Ik vond het wel leuk eigenlijk. Iedereen met een beetje verstand weet dat er waarschijnlijk voorbij is gegaan aan het feit dat Philippe blijkbaar nooit echte controverse heeft meegemaakt. En dat is hun eigen fout, zeker niet die van Philippe. Die zal vermoedelijk wel wat bagger over zich heen krijgen.Die passage van GDC bij Café De Mol gisteren was toch tenenkrullend. Daar in naam van de productie gaan zitten verkondigen dat ze Philippe nog steeds als ideale mol zien en dat hij het zo goed deed want niemand verdacht hem... nee, Philippe zijn uitleg hoordende zat het vol met red flags en was hij gewoon niet de juiste persoon voor deze rol. En dat niemand hem verdachtte heeft misschien meer te maken met het feit dat hij vanaf aflevering 2 niet meer heeft gemold (terwijl hij genoeg kansen had). Ze hebben daar als productie een fout gemaakt, en ik hoop voor de volgende seizoenen dat ze dat beseft hebben. Dat ze dat niet publiekelijk willen toegeven heeft hopelijk eerder te maken met feit dat ze iemand die al neerligt niet nog een extra stomp willen bijgeven.
Een mol moet op de achtergrond kunnen blijven, genoeg zelfvertrouwen hebben, tegen genoeg (mentale) druk kunnen én snel probleemoplossend kunnen denken. En naar wat we gezien hebben miste je die laatste 3 toch grotendeels bij Philippe. Dat de productie niet inziet dat iemand die nog nooit 'grote problemen' heeft meegemaakt in z'n leven een giant red flag is...
Al ben ik wel blij dat er aandacht werd besteet aan het mentale, want ik vind dat ze duidelijk moeten maken dat Philippe hierin geen enkele schuld heeft. Uindelijke zal bijna iedereen die die rol aangeboden wordt deze aanvaarden, het is aan de productie de vraag aan de juiste persoon te stellen.
Goh, binnenkort eens een aflevering waar je pasvragen kan kopen aan 1000euro per stuk of een vrijstelling aan 10.000euro en de prijzenpot is weer gehalveerd. Uiteindelijk is er tot nu toe nog geen enkele opdracht geweest waarbij geld te verliezen was en is er al 3 afleveringen niet gemold, ergens logisch dat het prijzengeld zo hoog is.
Maar als je hem nadien niet meer ziet mollen op momenten dat het kan, alle proeven waar hij aan meedoet lukken en andere kandidaten wel ziet klungelen dan richt je gewoon je pijlen op iemand anders denk ik.
En ondanks dat er wat rond moest worden gedanst vond ik het wel heel leuk om nu al even inkijk te hebben naar hoe de productie omgaat met de mol. Ja, Philippe is blijkbaar een beetje een slappeling. Maar dat is ook helemaal ok. Ik vind het heel mooi voor die jongen dat zijn leven op wieltjes is gegaan tot nu toe. Ik hoop wel dat hij goed om gaat kunnen gaan met het publieke gezever. En het is ook wel een beetje chapeau dat hij zo voor zichzelf kiest terwijl hij zichtbaar aan het aftakelen was. Dit was niet goed voor hem geweest als hij had moeten doordoen.
Het is een boeltje geweest tot nu toe. De opdrachten waren te hectisch en te moeilijk (in het begin) en de creativiteit die bij de vorige editie noodzakelijk was is nu een beetje afwezig geweest. Maar deze aflevering was eigenlijk een opflakkering. En ik weet nog niet of nu snel ene nieuwe mol uitkiezen positief gaat blijken, maar de komende opdrachten zagen er ook interessant uit. Geen probleem om dus de verdere afleveringen met open visier te bekijken.
Het lijkt me in ieder geval een waanzinnig leuke ervaring om te mogen mollen.
Laatst bewerkt:
.