De Mol 2022

De Mol 2022

Het slaat ook gewoon nergens naar wat uw maat zegt.

Dus elke kandidaat die ooit heeft meegedaan heeft volgens hem van zijn eigen gezegd dat die de mol zou kunnen spelen.
Dus ook een Jens, een Manu, een Joeri etc
Waarom vind je dat dat nergens op slaat? Omdat het op tv zo overkomt voor jou?

Het is trouwens geen maat van mij.
Dat was naar mijn weten enkel in het Vietnam seizoen, toen ze op voorhand nog geen mol gekozen hadden.

Want, bijvoorbeeld, bij het eerste seizoen sinds de herstart (mol Gilles, Argentinië) herinner ik mij dat men in de allereerste aflevering verdeeld zat over 2 auto's. In auto 1 zat iedereen die 'nee' had geantwoord op de vraag 'zou je de mol willen zijn', in auto 2 iedereen die 'ja' had geantwoord.
Goed mogelijk ja. Intussen zijn er al heel wat verschillende seizoenen geweest met verschillende insteken.

Was het eigenlijk niet beter geweest om nieuwe kandidaten toe te voegen tot 10 die ook de mol kunnen zijn, en met dubbele afvallers te werken?

Dan zou er meer spanning geweest zijn, nu voelt het spel vrij verpest aan omdat je iedereen al eens als gewone kandidaat gezien hebt

Ik heb er nog eens over nagedacht. Misschien onderschat ik inderdaad de last van het zijn van een mol, en vooral meedoen in een TV-programma. Dit zal de beste keuze zijn die men op dit moment kon maken, en dan is het beter dat je dit inderdaad als tv-maker of programmamaker dit wat kadert, ook al is dit niet zo makkelijk. Blijkbaar werkt het, want ik merk dat er vooral lof is om de keuze die men maakte, en minder onbegrip enzovoort. Als je nu vanuit de productie of het team plots gaat zeggen: "het is een slechte mol", dan is dat ook wel hard. Misschien kan je zeggen: "misschien was het niet de juiste mol, maar het is wel een aangename kandidaat die een moedige keuze kan maken, en er zijn wel ergere dingen in het leven dan niet de mol kunnen spelen. En nu zal zijn entourage tenminste weten dat het een oprechte en eerlijke kerel is", iets in die aard.

Als er dan een fout is gemaakt, dan is dit helemaal aan het begin v/h seizoen nog voor de mol eigenlijk al startte. Maar soms kan iets op papier goed lijken, en werkt het uiteindelijk dan niet, en dat is misschien daar gebeurd. Soms kan je pas weten of het iets voor jou is eens je in die situatie zit.

ik vraag mij eigenlijk af: wat als Nele de Mol was, en er effectief de brui aan moest geven met die blessure?

Jij hebt uw antwoord voor jouw "wat als?" scenario.

Ik denk eerlijk , iemand die nog nooit eens tegenslag gekend heeft , dat dat onmogelijk een goeie mol kan zijn .

Dit is ook wel het bewijs , dat je ondanks allerlei testen , toch nog de verkeerde mol kan kiezen , die ene procent die er toch doorgeraakt .

Anno 2022 is het absoluut not done om als productie uw kandidaten af te kraken . Dus logisch dat ze hem beschermen .

Anyway , tis opnieuw van 0 begin . Ik gok op Bert voorlopig .

Ja als ik nu uit deze groep een mol mocht kiezen, zou ik zeker een sterke kandidaat pakken.

Yens was duidelijk al tactisch bezig ('zaadjes planten bij andere kandidaten' om zijn eigen kansen te verbeteren bij de eliminaties).
Bert vind ik een twijfelgeval, maar het zou kunnen.

En dan ook de vraag: in hoeverre moet die persoon zijn/haar stijl gaan aanpassen om plots de mol te zijn. Bij zowel Yens als Bert denk ik: goh, dat valt wel mee. Uma ook een optie, maar Bert/Yens vond ik tot nu toe toch meer 'verdacht' van nature uit.

In tegenstelling tot Sven: dat lijkt me een heel sterke kandidaat, maar net daarom zou het hard opvallen als hij ineens dingen doet mislukken.
Emanuelle, sorry maar no way, dat is zeker nu te riskant om die plots mol te maken.

Trouwens, als ik daar nu als kandidaat op het scherm zag staan "je blijft gewoon kandidaat", dan nog zou ik subtiel mijn gedrag veranderen tijdens de komende opdrachten. Gewoon om twijfel te zaaien bij de rest.

Op dat vlak wordt het seizoen nu wel interessant, natuurlijk, want er zullen er wel een paar zijn die plots anders beginnen doen dan ervoor.

