De Mol 2021

De Mol 2021

Denk dat die ook wel gewoon Philip had vernoemd hoor :D
niet per sé he. Lennart heeft gewoon degene genoemd die iedereen op de planeet zeker wist dat hij zou gekeken hebben. Zeker vrijstelling (en niet naar een kandidaat), zeker geld weg.
Sven kan geredeneerd hebben: ik zet hoog in, en duid iemand aan die ik vertrouw. ok, dan hebben de kijkers een voordeel (maar er is daar een kijker afgevallen), heb je géén vrijstelling, maar blijft de pot gewoon lekker hoog.

alhoewel dat Sven in de finale met Isidoor toch ook proberen mollen heeft ze: van het moment dat hij achter die sleutel vertrok, tot hij naast Isidoor komt te staan, is er al meer dan 5000 euro uit de pot gelopen. om dan doodleuk te zeggen: ik ben allergisch, gijle kunt toch ook rond komen?

Ben ik het of hebben sommige mensen de onweerstaanbare neiging om te beginnen wenen over werkelijk alles? Damn zeg..

Het was weer heel aangename en spannende tv. Lennart was een goede mol. Niet verdacht tot op het ganse einde en toch wel wat streken uitgehaald, met die -10k als hoogtepunt (wat hem überhaupt niet ingefluisterd werd, integendeel). Dat er kandidaten tussen zaten die voor zichzelf speelden en een Flipper die wou bewijzen dat hij ook de mol kon zijn, is toch irrelevant hier? Zo'n deelnemers zitten er echt ieder jaar tussen, op Flipper na dan die klunzig wezen naar een nieuw niveau wist te tillen. Kortom, De Mol blijft een topprogramma, Lennart was een goede mol, ik kijk al uit naar volgend seizoen.

Zijn jullie serieus nog aan het wenen over die 10k? Er is hierdoor ocharme iets meer dan 2K uit de pot extra verdwenen.
Dat is toch te simplistisch.

Als je leest wat de redenering was van Lennart: 'als er iemand in de dossiers kijkt, dan kan ik mollen en is het hun schuld'.
Maar het inkijken van de dossiers, daar hing al een geldbedrag aan vast: 4000 euro. En de mol+productie heeft dus besloten om er -10.000 van te maken indien er iemand de dossier inkeek.

De inzet van die proef was dus 14.000 euro. Als er niemand had gekeken, was de groepspot namelijk 14.000 euro hoger. Dat is bijna het dubbele van wat de pot uiteindelijk is geworden.

En waarom moest dat 10.000 zijn? Waarom geen 8000? Dan zat je 'maar' 400 euro hoger dan het hoogste bod (7600 van Sven), en was het effect exact hetzelfde geweest.

Het was gewoon een slecht idee... van een overigens heel goede mol! Als letterlijk niemand je verdenkt tijdens het spel tot in de finale... We hadden het dit seizoen als kijker precies gemakkelijker dan de kandidaten om de mol te ontmaskeren, wat ook normaal gezien niet het geval is :p

Er zitten inderdaad altijd een paar kandidaten tussen zoal Philip die door hun gigantisch geklungel afleiden van de echte mol, maar het is toch de eerste keer dat zo'n klungelaar ook effectief door de rest van de kandidaten 100% verdacht werd.

En al dat gelul over de productie ... hij is zelf tégen de productie ingegaan. Meermaals zelfs blijkbaar. Veel harder gemold dan ze hem gevraagd hebben. Die 10.000 euro moet je echt gewoon zien als een afstraffing van de groep door Lennart omdat ze hem collectief compleet uitsloten als mogelijkheid. Gewoon zeer sterk en met veel lef gespeeld. En effectief: hadden de kandidaten zich aan hun afspraken gehouden, dan had Lennart zijn actie niet eens kunnen uitvoeren. Dus dubbele afstraffing.

En had hij 8000 geboden, dan had het misschien opgevallen dat hij toevallig 400 euro meer geboden had dan Sven. En dan gingen jullie nog gezaagd hebben.

Ik was er tijdens die aflevering ook niet helemaal gelukkig mee met het idee dat de mol 10.000 uit de pot haalde (er toen vanuit gaande dat Lennart de mol was), maar met wat we nu weten is dat gewoon een geniale mollenstreek geweest die echt wel past in het spel.

In dat seizoen in Vietnam (vorige seizoen niet meegepikt) was de opdracht in de finale ook maar forgettable en snel gepasseerd. Hier was de laatste opdracht ook het geval. Denk dat mensen meer willen weten wie het nu was dan hoeveel er nog bijkomt.

ik denk dat 10.000 gewoon gekozen is om de kandidaten toch eens proberen wakker te schudden...
maar ja, je hebt hier een groep kandidaten die niet alleen zelf molt, maar die ook nog eens per default andere kandidaten gaat uitsluiten als mol, wegens vage redenen.

iedereen was het direct eens over Noah, want "die was niet bij de oorspronkelijke 10, dus hoe zou dat kunnen?". alsof de productie daar geen rekening mee houdt. ik vond dat trouwens ook teleurstellend gebracht: dat hele "extra mol" gedoe heeft nauwelijks gespeeld, en Noah lag er dan al snel uit

Niemand die trouwens spreekt over de onthulling van de 2de mol volgende week? Ze doen er precies geheimzinnig over alsof dat we die zouden 'kennen'

iedereen was het direct eens over Noah, want "die was niet bij de oorspronkelijke 10, dus hoe zou dat kunnen?". alsof de productie daar geen rekening mee houdt. ik vond dat trouwens ook teleurstellend gebracht: dat hele "extra mol" gedoe heeft nauwelijks gespeeld, en Noah lag er dan al snel uit
Dat weet je niet op voorhand natuurlijk he. Had Noah er langer ingezeten, dan had die extra dimensie wel steeds meer beginnen spelen.

