De Mol 2021

De Mol 2021

Vind ik niet juist jouw uitleg. Sven zou €7600 eruit hebben gehaald hij doet er dus maar €2400 extra uit
Inderdaad, maar dat is dus 2400 euro gemold door het gewoon op een briefje te schrijven.

De uitleg in dat hln artikel dat hier gepost werd, ok, ik begrijp de redenering wel ergens. Als de kandidaten niet gekeken hadden in de dossiers, had die 10.000 euro nooit uit de groepspot kunnen gaan. MAAR, dat 'kijken' had op zich ook al een straf (als niemand keek zouden ze 4000 euro verdienen). Dus ik blijf het echt zuur vinden, hoor... De makers zelf waren er toch ook niet zeker over blijkbaar (zie hieronder), en terecht. Het is wel een precedent voor de komende seizoenen, al hoop ik dat het stilaan gedaan is met dat bieden voor een vrijstelling. Dat is nu al 2 seizoenen na elkaar...

Hier is hun uitleg in hln:
“Voor de duidelijkheid: het was en is Lennart die zelf met dat idee naar ons is gekomen. We hebben dat dan duizend keer bekeken, gewikt en gewogen. Maar eigenlijk was het een gedurfde sabotage die hem door de anderen op een plateautje is aangeboden”, maakt presentator Gilles De Coster duidelijk. “Het was brutaal, ongezien, over the top. Eigenlijk hét signaal aan alle anderen om te zeggen dat hij de Mol was. Maar Lennart was heel zeker dat iedereen hem zelfs die daad zou vergeven. Omdat hij zo goed in de groep lag.” Er was bovendien grondig nagedacht over die ultieme sabotagedaad. “Lennart had zijn plan goed opgesteld. Hij ging als eerste de dagboekkamer in en keek niet in de dagboeken. Indien alle kandidaten dat hadden gedaan, had hij niet kunnen mollen. Maar Philip en Jasmien keken wel, zodat Lennart voor een zogezegde vrijstelling kon gaan. En ondanks die enorme som die verdween toch de sympathie van de groep behield.

Vier had die EUR 10k terug in de pot moeten steken.

Heeft een nare nasmaak gegeven eindelijk dat ze dat niet aangekaart hebben in de finale.

Met de uitleg die we nu er van krijgen, en die we allicht volgende aflevering zullen krijgen, vind ik die 10000 euro gewoon een geniale zet hoor.

Een afstraffing van de groep omdat er niemand maar dan ook niemand zelfs maar het vermoeden had dat Lennart de mol zou kunnen zijn. En zelfs na die actie kreeg hij gewoon complimenten van de groep.

Vier had die EUR 10k terug in de pot moeten steken.

Heeft een nare nasmaak gegeven eindelijk dat ze dat niet aangekaart hebben in de finale.
Toen Gilles De Coster het uiteindelijke bedrag van de groepspot ('historisch laag') nog eens herhaalde tegen Annelotte als winnares op het einde, hing dat toch echt in de lucht... maar ze durfden het precies niet te zeggen.

Ach ja, het was een foutje van de programmamakers. Is niet de eerste keer. In Vietnam ter plaatse een mol kiezen, was volgens mij ook gewoon een slecht idee achteraf gezien. Mol Elisabeth heeft achteraf nog gezegd dat ze dat waarschijnlijk nooit meer zouden doen, dus volgens mij wisten sommige kandidaten daar vrij snel wie de mol was, of zijn er nog andere dingen misgelopen...

Is ook niet erg, af en toe moeten ze eens iets nieuws proberen, alleen zo zie je of het werkt of niet.

De enige reden dat ik Lennart van in het begin verdacht was dat in 1 van de eerste proeven zijn naam te vinden was op “Het Laatste Avondmaal”, voor de rest echt heel goed gespeeld! Ik vond het een erg goed seizoen, zeker gezien de situatie.

Met de uitleg die we nu er van krijgen, en die we allicht volgende aflevering zullen krijgen, vind ik die 10000 euro gewoon een geniale zet hoor.

Een afstraffing van de groep omdat er niemand maar dan ook niemand zelfs maar het vermoeden had dat Lennart de mol zou kunnen zijn. En zelfs na die actie kreeg hij gewoon complimenten van de groep.
Dat is het hem net. Door de wetenschap bij de Mol dat er zo'n proef zit aan te komen waarmee hij gewoon heel de pot kan pluimen, kan hij zich alle afleveringen daarvoor koest houden zodat hij absoluut niet verdacht wordt.
kVind het enorm cheap en khoop dat dit geen precedent wordt de komende seizoenen.
Vorig seizoen is dit geïntroduceerd (toen nog de allereerste aflevering), maar daarvoor was er nooit een proef waarbij de volledige pot kon worden leeggemaakt.

