De Mol 2022

De Mol 2022

Ben ik de enige die het steeds minder kan boeien? Die opdrachten worden steeds langer uitgerokken en met meer "moving parts" gemaakt, maar boeiender? Nope, niet echt. Het grootste euvel voor mij is echter dat de groep aan kandidaten me geen zak kan schelen en het ook volledig nutteloos is te speuren naar een mol als nagenoeg iedereen speelt dat hij wel eens de mol zou kunnen zijn. Nu lijkt het soms alsof je kijkt naar een bende lompe kiekens zonder kop die zich aan Chiro-spelletjes met een groter budget wagen.
Ik heb dat ook wel, maar dat is denk ik voor een groot deel omdat ik het grootste deel van de kandidaten niet echt boeiend vind dit jaar. Dat iedereen expres gaat zitten mollen om op die manier zichzelf verdacht te maken is een kritiek die elk jaar weer terugkomt, maar op zich vind ik dat nu net iets dat dit jaar beter meevalt dan gewoonlijk. De proeven slagen doorgaans toch voor het moment?

Ben ik de enige die het steeds minder kan boeien? Die opdrachten worden steeds langer uitgerokken en met meer "moving parts" gemaakt, maar boeiender? Nope, niet echt. Het grootste euvel voor mij is echter dat de groep aan kandidaten me geen zak kan schelen en het ook volledig nutteloos is te speuren naar een mol als nagenoeg iedereen speelt dat hij wel eens de mol zou kunnen zijn. Nu lijkt het soms alsof je kijkt naar een bende lompe kiekens zonder kop die zich aan Chiro-spelletjes met een groter budget wagen.
Dit dus. Die proef met die maanlanding was ook voor het publiek totaal niet interessant. Zelfs de tussenopdrachten waren van een kleuterklasniveau. Ik hoop voor een deel dat Corona roet in het eten heeft gegooid, pun intended.

Ook het feit dat het voor eenieder daar een goedkope plezierreis is, doet de charme van het programma vergaan.

Dit snap ik wel. De zin om de opdrachten te doen lukken is precies ook ver te zoeken, omdat iedereen zo graag wil mollen om andere kandidaten op het verkeerde been te zetten. Misschien mis ik iets en ligt het aan mij, maar wilt er dan echt niemand met een zo groot mogelijk bedrag eindigen?

Ik verstond iets niet dus Emmanuelle kan dus blijkbaar iets of wat spaans ?
De opdracht is Spaans leren , ze gaat toch in het ander groepje en niemand die daar iets van maakt in de groep ?
Die kan inderdaad Spaans. Maar er zijn nog 2 of 3 kandidaten die in Spanje wonen...

Ik neem aan dat deze personen dat deel van de proef niet mochten doen.

Laatst bewerkt:
De opdracht is Spaans leren , ze gaat toch in het ander groepje en niemand die daar iets van maakt in de groep ?

Die kan inderdaad Spaans. Maar er zijn nog 2 of 3 kandidaten die in Spanje wonen...

Ja toen ze dat aan het verdelen waren, is er fel geknipt in de montage vond ik.
Waarschijnlijk was er vanuit de productie gezegd: ja gij en gij kunt al Spaans, dus graag 2 anderen voor deze opdracht.

Ja toen ze dat aan het verdelen waren, is er fel geknipt in de montage vond ik.
Waarschijnlijk was er vanuit de productie gezegd: ja gij en gij kunt al Spaans, dus graag 2 anderen voor deze opdracht.
Moest ze dan ook doen alsof ze niet wist dat Léon een leeuw is?

Mijn Spaans beperkt zich tot dos cervasas por favor, maar dat kon ik daar nog wel uit opmaken..

Mijn Spaans beperkt zich tot dos cervasas por favor, maar dat kon ik daar nog wel uit opmaken..
Wat is uw punt?
Dat er volgens u geen Spaans sprekende persoon de Spaanse proef gedaan heeft omdat ze dat zelf niet wouden doen en dat er ook niemand van de andere kandidaten daar niets op gezegd heeft?
:unsure:

Ik neem aan dat deze personen dat deel van de proef niet mochten doen.
Is dat? Zijn er twee of drie kandidaten die in Spanje wonen? Wie dan?
Ik kan het goed gemist hebben, maar weet de rest dat Manu Spaans kan? Als de rest zijn mol in het oog wil houden, is het niet zo heel raar dat mensen het met een "onlogische" verdeling eens zijn, ook.

Die Uma kon alleszins ook een aardig mondje Spaans, gelet op haar uitleg bij het serveren van de maaltijden vorige week.
Trouwens, ook wel vreemd. Al twee opdrachten waar diepteduiken een onderdeel van is, en al meerdere opdrachten waar kennis van het Spaans belangrijk is. Wetende dat Uma in het verleden al duikervaring heeft, lijkt het toch raar dat die opdrachten precies op haar maat worden gemaakt.

