De Mol 2022

De Mol 2022

Kunnen nieuwssites eindelijk eens stoppen met te spoilen aub?

Ik kijk altijd wat uitgesteld, per ongeluk nieuwsblad.be opengedaan en daar staat dan in koeien van letters dat de mol het aftrapt.

En ja, het seizoen van vorig jaar was het beste seizoen op Play4 ever…
En dat kwam doordat de focus toen lag op de psychologische spelletjes (door Corona!), maar dat was net de sterkte…

En ik ken nog altijd niet alle namen van die grijze figuren die daar nu rondlopen…😂

Ik ben nog aan het twijfelen wat het grootste dieptepunt voor de reeks was na deze aflevering.

Ik snap de teleurstelling, maar in een wereld waar de meeste realityshows 90%+ op voorhand gescript zijn getuigt dit toch wel van grote authenticiteit en menselijkheid bij de productie.

Moedige en juiste beslissing, en nu toch weer een nieuwe en unieke dynamiek bij de deelnemers. Misschien net wat deze groep nodig had 😊

Nu, je kan nog zo sterk in je schoenen staan als je wil. Als je je verspreekt in je slaap en zo 1 medekandidaat een mega voordeel geeft. Ja dan kan ik me inbeelden dat je jezelf ziet als een faalhaas. Zeker voor zo een miljoenenproductie dat uitgezonden wordt in prime-time op tv. Dan moet je al heel heel sterk in je schoenen staan om daar nog een positieve draai aan te geven.
Gilles zei nochtans dat Bert na aflevering 2 de piste Philippe alweer had verlaten als verdachte, dus het kon wel degelijk.

Was ook duidelijk dat hij de mol was toen ze dat decor aan’t bouwen waren en die Anke vroeg: Philippe ge zijt zo afwezig? Ah nee, ik ben gewoon rustig aant schilderen en terwijl in de camera aan’t zien.

Gilles zei nochtans dat Bert na aflevering 2 de piste Philippe alweer had verlaten als verdachte, dus het kon wel degelijk.

Ik vind dat nu toch wel heel moeilijk om te geloven. Zeker als ge hem bijna letterlijk hebt horen zeggen dat em de mol is.

Die passage van GDC bij Café De Mol gisteren was toch tenenkrullend. Daar in naam van de productie gaan zitten verkondigen dat ze Philippe nog steeds als ideale mol zien en dat hij het zo goed deed want niemand verdacht hem... nee, Philippe zijn uitleg hoordende zat het vol met red flags en was hij gewoon niet de juiste persoon voor deze rol. En dat niemand hem verdachtte heeft misschien meer te maken met het feit dat hij vanaf aflevering 2 niet meer heeft gemold (terwijl hij genoeg kansen had). Ze hebben daar als productie een fout gemaakt, en ik hoop voor de volgende seizoenen dat ze dat beseft hebben. Dat ze dat niet publiekelijk willen toegeven heeft hopelijk eerder te maken met feit dat ze iemand die al neerligt niet nog een extra stomp willen bijgeven.

Een mol moet op de achtergrond kunnen blijven, genoeg zelfvertrouwen hebben, tegen genoeg (mentale) druk kunnen én snel probleemoplossend kunnen denken. En naar wat we gezien hebben miste je die laatste 3 toch grotendeels bij Philippe. Dat de productie niet inziet dat iemand die nog nooit 'grote problemen' heeft meegemaakt in z'n leven een giant red flag is...

Al ben ik wel blij dat er aandacht werd besteet aan het mentale, want ik vind dat ze duidelijk moeten maken dat Philippe hierin geen enkele schuld heeft. Uindelijke zal bijna iedereen die die rol aangeboden wordt deze aanvaarden, het is aan de productie de vraag aan de juiste persoon te stellen.

De prijzenpot is een van de grootste ooit, en de mensen hun kans is 1 op 5 om die te winnen. Wie wil er dan ineens nog de 2de keus mol worden voor 4 afleveringskes?
Goh, binnenkort eens een aflevering waar je pasvragen kan kopen aan 1000euro per stuk of een vrijstelling aan 10.000euro en de prijzenpot is weer gehalveerd. Uiteindelijk is er tot nu toe nog geen enkele opdracht geweest waarbij geld te verliezen was en is er al 3 afleveringen niet gemold, ergens logisch dat het prijzengeld zo hoog is.

