De Mol 2022

De Mol 2022

Die laatste proef was ook weer het toonbeeld van veiligheid. In een vervallen gebouw met allemaal open ramen en trappenhallen iemand geblindoekt doorsturen. Daar is toch ook serieus wat gestuurd door de productie want no way dat ge daar zo geblinddoekt uwe weg in terug vindt.

Blij dat degene die meer saboteerde dan geld verdiende er uit is. Met die proef op dat bed, letterlijk heeft ze daar 0,0 bijdrage geleverd en zelfs geld verloren.

Waar is de "follow the money" tabel eigenlijk van dit seizoen?

Gewoon al dat voorbeeld met die 2 potten gisteren, ineens zegt hij dat op die tekening een witte pot zonder oren stond.
Uma (die dan zogezegd misschien de mol is??) begint dan enorm overtuigend te zeggen "NEE NEE het was een bruine pot met oren WTF really!?".
En het was ook duidelijk dat op dat bed niet gemold werd en zeker niet door de man die alle rad van fortuin puzzels oploste.
En zonder blinddoek een rode knop voorbij wandelen die langs een smalle trap hangt waar je op aan het stappen bent?
Als je het hele seizoen kijkt, ook sinds de nieuwe mol, is hij de enige die met overtuiging voor het spel gaat vind ik. Bij die proef met kaartenhuisjes bouwen bvook. Hij had een goeie strategie uitgelegd en was terecht pissed als 3 van de 5 er zich niet aan houden.

Voorbij de knop lopen was inderdaad raar. Bij de proef met het offer van gisteren had ik de I druk dst hij Uma aan het testen was, waar in hij met glans geslaagd is.

Dus de enige die voor u nog overblijft die de mol kan zijn is Sven, degene die 20 rad van fortuin raadsels oplost in 10 minuten? Want Yens zijn "test dat Uma zeker de mol niet is" is met glans geslaagd? Dat kan ik toch ook allemaal moeilijk geloven. Bovendien heeft Sven de meeste knoppen afgedrukt van allemaal in dat huis toch.
Neen Yens test of Uma de mol is en slaagt er in. Ze gaat elke keer mee in zijn verkeerd antwoorden, en enkel bij dat potje, waar hij het obvious maakt, gaat ze toch tegen hem in.
Uma is weldegelijk mijn mol.

Neen Yens test of Uma de mol is en slaagt er in. Ze gaat elke keer mee in zijn verkeerd antwoorden, en enkel bij dat potje, waar hij het obvious maakt, gaat ze toch tegen hem in.
Uma is weldegelijk mijn mol.
Inderdaad. Het enige dat in haar "voordeel" spreekt is haar "crash" op het dak, dat is wel knap gespeeld als het niet echt is.
Maar voor de rest gok ik ook op haar.

Alleen straf dat ze lieten zien dat Sven volledig op Manu had gestemd. Ik dacht even dat er weer zo'n momentje ging komen waaruit bleek dat iedereen er nog naast zit... Moest Sven toch de Mol zijn zou ik het een heel flauw afleidingsmaneuver vinden.

Dus de enige die voor u nog overblijft die de mol kan zijn is Sven, degene die 20 rad van fortuin raadsels oplost in 10 minuten? Want Yens zijn "test dat Uma zeker de mol niet is" is met glans geslaagd? Dat kan ik toch ook allemaal moeilijk geloven. Bovendien heeft Sven de meeste knoppen afgedrukt van allemaal in dat huis toch.
Degene die eerst elk raadsel standaard de helft van het geld spendeert? En als mol ken je de puzzels he... ze verkopen dat als "hij is copyrighter", maar dat was gewoon té consequent...

Uma zei bij die eerste proef als eerste "ik wil wel krijger zijn". Zou ik als mol ook doen.
Yens saboteert zo opvallend dat ik niet kan geloven dat hij de mol is. Eerder een slimme kandidaat die anderen probeert op het foute spoor te zetten. Toen er een nieuwe mol moest gekozen worden, was uit dat gesprek met GDC ook al duidelijk dat zijn tactiek bestond uit andere kandidaten misleiden door "zaadjes te planten" ofzoiets (anderen verdacht maken).

Nooit gedaan toch?

Ik weet in ieder geval dat Manu door dat pand te zien strompelen en ongeveer 39 minuten te zien schilderen bij die pasvragen het meest frustrerende stuk van heel De Mol 2022 was.
En toen GDC zei: "ja Manu nog 10 seconden". Ge wist gewoon dat die dan toch net op de grond zou vallen :unsure:
Echt de 'Philip' van dit seizoen: pure onkunde in de opdrachten (al was Philip nog een pak vreemder qua persoonlijkheid)

Waar is de "follow the money" tabel eigenlijk van dit seizoen?

Gewoon al dat voorbeeld met die 2 potten gisteren, ineens zegt hij dat op die tekening een witte pot zonder oren stond.
Uma (die dan zogezegd misschien de mol is??) begint dan enorm overtuigend te zeggen "NEE NEE het was een bruine pot met oren WTF really!?".
En het was ook duidelijk dat op dat bed niet gemold werd en zeker niet door de man die alle rad van fortuin puzzels oploste.
En zonder blinddoek een rode knop voorbij wandelen die langs een smalle trap hangt waar je op aan het stappen bent?
Ik ben daar niet zeker van. Sven lost de raadsels inderdaad op, maar wanneer het bed schuin hangt ziet ge hem op een bepaald moment dat hij zogezegd probeert om objecten achter zijn rug te voelen (en die daardoor op de grond belanden).
Met die knoppen: ook hij duwt niet op de cruciale laatste knop, dus alles daarvoor maakt niet uit want 0 euro verdiend.
Dat is classic mollengedrag: blijkbaar heel hard uw best doen maar toch geld verspelen, jammer toch :p

Op basis van deze aflevering zou Sven voor mij perfect de mol kunnen zijn. Maar ik vind dat hij in de vorige afleveringen dingen heeft gedaan die je als mol niet zou doen.