Aan de andere kant is het volgens mij wel behoorlijk duidelijk dat er gevraagd werd om geen kandidaten met kennis van Spaans door dat dorp te laten wandelen, dus misschien werd iets gelijkaardigs ook gevraagd bij de zeemeermin vorige week.
En ze zitten natuurlijk op de Canarische eilanden, dus duiken en Spaans zijn wel een redelijk logisch onderdeel van het spel.

Laatst bewerkt:
Wat is uw punt?
Dat er volgens u geen Spaans sprekende persoon de Spaanse proef gedaan heeft omdat ze dat zelf niet wouden doen en dat er ook niemand van de andere kandidaten daar niets op gezegd heeft?
:unsure:
Dat ik het bizar vind.

Als Mol is het slecht gespeeld als je Léon niet vindt maar nadien wel Spaans blijkt te kunnen, als kandidaat lijkt het me ook bizar om zoiets eenvoudig te mollen.

Wat betreft de opdracht waar jij het op hebt lijkt het met wel de meest logische uitleg, want voor zover wij konden zien leek er ook niemand verontwaardigd/verrast toen Manu de vertaling gaf.

Is dat? Zijn er twee of drie kandidaten die in Spanje wonen? Wie dan?
Ik kan het goed gemist hebben, maar weet de rest dat Manu Spaans kan? Als de rest zijn mol in het oog wil houden, is het niet zo heel raar dat mensen het met een "onlogische" verdeling eens zijn, ook.
Dat hebben ze toch gezegd in de mol. Ik denk in de 1e aflevering. Ik weet niet meer wie.

Dan is Sven daar even verdacht, he.

Maar bon, ik persoonlijk heb Emanuelle al uitgesloten als mogelijke mol.

Dan is Sven daar even verdacht, he.

Maar bon, ik persoonlijk heb Emanuelle al uitgesloten als mogelijke mol.
Waren het niet enkel Toon en Manu die daar stonden toen ze het niet vonden?

Sven was zeer flauw op de balk, maar volgens mij had Uma toen al de leeuw aangeduid.

Tijdens de bts aflevering, mocht het blijken dat zij de mol is: "Dus, ze gaan Spaans moeten leren, gij kunt Spaans, zorg dat ge absoluut niet in dat groepje geraakt he!"
Maar idd, dat was ook weer zoiets :wallbash: En dan meteen giechelen toen Anke vertelde welke zin ze had lopen zeggen tegen de helft van dat dorp, vooraleer de vertaling was gegeven (toch, of herinner ik me dat verkeerd?) :unsure:
Mor enfin jongens. Er is toch duidelijk gevraagd: "Wie wil er Spaans LEREN?" Niet: "Wie KAN er Spaans?" Waarom zou je u daarvoor direct opgeven als je al een grote kennis hebt van de Spaanse taal?

Het kan trouwens ook zijn dat men off screen heeft meegedeeld dat mensen die goed Spaans kunnen inderdaad niet mee mochten doen.

Die Uma kon alleszins ook een aardig mondje Spaans, gelet op haar uitleg bij het serveren van de maaltijden vorige week.
Trouwens, ook wel vreemd. Al twee opdrachten waar diepteduiken een onderdeel van is, en al meerdere opdrachten waar kennis van het Spaans belangrijk is. Wetende dat Uma in het verleden al duikervaring heeft, lijkt het toch raar dat die opdrachten precies op haar maat worden gemaakt.

Aan de andere kant is het volgens mij wel behoorlijk duidelijk dat er gevraagd werd om geen kandidaten met kennis van Spaans door dat dorp te laten wandelen, dus misschien werd iets gelijkaardigs ook gevraagd bij de zeemeermin vorige week.
En ze zitten natuurlijk op de Canarische eilanden, dus duiken en Spaans zijn wel een redelijk logisch onderdeel van het spel.

Er is wel een verschil tussen het duiken van Uma/Emmanuelle en het duiken van Jens/Bert(?) hè. Geef mij een duikuitrusting en ik kan meters diep gaan tot op een bepaald punt, maar met hetgeen Jens/Bert moesten doen zou ik ook serieus sukkelen. Zeker aangezien zij direct van in de zee naar beneden moesten gaan en niet vanop een hoogte.

Mor enfin jongens. Er is toch duidelijk gevraagd: "Wie wil er Spaans LEREN?" Niet: "Wie KAN er Spaans?" Waarom zou je u daarvoor direct opgeven als je al een grote kennis hebt van de Spaanse taal?

Als je al Spaans kunt , heb je meer kans om de opdracht te doen slagen dus meer kans op geld in de groepspot.
Dus ofwel mochten ze inderdaad niet deelnemen , maar dat zou wel heel belachelijk zijn de programmamakers, dan moeten ze maar geen dergelijke opdrachten insteken.

Emmanuelle kon toch duidelijk in aflevering 2 toch nog een lesje spaans gebruiken ;)
Net zoals de helft van de vlamingen nog een lesje Nederlands kan gebruiken.

Terug
Bovenaan