Wat de rede ook moge zijn dat ze haar in het programma gestoken hebben, het lijkt er in de verste verte niet op dat het is om een minderheidsgroep te vertegenwoordigen, terwijl dat de andere jaren toch wel zo telkens leek en deze figuren vaak juist populair in beeld waren.
Ik denk niet noodzakelijk dat je bij het selecteren al kan weten dat dit (al die domheid irritant gedrag en deze haat) zou gaan gebeuren.
Maar bij het knippen en monteren kan je dat wel zien gebeuren, daar bepalen zij voor een zeer groot stuk hoe veel men gaat focussen op haar en dus ook wat de reactie van het kijkerspubliek gaat zijn. Vb. dat cursief gedrukt Mericilus zo vaak herhalen was dat echt nodig. Bij die duikproef zolang focussen dat zij met een hoop drama dit niet kan, is dat nodig? De makers lijken in de montage echt niet de moeite te doen om de haat in de perken te houden. Dit begrijp ik dus niet, als je een programma als temptation island monteert OK, maar de mol?
Terwijl het moment dat iemand een zware spierscheur oploopt en keihard op de grond faceplant, met het gevolg dat ze het spel zelfs moet verlaten: daar werd nog geen 5 seconden schermtijd aan besteed in aflevering 1.
Alé, elk seizoen zagen van "die persoon zit er alleen bij omdat ze nog iemand uit een minderheid zochten", maar nu die verdachtmaking niet maken want Manu is irritant? De kronkels die jij toch altijd maakt.
Jullie willen altijd 10 intellectuele, competitive atleten in dit programma, maar dat is de Mol nooit geweest en zal het ook nooit worden. Het gevoel geven dat iedereen mee kan doen aan De Mol, of je nu slim, dom, atletisch of een couch potato, jong of oud bent is de essentie van het programma.
Manu is een kleurrijk persoon, en dan doel ik niet op haar huidskleur. Je weet dat daar zaken mee gaan gebeuren, je weet natuurlijk nog niet wat. Die "Mericulus" was gewoon hilarisch. Ik zie het nu ook niet direct in haar, maar Manu kan hier evengoed gewoon een pagina uit Cathy haar boekje volgen hé. Niet naar de Mol komen om vrienden te maken, wel om te winnen.
Ik denk dat je vooral naar jezelf moet kijken als die beelden van Manu bij jou haatgevoelens oproepen, niet naar de programmamakers. Ik zie mezelf ook niet meteen op café gaan met haar, maar wat jij hier allemaal al uitgespuugd hebt over haar is niet normaal hoor. Uiteindelijk komt je kritiek er op neer dat je haar gewoon niet in beeld wil.
En waarom zouden ze in hemelsnaam meer aandacht hebben moeten gegeven aan Nele haar val? Op dat moment in het programma wist Nele zelf nog niet hoe ernstig het was. Dat weten ze dan natuurlijk achteraf wel in de montage, maar wat wil je dat ze zeggen? Nele is gevallen, ps in aflevering 3 gaat ze er uit omdat ze een spierscheur heeft? Snap jij dit programma eigenlijk?