De makers hebben met grote ogen zitten kijken naar hoe Lennart het spel naar zijn hand zette. “Lennart was een brutale mol”, zegt De Coster. “Hij luisterde ook niet. Er waren proeven waarbij wij zeiden: ‘Laat de groep maar wat geld verdienen. Amuseer je gewoon.’ Maar nee, Lennart deed gewoon zijn eigen ding.” De opvoeder uit Schoonbroek was zelfs zó balorig dat hij bij de bomproef extra pikant eten kreeg. Zo wilden de makers voorkomen dat hij zich zou kunnen mengen om de pasvragen.

Geniaal detail dit. :D

Lennart gewoon een goeie mol he. De laatste 2 seizoenen van velen kritiek omdat de mol gewoon wat kruimels links en rechts wegneemt en de instructies van de productie volgen en niks meer. Nu tenminste een mol die in your face molt 10000€ simpel wegspelen. Een mol kan/mag dat niet hoor je overal. Ja dus wel en verdikke groot gelijk heeft hij! Want hij is de mol en kiest zelf zijn sabotage en als de productie hem zo'n kans heef moet je die grijpen en zo zijn ze zelf eens op hun plek gezet! Zalig toch 😎

Hij had op voorhand geen kostuum gekocht omdat zijn vriendin anders zou weten dat hij finale speelde (en mol was), dus foute suggestie.
Of gewoon just in case hij de finale zou halen? Ik heb ook geen kostuum, ik zou er wel ene halen puur voor het programma

Of gewoon just in case hij de finale zou halen? Ik heb ook geen kostuum, ik zou er wel ene halen puur voor het programma
Hij heeft het zelf gezegd in interviews.

Plusartikel Nieuwsblad
Een laatste vraag. Je schrijft je in voor het programma, en wordt gekozen als mol. En dan neem je toch geen kostuum mee voor de finale.

“Wacht, dat ga ik eens eventjes uitleggen. Ik heb thuis geen kostuum liggen. Ik ben maar een simpele Kempenzoon, hé. (lacht) Maar ik wilde er ook niet zomaar één gaan kopen. Mijn vriendin en moeder wisten dat ik meedeed aan het programma, maar niet in welke hoedanigheid. Als ik dan ineens was thuisgekomen met een kostuum, hadden ze al kunnen afleiden dat ik sowieso in de finale zou zitten. Je ziet, ook daar was over nagedacht.”

Hij heeft het zelf gezegd in interviews.

Plusartikel Nieuwsblad
Een laatste vraag. Je schrijft je in voor het programma, en wordt gekozen als mol. En dan neem je toch geen kostuum mee voor de finale.

“Wacht, dat ga ik eens eventjes uitleggen. Ik heb thuis geen kostuum liggen. Ik ben maar een simpele Kempenzoon, hé. (lacht) Maar ik wilde er ook niet zomaar één gaan kopen. Mijn vriendin en moeder wisten dat ik meedeed aan het programma, maar niet in welke hoedanigheid. Als ik dan ineens was thuisgekomen met een kostuum, hadden ze al kunnen afleiden dat ik sowieso in de finale zou zitten. Je ziet, ook daar was over nagedacht.”
De kans dat je in de finale zit is 3 op 10.. Kostuum kopen lijkt me nu ook geen verloren kost.

Wat je toch altijd moet lezen....twas voor velen weer simpel, obvious, saai...
Maar dat er niemand zijn naam invulde voor de finale is gewoon een heel goed teken, en kom niet af dat jullie het al wisten alleszins :sop:
Ik dacht mij in te schrijven voor volgend seizoen, maar ik maak blijkbaar toch geen kans tegen deze members. Kan ik me de moeite beter besparen.

Lennart gewoon een goeie mol he. De laatste 2 seizoenen van velen kritiek omdat de mol gewoon wat kruimels links en rechts wegneemt en de instructies van de productie volgen en niks meer. Nu tenminste een mol die in your face molt 10000€ simpel wegspelen. Een mol kan/mag dat niet hoor je overal. Ja dus wel en verdikke groot gelijk heeft hij! Want hij is de mol en kiest zelf zijn sabotage en als de productie hem zo'n kans heef moet je die grijpen en zo zijn ze zelf eens op hun plek gezet! Zalig toch 😎
inderdaad, die heeft dat gewoon goed gedaan, daarmee dat ik ook dacht dat het lennart niet zou zijn, ivm die 10.000€, want ge zou denken, allez, als mol valt dat toch enorm op?

echt waar, fantastische mol dit jaar!

Het is ook wel een leuk & goed seizoen geweest omdat de intressantste figuren tot het einde erin bleven. Philippe, Sven, Annelotte & Lennart, leuke karakters. Het zou misschien wel helemaal anders geweest zijn moest Katrien & Noah bv de finale zouden gehaald hebben. Vaak staat of valt het seizoen met wie er in zit en wie er tot het einde in blijft.

Terug
Bovenaan