Jonges wat een gedoe over dat eindbedrag en die 10k.
Vorig jaar was het 22k, dus 4k meer... wauwwww
Dus ni dat zo’n groot verschil is he.

Dat is het hem net. Door de wetenschap bij de Mol dat er zo'n proef zit aan te komen waarmee hij gewoon heel de pot kan pluimen, kan hij zich alle afleveringen daarvoor koest houden zodat hij absoluut niet verdacht wordt.
kVind het enorm cheap en khoop dat dit geen precedent wordt de komende seizoenen.
Vorig seizoen is dit geïntroduceerd (toen nog de allereerste aflevering), maar daarvoor was er nooit een proef waarbij de volledige pot kon worden leeggemaakt.
Nouja, das allemaal gemakkelijk klappen achteraf natuurlijk. Flipper de kluns heeft ook een mooie bijdrage geleverd.

De Mol heeft 10K uit te pot gehaald ja, maar als je beseft dat ze hem dan nog niet door hadden dan weet je dat hij het spel gewoon goed speelde. Bovendien is het al vaak herhaald dat er anders ook wel 7600€ zou uit de pot gegaan zijn en als niemand gekeken had geen Euro. Lennart was gewoon een uitstekende mol die zijn doel heeft waargemaakt, geld weghalen zonder verdacht te worden.
Ja, maar Sven bood 7600 euro op een vrijstelling die hij toch niet ging hebben, dus dat bedrag mag je imo eigenlijk niet meetellen. Had hij geweten dat de mol ging overbieden, had hij geen rotte frank geboden. Ik vind het cheap.

Dit is inderdaad wel waar, had ik nog niet over gedacht.. nu, de vraag is dan enkel wist Lennart al vanaf aflevering 1 dat dat eraan kwam of niet. Indien hij het wist, kan je inderdaad veel makkelijker mollen of eens minder je best doen, want je weet dat dat er nog aankomt..

Mooi seizoen, wel iets minder spectaculair dan anders. Precies of er is in Duitsland niets specialer te doen? Zwakke finale ook (de opdrachten).. als je dat vergelijkt met andere jaren, amai.

Volledig perplex

Om even in te zoomen op een detail; wanneer hij aan die brug hangt en meteen 'euh' zegt, vind ik supergoed gespeeld.
10.000 euro ook wegkapen.
Lekker 'in your face'.

Mooi gespeeld.

wel een gigantisch saaie finale tot het invullen van de lijst

Laatst bewerkt:
Ik vond het eerlijk gezegd het makkelijkste seizoen om de mol te ontmaskeren. Sinds aflevering 2 op Lennart en nooit echt meer getwijfeld. En dat zeg ik als iemand die er de vorige seizoenen bijna steeds naast zat. Die tusseninterviews van Lennart waren zo duidelijk verteld vanuit het standpunt van een mol om dingen te verzinnen en niet de pure oprechtheid van een kandidaat die zijn gedacht zegt van wie hij/zij verdenkt.

Wanneer ze na die proef met die dossiers in de sofa zitten en Jasmien, Sven & Philippe zitten discussiëren wat de mol zou gedaan hebben etc... in zo'n gesprekken hoorde je Lennart ook nooit. Nochtans zijn dat nu net cruciale momenten. Hoe iemand zich daarin wel of niet gedraagt is cruciaal. En in de voorlaatste aflevering bij het vertrek van Philippe waren die reacties toch overduidelijk? Sven & Annelotte die oprecht verbaast waren dat Philippe, hun mol, eruit lag, terwijl Lennart gewoon reageerde zoals op elke andere eliminatie dat het jammer was dat er iemand vertrok. Had gewoon ni door waarom die andere twee zo verbaasd reageerden.

Allez, goe gedaan van Lennart. Als er geen enkele van de kandidaten op u zit tot in de finale dan heb je het gewoon heel goed gedaan maar als kijker vond ek et vrij easy dit jaar. Voor de kandidaten is dat natuurlijk anders want die zien die tusseninterviews natuurlijk ni en de helft van de proeven moeten ze vertrouwen op wat ze te horen krijgen. Ik denk da ge da als kandidaat toch heel anders meemaakt.

Al bij al toch weer een zeer mooi seizoen gezien. En vet jaloers op de kandidaten die zo'n avontuur mogen meemaken. Da zijn once in a lifetime experiences. Als kijker heb je al het gevoel dat je een heel avontuur meegemaakt hebt. Wat moet dat niet als kandidaat zijn...

Laatst bewerkt:
Damn, denk dat dit den eersten keer is dat ik ernaast zat wie de mol was. :) Maar gelukkig boenk erop wie er gewonnen had.

