De Mol 2021

De Mol 2021

Ik zat op Lennart sinds vorige aflevering (reactie op het Philip-nieuws), maar bij de start van de finale dat hij nog een kostuum moest halen, ben ik afgehaakt en naar Sven nog gegaan. Dusja, geniale actie..

der zouden hier toch echt fantastische kandidaten en mollen moeten zitten, als ge het hier leest.
allemaal kandidaten van BG forum: de mol is na de 1ste proef al gekend door de andere kandidaten, maar er zit 0 euro in de pot op't einde. spannende televisie.

Het is ook wel een leuk & goed seizoen geweest omdat de intressantste figuren tot het einde erin bleven. Philippe, Sven, Annelotte & Lennart, leuke karakters. Het zou misschien wel helemaal anders geweest zijn moest Katrien & Noah bv de finale zouden gehaald hebben. Vaak staat of valt het seizoen met wie er in zit en wie er tot het einde in blijft.
Deelnemers kunnen ook wel groeien natuurlijk als de groep kleiner wordt.

Ik vond dat er heel de uitzending sterk werd gezinspeeld op nog een twist: “Alles hat ein Ende, nür die Wurst hat zwei”, de vele beelden die ondersteboven werden getoond... Achteraf blijkt daar geen betekenis achter te zitten. Beetje jammer misschien, maar anderzijds: als je een verrassing verwacht en er geen verrassing meer komt ben je toch nog verrast. :-) Fijn seizoen, voornamelijk dankzij Philip.

De kans dat je in de finale zit is 3 op 10.. Kostuum kopen lijkt me nu ook geen verloren kost.
Vanuit ons standpunt is het inderdaad 3 op 10 / 30% maar de échte kans dat je in de finale zit is eigenlijk 22% (2 op 9) OF 100% maar nooit 3 op 10. Dat zo'n kostuum geen verloren kost is vind ik trouwens sterk voor discussie vatbaar. Ik kan bijvoorbeeld geen enkele situatie bedenken waar ik een kostuum zou dragen. Professioneel heb ik dat niet nodig en privé zal ik dat nooit aandoen want ik heb een bloedhekel aan kostuumbroeken.

Vorige week was mijn eerste instinct dat Sven de mol wel moest zijn omdat hij het meeste overlap had met Philippe maar eigenlijk acht ik de kans dat Philippe op Sven zat 95% (zullen we wrs volgende week wel te horen krijgen). Dat sloot Sven eigenlijk uit.

Het beste shot van de aflevering gisteren is die waar Lennert Isidoor onder zijn voeten geeft als hij in de buurt van die rode knop komt :laugh:

Ik vond dat er heel de uitzending sterk werd gezinspeeld op nog een twist: “Alles hat ein Ende, nür die Wurst hat zwei”, de vele beelden die ondersteboven werden getoond... Achteraf blijkt daar geen betekenis achter te zitten. Beetje jammer misschien, maar anderzijds: als je een verrassing verwacht en er geen verrassing meer komt ben je toch nog verrast. :) Fijn seizoen, voornamelijk dankzij Philip.
In de 'achter de schermen' video zeiden ze dat ze die beelden omgekeerd getoond hebben in referentie naar het einde van de aflevering ervoor waar iedereen op Philippe zat en alles dus 'up-side-down' werd gekeerd door het vertrek van Philippe. Dus effectief wel een betekenis :)

Laatst bewerkt:
Ik heb mij gisteren aan één ding overigens wel enigszins geërgerd: de quote "het belangrijkste is de mol ontmaskeren"... dat is toch een beetje het failliet van het huidige concept imo.

Als voor 1 persoon de opdracht is "zo weinig mogelijk verdienen" maar voor de andere kandidaten "zoveel mogelijk verdienen" pas op een verre verre 2de plaats komt en er dus eigenlijk weinig of geen incentive is om de pot te spijzen dan heeft het opsporen van de mol toch een beetje een holle betekenis en verzand heel het programma toch een beetje in een crapshoot waar je vooral hoerechance moet hebben dat je op een bepaald moment stopt met spreiden en toevallig alles juist vol op de mol in zet. Maar eigenlijk kan je het niet weten want er zijn ondertussen ook 3-4 andere mensen mee aan het mollen om zichzelf verdacht te maken en omdat ze (niet geheel onbegrijpelijk) geen moer geven om het "wisselgeld" dat er uiteindelijk maar te winnen valt.

Ik heb mij gisteren aan één ding overigens wel enigszins geërgerd: de quote "het belangrijkste is de mol ontmaskeren"... dat is toch een beetje het failliet van het huidige concept imo.