Waarom heeft Bert eigenlijk gezegd tegen Philippe dat hij in zijn slaap praat? En dan nog letterlijk herhalen wat hij zei. Ik zou gezwegen hebben en voetjes omhoog, recht naar de finale. Da's al even achterlijk als Manu

Dit was 1 jaar zo, dat hebben ze toen ook expliciet gezegd in de laatste aflevering van dat seizoen.
Was dat niet dat jaar met Elizabeth, waarin de Mol ter plekke gekozen werd en ze dus sowieso alleen maar kandidaten nodig hadden die Mol wilden zijn?
Ik dacht toch ook dat je op het selectieformulier kon aangeven of je Mol of niet wou zijn.

Waarom heeft Bert eigenlijk gezegd tegen Philippe dat hij in zijn slaap praat? En dan nog letterlijk herhalen wat hij zei. Ik zou gezwegen hebben en voetjes omhoog, recht naar de finale. Da's al even achterlijk als Manu

Ook al over nagedacht. Ik zou hem ook wel geconfronteerd hebben, gewoon om zijn reactie te zien.
Ik heb ook al eens gepraat in mijn slaap, maar meestal kraam ik dan totale onzin uit.

Zou wel eens willen weten wat Philippe exact gezegd heeft in zijn slaap, en wat zijn reactie was toen Bert hem daarop aansprak. Op dat moment moet je als mol keihard kunnen liegen natuurlijk... (bv. 'ja ik was aan het dromen dat ik de mol was', of 'ja ik kraam soms totale onzin uit in mijn slaap, wat heb ik nu weer gezegd')
Als het echt super duidelijk was voor Bert dat Philippe de mol was o.w.v. wat hij gezegd heeft in zijn slaap, dan had Bert inderdaad beter gezwegen en hem extra in de gaten gehouden.

Gisteren avond uitgesteld gekeken maar al onmiddellijk gespoiled via nieuwssites. Waarom toch??

Iemand dat de mol kijkt zal het wel via tv zien.
Iemand dat de mol niet kijkt kan het toch 0,0 schelen wat er daar gebeurt?

Was echt pist

Gisteren avond uitgesteld gekeken maar al onmiddellijk gespoiled via nieuwssites. Waarom toch??

Iemand dat de mol kijkt zal het wel via tv zien.
Iemand dat de mol niet kijkt kan het toch 0,0 schelen wat er daar gebeurt?

Was echt pist
Tja. Dat staat altijd op de nieuwssites. Het is nu niet alsof dat niet geweten is. Ik kijk ook uitgesteld en check speciaal geen nieuwssites voor ik dat heb gekeken. Je kunt ook naar de betere krant surfen en daar zal niks te zien zijn van de mol:

Tja. Dat staat altijd op de nieuwssites. Het is nu niet alsof dat niet geweten is. Ik kijk ook uitgesteld en check speciaal geen nieuwssites voor ik dat heb gekeken. Je kunt ook naar de betere krant surfen en daar zal niks te zien zijn van de mol:

Normaal blijven ze vrij geheimzinnig de avond zelf: "Deze persoon verlaat de mol na spannende proef"

Nu was het:

DE MOL STAPT ER UIT!!!!!!! omgggg xx

Normaal blijven ze vrij geheimzinnig de avond zelf: "Deze persoon verlaat de mol na spannende proef"

Nu was het:

DE MOL STAPT ER UIT!!!!!!! omgggg xx
Nog erger, ik checkte gewoon efkes mijn mails tijdens het uitgesteld kijken gisterenavond en er was al ne mail van het nieuwsblad om dat wereldschokkende nieuws te melden in hun subjectline.

Dit was een totale miscast, mogelijk door corona een aantal castings van op afstand moeten doen en een vertekenend beeld gekregen?

Jammerlijke situatie natuurlijk voor hem, ik betwijfel of er een TVcarriere gaat inzitten voor de Phille.

Wat doet die Gilles nog trouwens?

Allemaal opgezet spel! Phillippe doet aan amateurtoneel en wist op voorhand dat hij er halverwege uit zou moeten gaan en was nooit de echte mol.
Ale ja da hoop ik toch. :unsure:

Enerzijds logisch dat hij opstapte , hij had geen vat meer op de groep , er is nu al enorm veel geld binnengehaald (bijna evenveel als vorig seizoen)

Anderszijds waren er toch redelijk wat proeven waar je niet kon mollen , bij de fietsopdracht kon hij eigenlijk niet mollen of het was iemand van zijn fiets gooien of zelf niet toekomen.

Maar er was bvb. Ook de balonnen opdracht en daar zorgt Philippe dat de opdracht lukt en laat hij de opdracht niet mislukken door Nele haar geklungel

Terug
Bovenaan