Beetje spijtig van die 10 000 EUR (of ja, 2400 EUR, maar het gaat om het principe). Ik had echt gehoopt dat het Sven was, maar de allereerste opdracht met de linies bleef mij dwars liggen.

De aflevering zelf was weer leuk, vooral de kamer met de duitse herder. :D
"Dien noend is al gaan slapen."
"Wat wil je op je frietjes hebben?"

Mooi seizoen, iets minder spectaculair als voorgaande jaren, maar volledig te begrijpen.

Ze hebben als productie last minute van locatie moeten veranderen door Corona en om dan toch ondanks alle Corona-maatregelen zo mooie TV te maken is lovenswaardig.

Kvond het ook een mooie streek dat hij geen kostuum mee had. Alsof hij nooit had verwacht om in de finale te geraken, terwijl hij gewoon de mol is.

Well played, well played.

Kvond het ook een mooie streek dat hij geen kostuum mee had. Alsof hij nooit had verwacht om in de finale te geraken, terwijl hij gewoon de mol is.

Well played, well played.
Zo ver had ik zelf nog niet gedacht. Inderdaad een goede misleiding.

Maar wie zegt dat hij zich koest gehouden heeft? Het is niet omdat je niet door had dat hij de mol was, dat hij zich kiest heeft gehouden he.

Had de groep hem op dat moment niet zo hard vertrouwd, had hij er nooit zoveel uitgehaald he.

Inderdaad, maar dat is dus 2400 euro gemold door het gewoon op een briefje te schrijven.

De uitleg in dat hln artikel dat hier gepost werd, ok, ik begrijp de redenering wel ergens. Als de kandidaten niet gekeken hadden in de dossiers, had die 10.000 euro nooit uit de groepspot kunnen gaan. MAAR, dat 'kijken' had op zich ook al een straf (als niemand keek zouden ze 4000 euro verdienen). Dus ik blijf het echt zuur vinden, hoor... De makers zelf waren er toch ook niet zeker over blijkbaar (zie hieronder), en terecht. Het is wel een precedent voor de komende seizoenen, al hoop ik dat het stilaan gedaan is met dat bieden voor een vrijstelling. Dat is nu al 2 seizoenen na elkaar...

Hier is hun uitleg in hln:

Dan moest Sven ook nog juiste 'spieker' aanduiden. Was Lennart daarover geïnformeerd? Of was het zo duidelijk voor hen dat de Philipper sowieso ging kijken (als Mol voor de andere)
Volledig perplex

Om even in te zoomen op een detail; wanneer hij aan die brug hangt en meteen 'euh' zegt, vind ik supergoed gespeeld.
10.000 euro ook wegkapen.
Lekker 'in your face'.

Mooi gespeeld.

wel een gigantisch saaie finale tot het invullen van de lijst
Maar daarna wel de 3 woorden bij Annelotte juist hebben (ondanks Sven) en daarmee mss doodsvonnis van Philip tekenen? Of moest dit zodat in de finale toch iemand een juist antwoord kon geven want in finale is het niet meer op tijd blijkbaar

Lennart's vliegwerk heeft voor mij zijn mol status wel helemaal beklonken. Je kan eenieder hier in die sim steken en met een klein beetje uitleg ga je erin slagen dat vliegtuig min of meer level en rechtdoor te laten vliegen. Wat het meeste opviel was de aankomst in Brussel. Ondertussen zijn ze (in realtime) al een uur en half aan het vliegen. Op dat moment heb je sowieso door dat als je snelheid verliest je gas moet bijgeven. Maar in de plaats laat hij het vliegtuig gewoon uit de lucht vallen...
Bon voila :unsure:

Compleet onverwacht. Je kon het echt niet weten dit seizoen. 😂 Lennart heeft er meermaals voor gezorgd dat bij proeven (veel) meer geld is verdiend dan wanneer hij niet zou hebben meegedaan. Je moet als mol uiteraard wel eens af en toe je best doen, maar als er door jou duizenden euro's verdiend worden terwijl anderen falen, vind ik het toch fout hoor

Deze twee opvallende geef ik uit het hoofd. Er zijn nog een hoop dubieuze zaken gebeurd.

1. Bij de hotelproef raadde Lennart 3 woorden terwijl Sven afkwam met 'string' en 'salontafel' 🤨 €1500 erbij puur door Lennart.

2. Hij koos de twee laatste objecten in de proef met Annelotte waar ze objecten aan sprookjes moesten linken terwijl Annelotte het andersom leek te willen. Da's nog eens €2000 op zijn conto.

Dit in combinatie met de €10000 dan nog maakt het voor mij gewoon verkeerd aanvoelen. Maar bon, ik ben ergens wel blij dat de mol eens anders gemold heeft dan anders. Dat maakt de zoektocht de komende jaren terug wat lastiger. 😅

Terug
Bovenaan