Voor mij is het ook eerder Uma.
Mogelijks verklaart dat ook waarom ze daar op dat dak zat te wenen? De druk van het mol zijn, haar partner die nog eens op bezoek was... Toch een vreemd moment om het mentaal lastig te krjigen vond ik in ieder geval.

Maar bij die proef van Yens en Uma zegt zij telkens het juiste antwoord, om dan Yens te volgen die random compleet het foute antwoord geeft.
Hoe die dan met die stok zo vreemd deed, die reacties boven op dat pand bij de 2e proef, hoe die "van de kaart was" tijdens zijn blinddoek moment en dan bij die laatste knop bewust naar de grond kijkt en er voorbij loopt. Als hij zeker van zijn stuk is laat hij net als Sven toch gewoon de proef slagen?

Maar bij die proef van Yens en Uma zegt zij telkens het juiste antwoord, om dan Yens te volgen die random compleet het foute antwoord geeft.
Hoe die dan met die stok zo vreemd deed, die reacties boven op dat pand bij de 2e proef, hoe die "van de kaart was" tijdens zijn blinddoek moment en dan bij die laatste knop bewust naar de grond kijkt en er voorbij loopt. Als hij zeker van zijn stuk is laat hij net als Sven toch gewoon de proef slagen?

Ja ik weet het, maar ik vind het echt te opvallend hoe Yens 'in beeld' telkens de boel lijkt te saboteren.

Uma zou toch ook wel een hele matige mol zijn hè. Zelden zo iemand zo slecht zien liegen.

Betwijfel trouwens sterk of de mol als eerste zou gaan bij die laatste proef.
Of iemand een goeie mol is hangt af van 2 factoren voor mij: het aantal geslaagde mollestreken en in welke mate de kandidaten de mol in het vizier hadden.

Die laatste proef was ook weer het toonbeeld van veiligheid. In een vervallen gebouw met allemaal open ramen en trappenhallen iemand geblindoekt doorsturen. Daar is toch ook serieus wat gestuurd door de productie want no way dat ge daar zo geblinddoekt uwe weg in terug vindt.
Die proef op zich viel toch mee?
Alleen op het einde dacht ik van euuuuhh?
Komt Sven daar geblinddoekt het dak op en wandelt daar nog een paar meter op het dak. Niemand (kandidaten/cameracrew) die hem stuurt/reageert op hem. Bleef daardoor gewoon doorwandelen.

Mogelijks 2K kunnen binnenhalen door alle spreekwoorden/zegswijzen te herkennen en door vol te houden en niet van het bed te vallen. Regelmatig (het meest?) kunnen raak gooien met de bijl. Ja echt in beeld gebracht als potentiele mol.

Ik weet dat het maandagochtend is en dat het leuk is om even pedant te doen. Maar als je tegen deze middag al je hersencellen actief hebt gekregen met een paar koppen koffie kan je het misschen correct lezen als in : Misschien is Sven de mol en hebben ze hem misleidend in beeld kunnen brengen vanwege het verloop van de proeven.

Het is niet zo gek om dat als mogelijkheid te overwegen. Maar bon.

Ze komt wel vlotter over in café de mol.

Hadden ze nu gewoon ergens in het programma gezegd dat ze dyslexie had was 'Mericulus' heel logisch geweest

Eigenlijk hadden we dat misschien wel moeten afleiden. Maar ze gaat er wel leuk mee om. Ik vind het wel leuk om zulke kandidaten er in te hebben zitten. Tot de laatste aflevering blijf je nog steeds ergens twijfelen over of het al dan niet opzettelijk is wat ze allemaal doet. Ook al zou het compleet onlogisch zijn om dat allemaal zo prominent in beeld te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Die proef op zich viel toch mee?
Alleen op het einde dacht ik van euuuuhh?
Komt Sven daar geblinddoekt het dak op en wandelt daar nog een paar meter op het dak. Niemand (kandidaten/cameracrew) die hem stuurt/reageert op hem. Bleef daardoor gewoon doorwandelen.

Hebben ze geen oortje in?
Ze konden toch de molhandlanger ook goed horen en mee communiceren.
Ik heb er allesinds geen luidsprekers zien staan. Zou ook verklaren waarom ze redelijk vlot blindgedoekt door het gebouw gaan.

Ik gok op Uma als de mol.

Maar Sven heeft gisteren ook goed kunnen mollen. Zo'n typische moltactiek door heel goed z'n best te doen (alle vragen beantwoorden) wetende dat er op het einde alles kan afgaan door dat bed. En dan verzekering inbouwen door telkens de letter E te kopen. Perfect imo.

Dusja misschien zit ik mis.

Ben in slaap gevallen. Blijkbaar iets gemist met Yens of Sven en wenen en beelden en familie.

Toeme toch é.

En dan nog nekeer moeten horen dat ons favo deelneemster eruit ligt. Ik zal dat moeten van mij afschrijven vanavond in m'n mollenboekje.

Terug
Bovenaan