Uma zei bij die eerste proef als eerste "ik wil wel krijger zijn". Zou ik als mol ook doen.
Yens saboteert zo opvallend dat ik niet kan geloven dat hij de mol is. Eerder een slimme kandidaat die anderen probeert op het foute spoor te zetten. Toen er een nieuwe mol moest gekozen worden, was uit dat gesprek met GDC ook al duidelijk dat zijn tactiek bestond uit andere kandidaten misleiden door "zaadjes te planten" ofzoiets (anderen verdacht maken).
Nooit gedaan toch?
Ik weet in ieder geval dat Manu door dat pand te zien strompelen en ongeveer 39 minuten te zien schilderen bij die pasvragen het meest frustrerende stuk van heel De Mol 2022 was.
En toen GDC zei: "ja Manu nog 10 seconden". Ge wist gewoon dat die dan toch net op de grond zou vallen

Echt de 'Philip' van dit seizoen: pure onkunde in de opdrachten (al was Philip nog een pak vreemder qua persoonlijkheid)
Waar is de "follow the money" tabel eigenlijk van dit seizoen?
Gewoon al dat voorbeeld met die 2 potten gisteren, ineens zegt hij dat op die tekening een witte pot zonder oren stond.
Uma (die dan zogezegd misschien de mol is??) begint dan enorm overtuigend te zeggen "NEE NEE het was een bruine pot met oren WTF really!?".
En het was ook duidelijk dat op dat bed niet gemold werd en zeker niet door de man die alle rad van fortuin puzzels oploste.
En zonder blinddoek een rode knop voorbij wandelen die langs een smalle trap hangt waar je op aan het stappen bent?
Ik ben daar niet zeker van. Sven lost de raadsels inderdaad op, maar wanneer het bed schuin hangt ziet ge hem op een bepaald moment dat hij zogezegd probeert om objecten achter zijn rug te voelen (en die daardoor op de grond belanden).
Met die knoppen: ook hij duwt niet op de cruciale laatste knop, dus alles daarvoor maakt niet uit want 0 euro verdiend.
Dat is classic mollengedrag: blijkbaar heel hard uw best doen maar toch geld verspelen, jammer toch
Op basis van deze aflevering zou Sven voor mij perfect de mol kunnen zijn. Maar ik vind dat hij in de vorige afleveringen dingen heeft gedaan die je als mol niet zou doen.
Voor mij is het ook eerder Uma.
Mogelijks verklaart dat ook waarom ze daar op dat dak zat te wenen? De druk van het mol zijn, haar partner die nog eens op bezoek was... Toch een vreemd moment om het mentaal lastig te krjigen vond ik in ieder geval.