Als voor 1 persoon de opdracht is "zo weinig mogelijk verdienen" maar voor de andere kandidaten "zoveel mogelijk verdienen" pas op een verre verre 2de plaats komt en er dus eigenlijk weinig of geen incentive is om de pot te spijzen dan heeft het opsporen van de mol toch een beetje een holle betekenis en verzand heel het programma toch een beetje in een crapshoot waar je vooral hoerechance moet hebben dat je op een bepaald moment stopt met spreiden en toevallig alles juist vol op de mol in zet. Maar eigenlijk kan je het niet weten want er zijn ondertussen ook 3-4 andere mensen mee aan het mollen om zichzelf verdacht te maken en omdat ze (niet geheel onbegrijpelijk) geen moer geven om het "wisselgeld" dat er uiteindelijk maar te winnen valt.
Dat is altijd al het concept geweest. Vanaf dag 1. Ik snap niet dat dat blijft terugkomen. Waar hebben jullie dan de afgelopen tien seizoenen naar zitten kijken?

Je bent geen bal met geld, als je niet wint. En je kan niet winnen, zonder te weten wie de mol is. De naïevelingen die zich puur focussen op het geld, die halen de finale gewoonweg niet.

En dat bewust verdacht maken is ook iets dat steeds door de kandidaten sterk wordt geminimaliseerd, als het al niet gewoon regelrecht weerlegd wordt. Iemand als Philip, die man is gewoon een olifant in een porseleinwinkel. Da's niet gespeeld en al hij zal het niet erg gevonden hebben dat mensen hem daardoor verdachten, was hij zelf ook stomverbaasd dat iedereen hem als Mol beschouwde. Dat had hij dus niet eens door. In al de seizoenen sinds de reboot kan ik me maar 1 kandidaat voor de geest halen die écht vollenbak zelf aan het saboteren was, en da's Cathy. En dat was dan nog het eerste seizoen van de reboot.

Laatst bewerkt:
Misschien is het al aan bod gekomen, maar ...

We zien gisteren een trailer waarin Lennart Isidoor afleert om op de rode knop te drukken.

Wanneer is dat dan opgenomen? Nog voor de opnames begonnen? Leek mij (ik moet op mijn geheugen verdergaan) een oude, degelijke, Duitse hotelkamer te zijn.

't Was wel grappig: Foei, Isidoor, mag niet, Weg, neen, geen rode knop. En de anderen maar leren aan Isidoor. Als Lennart dat tijdens de opnames mee geoefend heeft met Isidoor, dan moet dat beest ook tureluut zijn. Zou dat gewoon een asielhond zijn, die is toch niet onmiddellijk zo te trainen en eens iemand zich hecht aan dat beest, dan geeft men die toch niet graag meer af.

Het is een teckel... Het is gemakkelijker om de gemiddelde baksteen de uitgebreide basis van differentiaalrekenen aan te leren dan een dashond een eenvoudig commando.

Wanneer is dat dan opgenomen? Nog voor de opnames begonnen? Leek mij (ik moet op mijn geheugen verdergaan) een oude, degelijke, Duitse hotelkamer te zijn.
een paar afleveringen terug, toen de dames samenhokten op 1 kamer en Lennart daar met die pint rondliep. Hij nam toen Isidoor mee naar zijn kamer en lag daar toen alleen

Ik vond het zelf een iets minder seizoen, maar daarom geen mindere mol. Goed gespeeld imo. De drie finalisten had ik goed gegokt, maar ik verdacht Annelotte en gokte dat Sven zou winnen. Beetje anders uitgedraaid dus :-)

Achteraf gezien nooit gedacht dat Sven in de finale zou geraakt zijn, behalve als hij zelf de mol was. Afgaande op inzet is Annelotte natuurlijk wel de verdiende winnaar. Ik vraag me wel af hoe het zou verlopen zijn zonder Philip?

We verwachten ni anders dan da ge in de eerste aflevering de mol door hebt en ge vanaf aflevering 2 de mol begint de saboteren zodanig dat ie zijn sabotages ni kan uitvoeren. Moet de slechtste mol ooit worden. Anders lifetime ban op dees forum wegens onvoldoende kwaliteiten om een BeyondGaming forumganger te zijn!

Laatst bewerkt:
Ik had me voor vorig jaar ingeschreven. Maar nooit iets gehoord :)
Denk dat ge echt een inzending met een hoek af moet maken om op te vallen, en ik heb geen idee wat ik daarvoor zou moeten doen.

Ik had me voor vorig jaar ingeschreven. Maar nooit iets gehoord :)
Denk dat ge echt een inzending met een hoek af moet maken om op te vallen, en ik heb geen idee wat ik daarvoor zou moeten doen.
Elke dag post stelen van Gilles de Coster en bij de buren in de bus gaan steken tot ie gek wordt van buren die zeggen: " ik denk dat de facteur de mol is jong"

Terug
Bovenaan