben maar weinig te zien gekregen van Uma toen ze daar samen met Manu opgesloten zat.
Een poetsende Uma, prachtige beelden. Het was toch logisch dat ze meer oog hadden voor de "actie" op het plein dan bij de 2 poetsers die niets te doen hadden behalve poetsen

Net de aflevering gezien. Sven die alle spreuken juist raadt, die mag toch nooit de mol zijn. Kvond dat toch niet zo simpel :p

Uma of Yens dus, echt een raar spel dat daar gespeeld werd met die fluitopdracht. Uma die nooit haar zegje doet is wel heel vreemd gedrag, en Yens te duidelijk foute antwoorden geven. Na al de bovenstaande commentaar gelezen te hebben kan ik ook niets anders concluderen dan Uma.
Bij mij is het dus wel degelijk Sven :)
Yens heeft gezegd waarom hij het zo raar speelde: Hij wilde Uma testen een paar keer. Uma reageert niet, omdat zij graag heeft dat Yens haar verdenkt.

Yens heeft ook niet op Uma gestemd, want hij zegt in de camera dat hij Uma niet meer verdenkt nadat die zat te snikken op het dak. En Yens is door (dus heeft vast ook niet op Manu gestemd). Emanuelle verdenkt Sven helemaal niet meer sinds de proef met het bed, zegt ze in het interview, en toch ligt zij eruit.

Daardoor is voor mij de proef met het bed net heel geslaagd voor de mol. 1.100€ opgedaan (dacht ik?) aan nutteloze klinkers. Hun tactiek was: I en E rap kopen. Bij de eerste zin wisten ze "Wees jezelf" (er zijn al anderen genoeg). Waarom zou je daar de E dan kopen? Je hebt er al 4. Hij koopt er heel snel veel, en dan is Manu de ideale partner, want die gaat het ook moeilijk genoeg vinden om niet tegen te spartelen. Wel genoeg dingen juist hebben om Manu van hem af te halen en op naar de finale.

Het plezante is: Datzelfde kun je schrijven over Yens of over Uma, het zal altijd kloppen :D Pas bij de onthulling zullen we het weten!

Laatst bewerkt:
Een poetsende Uma, prachtige beelden. Het was toch logisch dat ze meer oog hadden voor de "actie" op het plein dan bij de 2 poetsers die niets te doen hadden behalve poetsen

Ja ik bedoel bv. tijdens die telefoongesprekken... En als ik me niet vergis was het nota bene Emanuelle die daar de ontdekking doet dat er woorden op die objecten staan.
Emanuelle die sneller iets doorheeft dan een andere kandidaat (Uma), dat is een unicum dit seizoen. Een unicum mericulum.

maar het was daar wel Manu die zo hard schrobde dat een tip niet meer leesbaar was.

trouwens hoe verwarrend is Manu/Uma

Bij mij is het dus wel degelijk Sven :)

Yens heeft ook niet op Uma gestemd, want hij zegt in de camera dat hij Uma niet meer verdenkt nadat die zat te snikken op het dak. En Yens is door.
en Sven zegt in de camera dat hij alles op Manu heeft gezet en Sven is door ... tot zover je mooie theorie 🙃

en Sven zegt in de camera dat hij alles op Manu heeft gezet en Sven is door ... tot zover je mooie theorie 🙃
De mol kan er niet uit, hè? :p

Maar er zijn nog redenen genoeg om wel door te gaan. Manu zet alles in op een andere foute, bijvoorbeeld. Maar toevallig was een vraag "De mol zat in proef X in de groep die gewonnen heeft", waardoor Sven juist heeft en Manu fout. Ik zeg maar wat. Van die vragen kun je juist hebben zonder de juiste aan te duiden.

Terug
Bovenaan