Ik vind dat nu toch wel heel moeilijk om te geloven. Zeker als ge hem bijna letterlijk hebt horen zeggen dat em de mol is.
Maar als je hem nadien niet meer ziet mollen op momenten dat het kan, alle proeven waar hij aan meedoet lukken en andere kandidaten wel ziet klungelen dan richt je gewoon je pijlen op iemand anders denk ik.

Ik denk dat Philippe effectief nog een goede mol zou kunnen zijn. Zijn aimabele karakter maakt hem een favoriet waardoor hij wel mensen zou kunnen meekrijgen.

Wat vele hier onderschatten is het feit dat die mens vanaf dag 1 niet meer geslapen heeft van de stress en de schrik om zich te verspreken. Is dat een miscasting? Ja, dat denk ik wel. Maar de invloed van slaaptablet op iemand zijn mentale en fysieke welzijn valt niet onderschatten. Zowel naar weerbaarheid als naar zelfvertrouwen.

Stel u even voor: 8 dagen in een volledig vreemde groep, met een constante groepsdruk, fysieke en mentale proeven, de dubbele opdracht én ge hebt geen seconde meer geslapen bij wijze van spreken. Dat is een disaster waiting to happen.

Ik snap de teleurstelling, maar in een wereld waar de meeste realityshows 90%+ op voorhand gescript zijn getuigt dit toch wel van grote authenticiteit en menselijkheid bij de productie.

Moedige en juiste beslissing, en nu toch weer een nieuwe en unieke dynamiek bij de deelnemers. Misschien net wat deze groep nodig had 😊
Of gewoon: what he said.

En ge gaat me niet zeggen dat de productie geen draaiboek heeft over het vervangen wat de mol. Wat als die mol bij een van die proeven zn been breekt? Of een sterfgeval in de familie? Of corona oploopt?

Ik kan me niet voorstellen dat een productie als deze daar niet op voorbereid is. Maar goed, een beetje sensatie brengen door te doen alsof alles last minute bij elkaar geflanst is, daar is nog niemand van doodgegaan zeker?

De prijzenpot is een van de grootste ooit, en de mensen hun kans is 1 op 5 om die te winnen. Wie wil er dan ineens nog de 2de keus mol worden voor 4 afleveringskes?

En ja als ge in uw slaap na aflevering 1 dingen liggen zeggen hebt dat u verraden als mol, en een persoon zegt ook effectief direct tegen u wat hij u allemaal heeft horen zeggen, dan snap ik wel dat als mol ge psychologisch totaal gekraakt kunt worden en de moed kunt verliezen, niemeer kunt slapen… dat is ook een nachtmerrie. Die mens was een gigantische mol fan en u dan al direct semi verraden na 1 dag, bij een van de intelligentste kandidaten, kan serieus op u zelfvertrouwen inhakken.
De prijzenpot is nu één van de grotere, volgens één van de kandidaten, ik weet niet of dat echt zo is. Maar als ze straks een vrijstelling veilen, gaat er weer 10k uit.

En ge gaat me niet zeggen dat de productie geen draaiboek heeft over het vervangen wat de mol. Wat als die mol bij een van die proeven zn been breekt? Of een sterfgeval in de familie? Of corona oploopt?

Ik kan me niet voorstellen dat een productie als deze daar niet op voorbereid is. Maar goed, een beetje sensatie brengen door te doen alsof alles last minute bij elkaar geflanst is, daar is nog niemand van doodgegaan zeker?
Waarom wil iedereen zo graag zien dat er iets voorbereid is? Natuurlijk is er een draaiboek, maar dat gaat niet iets zijn wat ze al 10x geoefend hebben (zoals de proeven). Zoals Gilles dus al zei: Ze gingen er volledig vanuit dat deze mol het ging vol maken, zoals altijd. En last minute alles bij elkaar flansen is dan ook gewoon het draaiboek volgen. Daarin zit toch geen tegenstrijdigheid...

