JorisBlack
Well-known member
Inderdaad, maar dat is dus 2400 euro gemold door het gewoon op een briefje te schrijven.Vind ik niet juist jouw uitleg. Sven zou €7600 eruit hebben gehaald hij doet er dus maar €2400 extra uit
De uitleg in dat hln artikel dat hier gepost werd, ok, ik begrijp de redenering wel ergens. Als de kandidaten niet gekeken hadden in de dossiers, had die 10.000 euro nooit uit de groepspot kunnen gaan. MAAR, dat 'kijken' had op zich ook al een straf (als niemand keek zouden ze 4000 euro verdienen). Dus ik blijf het echt zuur vinden, hoor... De makers zelf waren er toch ook niet zeker over blijkbaar (zie hieronder), en terecht. Het is wel een precedent voor de komende seizoenen, al hoop ik dat het stilaan gedaan is met dat bieden voor een vrijstelling. Dat is nu al 2 seizoenen na elkaar...
Hier is hun uitleg in hln:
“Voor de duidelijkheid: het was en is Lennart die zelf met dat idee naar ons is gekomen. We hebben dat dan duizend keer bekeken, gewikt en gewogen. Maar eigenlijk was het een gedurfde sabotage die hem door de anderen op een plateautje is aangeboden”, maakt presentator Gilles De Coster duidelijk. “Het was brutaal, ongezien, over the top. Eigenlijk hét signaal aan alle anderen om te zeggen dat hij de Mol was. Maar Lennart was heel zeker dat iedereen hem zelfs die daad zou vergeven. Omdat hij zo goed in de groep lag.” Er was bovendien grondig nagedacht over die ultieme sabotagedaad. “Lennart had zijn plan goed opgesteld. Hij ging als eerste de dagboekkamer in en keek niet in de dagboeken. Indien alle kandidaten dat hadden gedaan, had hij niet kunnen mollen. Maar Philip en Jasmien keken wel, zodat Lennart voor een zogezegde vrijstelling kon gaan. En ondanks die enorme som die verdween toch de sympathie van de groep behield.
Beste Mol ooit is ontmaskerd: winnaar gaat met amper 18.240 euro naar huis: “We hebben zelfs moeten afremmen”
Het spel is gespeeld en het doek is gevallen: de onverbiddelijke, brutale en geslepen Mol die de groepspot tot een historisch laag bedrag herleidde, is ontmaskerd. Na een zinderende finale, waarbij extra vragen nodig waren, ging de winnaar met slechts 18.240 euro naar huis. Een winnaar die...
Maar gelukkig boenk erop wie er gewonnen had.

Lennart heeft er meermaals voor gezorgd dat bij proeven (veel) meer geld is verdiend dan wanneer hij niet zou hebben meegedaan. Je moet als mol uiteraard wel eens af en toe je best doen, maar als er door jou duizenden euro's verdiend worden terwijl anderen falen, vind ik het toch fout hoor
€1500 erbij puur door Lennart.