Waarom wil iedereen zo graag zien dat er iets voorbereid is? Natuurlijk is er een draaiboek, maar dat gaat niet iets zijn wat ze al 10x geoefend hebben (zoals de proeven). Zoals Gilles dus al zei: Ze gingen er volledig vanuit dat deze mol het ging vol maken, zoals altijd. En last minute alles bij elkaar flansen is dan ook gewoon het draaiboek volgen. Daarin zit toch geen tegenstrijdigheid...
Het gaat over GDC die gisteren bij Cafe De Mol letterlijk zegt dat ze hier niet op voorbereid waren en dat ze dat daar last minute in in elkaar gestoken hebben. Als hij vermoedelijk zit te liegen op nationale tv mag ik (en anderen) daar toch commentaar op hebben denk ik. ;)

Ik denk dat het zo gemakkelijk allemaal niet is inderdaad. Philippe heeft een uitgebreide briefing gehad op voorhand, de nieuwe mol zal het quasi zonder voorbereiding moeten doen, dat hebben ze in het verleden ook wel al eens gedaan maar het zal vast wel een grote impact hebben op de regie van de rest van het seizoen.

Ik sluit mij aan bij de rest van de meningen hier, het is een bijzonder zwak seizoen dit jaar, zowel qua opdrachten als kandidaten, en nu dus ook qua mol. Dat koersen en die drag queen show van gisteren boeide mij eigenlijk echt geen hol eerlijk gezegd. Ik mis proeven waarbij er meer psychologische componenten aan te pas komen, waarbij kandidaten wat meer tegen elkaar uitgespeeld worden.

De Bert stijgt wel in mijn achting, in het begin vond ik het een beetje een tenenkrommende wellness-coach maar ondertussen vind ik hem wel grappig en oprecht.

Het gaat over GDC die gisteren bij Cafe De Mol letterlijk zegt dat ze hier niet op voorbereid waren en dat ze dat daar last minute in in elkaar gestoken hebben. Als hij vermoedelijk zit te liegen op nationale tv mag ik (en anderen) daar toch commentaar op hebben denk ik. ;)
Dat heb ik ook gezien, maar dat was dus mijn punt: Je kunt wel een mogelijk draaiboek hebben in theorie, en toch niet erop voorbereid zijn, hè. "Ja, dan kiezen we uit de andere kandidaten een mol en doen we zoals bij dat ene seizoen" is een draaiboek, maar dan kun je niet zeggen dat iedereen erop voorbereid is, toch?

Hij molde ook gewoon niet meer, nochtans wouden ze ons gisteren graag wijsmaken dat hij de perfecte mol was. Bij de duikproef deed hij met Anke alles perfect, zelfs de random 17-jarige fotograferen en geen moeite doen om die te skippen. Met de fiets had hij ook perfect buiten tijd kunnen komen. Etc. De Mol was gewoon afwezig. Dan zou ik ook niet meer denken dat hij de Mol is 😛.

Ik denk eigenlijk na al die farsen het nog een heel sterk seizoen kan worden. Er zitten wel wat intelligente mensen bij de overblijvers. Verwacht nog wel goede dingen. Proeven worden dikwijls ook beter later in het seizoen.

Hij molde niet meer? Hebt ge gezien hoe hij die nagel in die stronk sloeg en hoe dat smal vrouwke moest uitleggen hoe hij dat stukske hout moest zagen? Ge zou het voor minder niet meer zien zitten 🤣 "Ik heb nog niks ergs meegemaakt int leven" 😋
No offense, maar hij ziet mij er echt de persoon niet uit die al veel handen uit de mouwen heeft gestoken als DIYr. Ik ken ook mensen die nog geen nagel kunnen kloppen of een gat boren in de muur 🤣.

Mijns inzien moet ge daar zelfs geen draaiboek voor hebben.
De oplossing die ze nu gevonden hebben is het eerste wat ik zei toen duidelijk werd dat de mol eruit ging. Ge hebt gewoon geen andere keuze dan uit het overgebleven groepke iemand te kiezen die dan helaas onvoorbereid is.
Ze zullen allicht de opdrachten ook wel wat aanpassen om mol-acties iets makkelijker te maken.

Alleen dat briefen zullen ze dan toch kort moeten houden. Als ze iedere avond met de kandidaten apart zitten en met één iemand blijven ze altijd 2 keer zo lang zitten (om die te briefen) dan zou dat ook wel wat opvallen.

Terug
Bovenaan